Check på hans hjemmeside, der er rimelige priser på passagervogne .......
__________________
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der må åbenbart være lavet mange af disse vogne, for flere forhandlere har haft de samme tilbud. Ligesom internetauktionerne bliver "tæppebombet" med dem, og hvor man også kan finde dem til disse priser.
Men det er alle absolut flotte vogne (har dem selv).
Og mens vi er hos Tog og Tekno, kan se at der er kommet et CF-kolonne VW-rugbrød med blå blink i H0. Har denne været i den her udgave i virkeligheden? Men ellers også en flot model.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Der må åbenbart være lavet mange af disse vogne, for flere forhandlere har haft de samme tilbud. Ligesom internetauktionerne bliver "tæppebombet" med dem, og hvor man også kan finde dem til disse priser.
Det må man sige... Forstå mig ret, det er da dejligt med gode tilbud - men man kan vel nærmest konkludere at Søndersø enten:
a) Må have forregnet sig forhold til markedet størrelse når de nu på deres webshop (dvs. direkte til slutforbrugeren!) selv sælger til lavere priser end den typiske forhandler har kunnet indkøbe til (altså netto!)
b) Mener at de fremadrettet kan klare sig uden et detailled
I hvert fald har en af mine bekendte der er forhandler nu erklæret sig "HELT færdig med Heljan" - han har masser af ting på hylderne der er indkøbt så dyrt at de nu er usælgelige uden tab...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
I hvert fald har en af mine bekendte der er forhandler nu erklæret sig "HELT færdig med Heljan" - han har masser af ting på hylderne der er indkøbt så dyrt at de nu er usælgelige uden tab...
Peter
Det er selvfølgelig lidt uheldigt at man som forhandler, kommer til at sælge med et vist tab. Hvis man ikke er "polstret" særligt meget i forvejen, er den ikke nem. Nu kender jeg ikke det store til avancer mm. indenfor området, men der må være tænkt på dette.
Det er selvfølgelig meget godt for os som forbrugere pga. gode priser med her og nu "slagtilbud" mm., men i længden vil det måske betyde færre forretninger desværre. Det svarer til at tisse i bukserne for at få varmen på en iskold dag, i starten er det meget godt, men bagefter..... Vi har nu et område her i Jylland hvor der er meget langt til den nærmeste forretning.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Der må åbenbart være lavet mange af disse vogne, for flere forhandlere har haft de samme tilbud. Ligesom internetauktionerne bliver "tæppebombet" med dem, og hvor man også kan finde dem til disse priser.
Det må man sige... Forstå mig ret, det er da dejligt med gode tilbud - men man kan vel nærmest konkludere at Søndersø enten:
a) Må have forregnet sig forhold til markedet størrelse når de nu på deres webshop (dvs. direkte til slutforbrugeren!) selv sælger til lavere priser end den typiske forhandler har kunnet indkøbe til (altså netto!)
b) Mener at de fremadrettet kan klare sig uden et detailled
I hvert fald har en af mine bekendte der er forhandler nu erklæret sig "HELT færdig med Heljan" - han har masser af ting på hylderne der er indkøbt så dyrt at de nu er usælgelige uden tab...
Peter
HELT færdig med Heljan... Så er han vel, med al respekt, også færdig som forhandler? Heljan er efter min opfattelse bare ikke til at komme udenom, hvis man vil køre dansk f.eks.
Hilsen Martin
Tobran
Indlæg: 184
Når vi er mange hobbyfolk, der har gennemskuet måden at sælge tog på, så er det da lidt flovt at en forhandler siger, at han ikke har det
Heljan er lige kommet med Bf og Bl vogne. De kan købes til fuld pris nu, eller man kan vente til messerne i 2016, hvor man kan få dem for 299,- eller 325,- kr. Det samme kommer formodentlig til at ske med de ny røde A,B, AB og Bab vogne. De MY og MX der lige er kommet, vil kunne købes til 950-999,- kr. på samme messe, hvis der er nogle tilbage. Som forhandler skal man da ikke købe mere hjem, end man kan sælge på et år, max 1½ år, når Heljan og andre har ført den prispolitik, som de har de seneste 4 år.
Det er jo ikke noget der er specielt for Heljan. Roco har gjort det samme. Mine Roco MZ 1401, 1414 og 1420, er da købt for hhv. 750, 850 og 750 kr. hos forhandlere. Roco's MY 1108 så jeg som ny, og var fast besluttet på, at købe den når den kom under 1000,- kr. En af mine venner sagde at det ikke ville ske og købte den til 1699,- kr. Efter et år købte jeg den i Taastrup Togcenter til 999,- kr. Johnny var en blandt flere, som havde 1108 til den pris.
