Picture

pera

Lastbil chauffør "Randers"

Indlæg: 18

PB

Windigipet 2015

Hej jeg er ved og bygge en stor bane i marklin c skinner lige nu køre jeg med en Z21 men tror jeg vil over og ha marklin cs3 plus men jeg vil også gerne styre togne via pc med måske windigipet (fås det på dansk) da jeg ikke er god til sprog og bor midt i jylland for jeg har set der er kurser men lang fra hvor jeg bor ved Randers er der også nogle der kan anbefale hvad man kan bruge til tilbagemelinger eller ? mvh Per Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Har set på hvad der er af lösninger for 2 år siden med features, sprog osv.

Hvis penge ikke er en udfordring ville jeg välge Traincontroller fra Freiwald pga features og support muligheder, der er også flere her på sporskiftet der benytter Traincontroller. Du kan med fordel köbe en CS2 da du kun bruger den som interface mellem PC og bane, CS3 features er pludseligt lidt irrelevant. Der kommer nok billige CS2 til salg når CS3 mode trenden sätter ind.

Set udefra ligner WinDigipet noget fra de gode gamle WIN 3.11 dage, men nok farligt at dömme på udseende alene.

Selv anvender jeg Rocrail som efter mine krav kan det samme som Taincontroller, dog er det mere kringlet med setup m.m. og man skal sätte sig grundigt ind i en masse ting. Der er ingen manual/hjälp på Dansk bortset fra gruppe på FB.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 1 kan lide
Top

Picture

pera

Lastbil chauffør "Randers"

Indlæg: 18

PB

Tak for svaret jeg vil kigge på det om det skal være det i sted for Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej, jeg bruger selv WindigiPet 2015, den kan installeret med rigtig mange sprog deriblandt dansk. Jeg er bestemt ikke enig at den minder om noget gammelt windows.

mvh Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 1 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

pera skrev:

Hej jeg er ved og bygge en stor bane i marklin c skinner lige nu køre jeg med en Z21 men tror jeg vil over og ha marklin cs3 plus men jeg vil også gerne styre togne via pc med måske windigipet (fås det på dansk) da jeg ikke er god til sprog og bor midt i jylland for jeg har set der er kurser men lang fra hvor jeg bor ved Randers er der også nogle der kan anbefale hvad man kan bruge til tilbagemelinger eller ? mvh Per Smile

d din z21 er rigelig god til PC styring. Ved PC styring skubber man alligevel centralen under bordet. Med hensyn til sproget , der deler vandene sig sikkert . jeg vil til en hver tid vælge org. Sproget oversættelsrne er ofte helt hen i vejret. Og bare forståelsen kan gå tabt. Brug evt.  You Tube her finder du masser af clips på tysk el. Engelsk.

 

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej, lige netop med WindigiPet, er jeg ikke enig med omkring oversættelsen. Jeg har både benyttet mig af den tyske og engelske version af programmet og har nu den nyeste version i tysk version, men jeg har valgt at bruge den facilitet med, at jeg kan vælge dansk på pc'en og her er det en god oversættelse der er lagt ind. Jeg kan som oplysning fortælle, at i mit daglige arbejde, da er engelsk hovedsproget og ca. halvdelen af den software vi bruger er udviklet i Tyskland.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

KK

eltekniker

Indlæg: 10

PB  Blog

Hej, hvis der ønskes mere info omkring Windigipet så kan softwaren downloades i en demoversion http://www.windigipet.de/foren/index.php?page=menu_de_0701_01_00_page_do...

Jeg bruger selv Windigipet 2015 og er meget tilfreds med softwaren.

Hilsen

Karsten

 

 

 

__________________

ESU ECOS, Windigipet 2015, ROCO, 2 skinne-drift

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.