Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Märklin sporskifte drev (74491) og en gammel blå Märklin transformator ?

Er der nogen der ved om man sagtens kan tilslutte de nyere Märklin sporskifte drev (varenr. 74491) til en gammel blå analog Märklin transformator ? 

Dvs ikke en digital tilslutning, men blot en god gammeldavs analog styring af sporskift på anlægget Smile

Kan man også bare anvende de gamle blå kontrolpulte, som jeg har fra min barndom ? Eller er jeg nød til at anskaffe de nyere kontrolpulte fra Märklin ?

Jeg vil helst ikke "futte"noget af, så jeg vil gerne have det bekræftet inden jeg begynder at tilslutte m.m. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

cruiser79

AV-Tekniker

Faaborg

Indlæg: 49

PB

Så længe den gamle blå transformer ikke sender flere volt ud end at drevet kan klare det uden af brænde af. Så skulle der vel ikke være problemer med det.. 

Hvad angår kontakten. Hvis den ellers fungerer som en kontakt nu gør så burde det heller ikke være et problem... Der er ikke sket det store inden for kontakter.. Enten er der gennemgang eller også er der ikke... Smile

 

vh og god fornøjelse Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

cruiser79 skrev:

Så længe den gamle blå transformer ikke sender flere volt ud end at drevet kan klare det uden af brænde af. Så skulle der vel ikke være problemer med det.. 

Hvad angår kontakten. Hvis den ellers fungerer som en kontakt nu gør så burde det heller ikke være et problem... Der er ikke sket det store inden for kontakter.. Enten er der gennemgang eller også er der ikke... Smile

 

vh og god fornøjelse Thomas

Mange tak for svar Thomas.

Det var også det jeg tænkte, men jeg ville hellere lige tjekke for god ordens skyld, inden jeg sætter strøm til det hele Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.