Hvis man har en fornuftigt kørende forretning, har man nok ikke behov for, at kritiserer andres priser. Så det er vel næppe et sundhedstegn, at en forhandler i fustration kommer med sådan et udbrud.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Og mens vi er hos Tog og Tekno, kan se at der er kommet et CF-kolonne VW-rugbrød med blå blink i H0. Har denne været i den her udgave i virkeligheden? Men ellers også en flot model.
CF i Herning havde et par VW T2 model 1958 tilbage i 1981. Fik dem desværre ikke fotograferet, men mon ikke beskriftningen stemmer.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.605
Tobran
Jeg synes, at Du ( pludselig ) se lidt mere anderledes på prisdannelser af lidt ældre materiale, end Du plejer.
Vi ved ikke, hvordan Heljan har angrebet deres neddrosling af lageret, og om de ikke har tilbudt alle disse vogne til en reduceret pris til kunder.
Nu var der ellers ved at komme rimelige faste priser - hvilket er godt for producenterne & forhandlerne / men nok skidt for os legebørn.
Men når markedet ikke kan aftage, hvad man har forventet, og man samtidig vil producere større serier og sælge de nye produkter, så skal de financeres, og så er det her, vi ser sådanne løsninger
Men det er hårdt for dem, som har købt dyrt ind ( både forretninger og os slutkunder ).
Og det ender med, at mange går i "vente" mode, når der kommer de nye ting, og så er nedadgående spiral startet i vores lille andedam / Danmark.
Særlig hvis der skrevet negativt om et produkt, så skal der lavere priser til, for det bliver spiselig.
Sidste gang forsvandt Hobbytrade - men ikke mange forhandlere - men det kan godt blive tilfælde denne gang, hvor der i den sidste tid er kommet flere "hobbydrevne" forretninger til, og ikke kun en udskældt forretning nord for København.
Den slag vejr er hårdt for de større forretninger med et stort lager .....
Så vi skal sikkert blot vente nogle måneder og se om ikke der kommer "flere" tilbud ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja det daværende CF-korps i Herning havde meget spændende materiel (har selv aftjent værnepligten der). Det er i hvert fald et spændende køretøj, så VW´en finder nok vej hertil.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Hvad angår HELAN kan man kun sige: Vent (hvis du kan) - alle modeller kommer på udsalg før eller senere
Svend
MAB
Staten
Indlæg: 548
Tobran
Jeg synes, at Du ( pludselig ) se lidt mere anderledes på prisdannelser af lidt ældre materiale, end Du plejer.
Vi ved ikke...
...Sidste gang forsvandt Hobbytrade - men ikke mange forhandlere - men det kan godt blive tilfælde denne gang, hvor der i den sidste tid er kommet flere "hobbydrevne" forretninger til, og ikke kun en udskældt forretning nord for København.
Udskældt forretning nord for København... Kystbanen? Hvor kommer den ind i billedet?
Hilsen Martin
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.605
Det var måske lidt længere mod nord, hvor der i andres øjne længe har været en pristrykker, men nu er der jo kommet flere ...
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
[/quote]Hej bygger
Udskældt forretning nord for København... Kystbanen? Hvor kommer den ind i billedet?
[/quote]
Det er vist bestemt ikke den gode gamle Kystbane der bliver tænkt på, det er mere en ren internetbaseret af slagsen der gør sig meget i Märklin, og som har lagt grund til meget heftige debatter herinde.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Udskældt forretning nord for København... Kystbanen? Hvor kommer den ind i billedet?
Det er vist bestemt ikke den gode gamle Kystbane der bliver tænkt på, det er mere en ren internetbaseret af slagsen der gør sig meget i Märklin, og som har lagt grund til meget heftige debatter herinde.
Mvh
Claus
Ja, jeg synes også noget dæmrer - udskældt, slagte-tilbud fra startsæt og mildest talt varierende service...? De er da i hvert fald ikke deltagende i branchen på lige vilkår med de (få) der efterhånden forsøger sig med modeltog som hovederhverv...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
HELT færdig med Heljan... Så er han vel, med al respekt, også færdig som forhandler? Heljan er efter min opfattelse bare ikke til at komme udenom, hvis man vil køre dansk f.eks.
