Du kunne prøve, at søge på 5552, her på sporskiftet, det samme spørgsmål var fremme for en måned eller to siden, hvis ikke det hjælper dig på vej, skal du nok prøve, at beskrive lidt mere detaljeret hvad du vil forbinde og til hvad.
På den korte side er der tre tilslutninger, ved at sætte 16 V AC til den midterste, forbinde de to yderste sammen og til en kontakt der er tilsluttet stel, vil du kunne trække de to relæer, tættest på den korte ende. Hvis du tilslutter kørestrømmen til dit perronspor gennem den ene kontakt og signalet til den anden, vil signalet kunne skifte mellem rød og grøn.
kontakten har tre tilslutninger, den midterste er fælles. På den lille tegning på 5552, har den midterste tilslutning forbindelse til en af de andre tilslutninger, der vil være forbindelse mellem de to når relæet ikke er trukket.
Du skriver strømmen igennem den ene kontakt er det på hver side af relæet?
de tre ledninger sort rød og grøn Hvilke kontakter skal de sidde i?
Som jeg skrev tidligere, hvis man skal kunne give eksakte råd, skal du kømme med flere oplysninger.
"de tre ledninger sort rød og grøn" giver ingen mening for andre end dig, når ikke der er flere oplysninger om hvad du forsøger at sætte sammen.
Jeg har gjort en lille tegning, der viser princippet.
Jeg har valgt at vise det med glødepærer, for letheds skyld. Hvis det er lysdioder skal de have en DC-Strømforsyning og forsynes med formodstand.
Om kørestrømmen tages før perronafsnittet eller fra køreregulatoren, afhænger af hvad der er lettest.
Når afbryderen er slukket(som vist) vil den røde lampe lyse og perronafsnittet er uden kørestrøm. Når afbryderen er tændt, vil den grønne lampe lyse og perronafsnittet have kørestrøm.
bqg
Indlæg: 1.102
Du kunne prøve, at søge på 5552, her på sporskiftet, det samme spørgsmål var fremme for en måned eller to siden, hvis ikke det hjælper dig på vej, skal du nok prøve, at beskrive lidt mere detaljeret hvad du vil forbinde og til hvad.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Richter
Portør
Albertslund
Indlæg: 5
Hej
Tak for dit svar.
Jeg er helt ny på på det område med signaler.
Jeg kører analog, fleischmann piccolo.
Mit problem er at få sat det rigtigt sammen,og strøm til de strømløse strækninger.
Jeg har sat plasticlasker på den ene leder på begge strækninger.
Jeg har to signaler som er meningen at de skal styre udkørsel fra en perron.
når jeg sætter signalerne til viessmann 5552 er der lys i signalerne, men enten Grønt eller rødt
bqg
Indlæg: 1.102
Hvis du ikke har vejledningen, kan den hentes her
5552 er bare 4 stk 1 polet relæer.
På den korte side er der tre tilslutninger, ved at sætte 16 V AC til den midterste, forbinde de to yderste sammen og til en kontakt der er tilsluttet stel, vil du kunne trække de to relæer, tættest på den korte ende.
Hvis du tilslutter kørestrømmen til dit perronspor gennem den ene kontakt og signalet til den anden, vil signalet kunne skifte mellem rød og grøn.
kontakten har tre tilslutninger, den midterste er fælles. På den lille tegning på 5552, har den midterste tilslutning forbindelse til en af de andre tilslutninger, der vil være forbindelse mellem de to når relæet ikke er trukket.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Richter
Portør
Albertslund
Indlæg: 5
Hej Igen
Tak for dit goe svar.
Du skriver strømmen igennem den ene kontakt er det på hver side af relæet?
de tre ledninger sort rød og grøn Hvilke kontakter skal de sidde i?
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Igen
Tak for dit goe svar.
Du skriver strømmen igennem den ene kontakt er det på hver side af relæet?
de tre ledninger sort rød og grøn Hvilke kontakter skal de sidde i?
Som jeg skrev tidligere, hvis man skal kunne give eksakte råd, skal du kømme med flere oplysninger.
"de tre ledninger sort rød og grøn" giver ingen mening for andre end dig, når ikke der er flere oplysninger om hvad du forsøger at sætte sammen.
Jeg har gjort en lille tegning, der viser princippet.
Jeg har valgt at vise det med glødepærer, for letheds skyld. Hvis det er lysdioder skal de have en DC-Strømforsyning og forsynes med formodstand.
Om kørestrømmen tages før perronafsnittet eller fra køreregulatoren, afhænger af hvad der er lettest.
Når afbryderen er slukket(som vist) vil den røde lampe lyse og perronafsnittet er uden kørestrøm.
Når afbryderen er tændt, vil den grønne lampe lyse og perronafsnittet have kørestrøm.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Richter
Portør
Albertslund
Indlæg: 5
Hej
Tusind tak for din tålmodighed med mig.
Det er de tre ledninger fra signalet.
Tak for din tegning, nu tror jeg det lysner
Hilsen Henning