Det ved jeg nu ikke - "alle andre" har jo Heljan, måske var der faktisk en niche i at fokusere på alternativer og mere sjældne ting?
Og når man så lægger til at tingene heller ikke altid ligefrem virker "ud af boksen" fra den kant - med ekstra besvær og udgifter på den konto? - Så kan jeg da i hvert fald godt forstå tanken om bare at lade være med at handle mere med Søndersø...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Tobran
Indlæg: 184
Jeg synes, at Du ( pludselig ) se lidt mere anderledes på prisdannelser af lidt ældre materiale, end Du plejer.
Det øvrige du skriver, er jeg meget enig i. Selvfølgelig vil det give bagslag på et tidspunkt. Var jeg sikker på, at jeg ikke blev "taget i røven" med voldsomt lavere priser om bare et år, så ville jeg da købe nyheder. ACME laver stærkt begrænsede serier. Vil man have en EA, så skal man ikke vente. Jeg har sidste sommer bestilt "Søren Hjort". Ken Rosa har også gjort det korrekt med sine NJ MY og MX. Jeg har tillid til at priserne på produkterne fra ACME og HK-modeller ikke dumpes. Så længe jeg har det, køber jeg det jeg skal bruge fra dem mens det er nyt.
Nu kender jeg ikke meget til produktion, men hvis man udsender en vogn med et nummer i stort antal, så var de måske bedre at udsende samme vogntype med flere numre. Og så ikke smide det hele på markedet samtidig. ACME har gjort noget smart med deres Hios-v vogne. De har nu i løbet af efteråret udsendt 4-5 sæt med forskellige numre. Det er da lige før at samlere skal til, at gå med aviser, for at få fat i alle de vogne til nypris, for næste sommer er de fleste formodentlig udsolgt, hvis ACME fortsætter deres produktionspolitik.
At kunderne efterhånden venter på at produkterne kommer på tilbud, kan vel ikke overraske producenterne, det er producenterne selv der fremkalder denne adfærd hos kunderne.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Udskældt forretning nord for København... Kystbanen? Hvor kommer den ind i billedet?
Det er vist bestemt ikke den gode gamle Kystbane der bliver tænkt på, det er mere en ren internetbaseret af slagsen der gør sig meget i Märklin, og som har lagt grund til meget heftige debatter herinde.
Mvh
Claus
Ja, jeg synes også noget dæmrer - udskældt, slagte-tilbud fra startsæt og mildest talt varierende service...? De er da i hvert fald ikke deltagende i branchen på lige vilkår med de (få) der efterhånden forsøger sig med modeltog som hovederhverv...
Peter
Jeg kan ikke følge dig - eller tråden. Hvad er det præcis vi diskuterer? . Alle ved da, at en netbutik har et lavere omkostningsniveau end en fysisk af slagsen. Deraf priserne, som er yderst konkurrence dygtige. Se bare på Jeff Bezos, som grundlagde Amazon i en garage i Washington i 1994, i internettets barndom. Hans ide var så god at han er blevet multimillionær i dollars. Ham, er der altså ingen der griner af!
Slagte-tilbud..? Det, er jeg altså også blevet præsenteret for hos både Kystbanen og Spor23. Jeg vil påstå, at det praktiseres hos alle forhandlere, i større eller mindre grad.
Hilsen Martin
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Slagte-tilbud..? Det, er jeg altså også blevet præsenteret for hos både Kystbanen og Spor23. Jeg vil påstå, at det praktiseres hos alle forhandlere, i større eller mindre grad.
Du er tilfreds med din forhandler, og det er jo ligesom det der er sagens kerne her, selv om mange andre ikke har været så tilfredse, hvis man har læst med herinde. Man finder selv den forhandler(e) man synes bedst om, og det er et meget individuelt spørgsmål, hvor mange forhold gør sig gældende. Geografi, service, beliggenhed, udvalg osv. osv.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.605
Slagtetilbud er i dette tilfælde ligegyldig, for det er kendt over hele Europa
Nettet giver sikkert de bedste tilbud
Vil man betale det x-stra for at købe i en butik med de fordele, som det giver, det er en smags sag .....
Ebay presser markedet mere end QXL ( for det er med deres afgifter ved at forsvinde ... ) , men Heljan's explosion med ca. 40-50 % lavere priser, det har større indflydelse end en forretning nord for København.
Så det er Heljan's forretnings moral. jeg ( og måske skriver om ) forholder mig til, og i den forbindelse skal det ikke glemmes, at Heljan pumper et utal af modeller ud på det danske marked og med den sidste serie, har man på Signalposten kunne følge diverse nittetæller angreb på, at BL vognene ikke var lige / hjul der faldt af p, gr. genanveldelse gamle boggier / anderledes højde på vognene.
Men hvis nittetællerne ikke gav lyd fra sig, så ville vi andre være tilfreds, hvis de kunne køre en hel omgang uden at skabe problemer.
Så jeg overvejer lige nu et par styrevogne ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
MAB
Staten
Indlæg: 548
Hej Claus og bygger
Jo, jeg læser skam med og ved da godt hvad der hentydes til, men jeg har aldrig handlet hos pågældende webshop, så jeg har ingen yderligere kommentarer dertil. Jeg synes dog det er unfair at sige, at det skaber ulige konkurrence når pågældende webshop holder et noget lavere prisniveau end konkurrenterne.
Det er kold forretning, og kan man ikke leve af det/konkurrere med de andre i den pågældende branche, så skal man måske overveje noget andet.
Ang. Bl vognene har jeg læst om bogierne og de krumme tage. Jeg kan overhovedet ikke genkende disse problemer på mine Bl vogne, som blev købt til fuld pris, på udgivelsesdagen, simpelthen fordi jeg bare måtte eje dem:-)
Hilsen Martin
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg kunne aldrig drømme om at give kritik mod en forhandler herinde. Man skal hele tiden overveje hvad man skriver mht. det, for det er en lille og følsom branche.
Det er os selv som forbrugere jeg går efter. Vi har i bund og grund det sidste og afgørende ord at skulle have sagt. For vil vi kun have billige varer?
Og så kan man nu konstatere at der her i 2014 er forsvundet hele 3 forretninger, omend at den ene (Paa Sporet) fortsætter mere på fritidsbasis i Sorød og som netbutik (jvf. hvad der har været skrevet om herinde), Tåstrup Togkælder der fusionerer med Togcentret (læs DMJU´s nyeste nyhedsbrev, som der er linket til herinde bl.a.) og Dorthea der er lukket helt.
Men der er også kommet et par nye til, Lok-sound i Odense og SMT der har udvidet stort i Skjern.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
okhansen
Indlæg: 227
Og mens diverse beskylndninger fyger hen over dette fora om den ene og den anden forhandler, så har i naturligvis tjekket det her link: http://heljan.dk/shop/h0-vogne-1-18c1.html
Heljan har udsendt dette juletilbud med begrundelsen at de nye Mo 500 ikke når frem inden jul. Tænker bare at det hele kan være noget så banalt som et samarbejde mellem Heljan og forhandlere.
H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal
UTJ
Indlæg: 438
Det er os selv som forbrugere jeg går efter. Vi har i bund og grund det sidste og afgørende ord at skulle have sagt. For vil vi kun have billige varer?
Og så kan man nu konstatere at der her i 2014 er forsvundet hele 3 forretninger, omend at den ene (Paa Sporet) fortsætter mere på fritidsbasis i Sorød og som netbutik (jvf. hvad der har været skrevet om herinde), Tåstrup Togkælder der fusionerer med Togcentret (læs DMJU´s nyeste nyhedsbrev, som der er linket til herinde bl.a.) og Dorthea der er lukket helt.
Nej, der er ingen grund til at kritisere forhandlere. Hele detailmarkedet i Danmark er under opbrud med lukninger og omstillinger. Det gælder alle brancher.
Men jeg tror på at forretninger på 'billige' adresser med god postordreservice er vejen frem. Måske bliver besøgene i den fysiske butik færre og kan få mere karakter af informationsudveksning med indehaveren og eventuelle andre kunder end et egentligt indkøbsmål. Og det lover ikke godt for 'velplacerede' forretninger.
Tobran
Indlæg: 184
UTJ skrev: Men jeg tror på at forretninger på 'billige' adresser med god postordreservice er vejen frem.
BINGO! Med fare for at få hugget hovedet af i endnu en tråd, så var det netop hvad jeg gjorde. Jeg købte en lukningstruet forretning i centrum af København og flyttede den til en lille by i Jylland. Internetsiden samt flytningen til provinsen gjorde at jeg fordoblede omsætningen 3 gange på 9 år. Man kan jo have de samme faste årsudgifter på lokaler (incl. privatbolig) i provinsen, som man kan have månedsudgifter på en strøgforretning eller storcenter (ex. privatbolig).
I øvrigt vil jeg gerne gøre opmærksom på, at man som kunde er bedre stillet med hensyn til rettigheder overfor sælger, når man køber via internettet end når man køber over disk i en forretning.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Det er os selv som forbrugere jeg går efter. Vi har i bund og grund det sidste og afgørende ord at skulle have sagt. For vil vi kun have billige varer?
Og så kan man nu konstatere at der her i 2014 er forsvundet hele 3 forretninger, omend at den ene (Paa Sporet) fortsætter mere på fritidsbasis i Sorød og som netbutik (jvf. hvad der har været skrevet om herinde), Tåstrup Togkælder der fusionerer med Togcentret (læs DMJU´s nyeste nyhedsbrev, som der er linket til herinde bl.a.) og Dorthea der er lukket helt.
Nej, der er ingen grund til at kritisere forhandlere. Hele detailmarkedet i Danmark er under opbrud med lukninger og omstillinger. Det gælder alle brancher.
Men jeg tror på at forretninger på 'billige' adresser med god postordreservice er vejen frem. Måske bliver besøgene i den fysiske butik færre og kan få mere karakter af informationsudveksning med indehaveren og eventuelle andre kunder end et egentligt indkøbsmål. Og det lover ikke godt for 'velplacerede' forretninger.
Som Epokemodeller og den kommende udgave af På Sporet? Webshop og showroom, jo det er nok fremtiden:-)
Hilsen Martin
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Men jeg tror på at forretninger på 'billige' adresser med god postordreservice er vejen frem.
For både Dorthea og Taastrup Togkælder må dette vist have gjort sig gældende.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
UTJ
Indlæg: 438
Formentlig, jeg kender ikke de nærmere omstændigheder vedr. disse to. Mine betragtninger er mere generelle og selv om der er generelle tendenser vil der også være enkelteksempler der peger modsat. Et godt eksempel på min påstand (det er en påstand, ingen underbygget undersøgelse) er Hobbykæden i Nørresundby som vist ikke har en dyr adresse (?).
Tobran
Indlæg: 184
Hvis man har forretning i en større by, skal man også slås med dårlige parkeringsforhold og trafikreguleringer. Det var det der fik mig til at flytte fra Vesterbro i København. Og når det samtidig tager lige så lang tid at køre fra Østerbro til Vesterbro i myldertiden, som det tager at køre fra Kolding til Billund, hvad skal man så med København.
I øvrigt er På Sporet ikke blevet nævnt her. De er igang med flytning væk fra København: https://sites.google.com/site/paasporetcom/
MAB
Staten
Indlæg: 548
Hvis man har forretning i en større by, skal man også slås med dårlige parkeringsforhold og trafikreguleringer. Det var det der fik mig til at flytte fra Vesterbro i København. Og når det samtidig tager lige så lang tid at køre fra Østerbro til Vesterbro i myldertiden, som det tager at køre fra Kolding til Billund, hvad skal man så med København.
I øvrigt er På Sporet ikke blevet nævnt her. De er igang med flytning væk fra København: https://sites.google.com/site/paasporetcom/
Bortset fra det så har jeg altid syntes at Tåstrup Togkælder lå et lidt mærkeligt sted, midt i et industrikvarter, men altid mange kunder. Ærgerligt han stopper. God forretning med gode tilbud, bla på Heljan Men var det oprindeligt i en kælderbutik? Butikken er jo en almindelig butik i stueplan.
Hilsen Martin
LasseSteen
Indlæg: 1.732
Bortset fra det så har jeg altid syntes at Tåstrup Togkælder lå et lidt mærkeligt sted, midt i et industrikvarter, men altid mange kunder. Ærgerligt han stopper. God forretning med gode tilbud, bla på Heljan Men var det oprindeligt i en kælderbutik? Butikken er jo en almindelig butik i stueplan.
Lukker Tåstrup Togkælder ? Hvornår ? :O
Det var da triste nyheder, hvis det virkelig er tilfældet
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Taastrup Togkælder lukker med udgangen af 2014 (fusionerer med Togcenter Gentofte) - se annonce her:
http://www.dmju.dk/wp-content/uploads/2014/04/nyhedsbrevet-nr-18-november-2014.pdf
Svend
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ebay presser markedet mere end QXL ( for det er med deres afgifter ved at forsvinde ... )
Det kan godt være deres afgifter er ved at forsvinde, men Paypal er den gængse betalingsmetode, og den er blevet noget tung at danse med mht. gebyrer syntes jeg nok. Paypal er da vistnok ejet af Ebay.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.