Picture

Busk

PB

Viessmann ausfartsignal 4016

hej.....

Hvordan tilslutter jeg Viessmann ausfartsignal 4016 til Uhlenbrock schaltmodul 63410? Jeg har tilsluttet tilsvarende men uden forsignal. Der har jeg brugt LNCV 11 = 461 til skift på adr 46+47

men hvad gør jeg lige med forsignalet 2 gule + 2 grønne? Det kan jeg ikke gennemskue i manualen J

Når de i manualen skriver de eksempler AAAA0 eller AAAA1 hvordan skal den forståes?

Billede

VH Torben

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide

Picture

Ole Vedel

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg vil se forsignalet som et selvstændigt signal, med 2 ma adr.

De 2 kunne være fælles med det efterfølgende bloksignal.

mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Hej Ole

Ja det kan godt være jeg blot skal give det en 2 adr Smile Jeg troede jeg på en eller anden måde kunne koble 2 gule/2 grønne i samme LNCV og udgange, 

men det gør jeg nok ikke kan give det rigtige signal billede men som du skriver bruge en anden udgang samt adr Smile

Tak for svar Smile

MVH Torben

Like 0 kan lide

Picture

trainmad

PB

Halløj Torben..

Du skal kigge på manualen pkt. 4.5.2.2 for hovedsignalt og pkt. 4.5.2.4 for forsignalet.. Jeg har engang kodet det, og det virkede underligt i starten, men da jeg først havde gennemskuet det, var det egentlig ganske lige til... Jeg har så ikke rodet med det i lang tid, og har derfor glemt det meste igen..

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Hejsa....

Jeg har godt set det er i de pkt som info er omkring hovedsignal med forsignal står, men det er den knudrede måde vejledningen er  skrevet i 

min hjerne ikke kan fange Smile Jeg må have et signal med modulet på skrivebord og prøve mig frem Smile

mvh Torben

Like 0 kan lide

Picture

trainmad

PB

Busk skrev:

Hejsa....

Jeg har godt set det er i de pkt som info er omkring hovedsignal med forsignal står, men det er den knudrede måde vejledningen er  skrevet i 

min hjerne ikke kan fange Smile Jeg må have et signal med modulet på skrivebord og prøve mig frem Smile

mvh Torben

Hej Torben..

Jeg vil her prøve at forklare lidt mere:

Når det er HOVEDSIGNAL, skal du se din 63410-boks som 4 ens moduler, med hver 5 udgange.. 1-4 + 17, 5-8 + 18, 9-12 +19, 13-16 +20...

Hvert af disse moduler har en LNCV: 1 = 11, 2 = 12 osv...Hvert af disse moduler skal så have en adresse = AAAA..

Hvert modul skal have en 'modulkodning'. I dette tilfælde '2' for hovedsignal med 4 signalbilleder.

Hvis du f.eks. vil give modul 3 adressen 60, vil din kodning være: LNCV 13 = 602... 60 for adressen, og 2 for modulkodningen.

Dit signal skal så tilsluttes som følger: Rød 1 -> 9, grøn -> 10, gul -> 11, hvid -> 12 og rød 2 -> 19.

Du kan nu skifte dit signal efter tabellen der står i afsnit 4.5.2.2.

På den næste boks, skal du så have dine FORSIGNALER, og her skal du se boksen som 5 moduler med hver 4 udgange: 1-4, 5-8, 9-12, 13-16, 17-20..

Hvert af disse moduler har en LNCV: 1 = 11, 2 = 12 osv...Hvert af disse moduler skal så have en adresse = AAAA..

Hvert modul skal have en 'modulkodning'. I dette tilfælde '4' for forsignal med 3 signalbilleder.

Det signal som forsignalet er forsignal for har f. eks adressen 70.

Vi vil nu give modul 1 adressen 60,  nu vil kodningen være: LNCV 11 = 704... 60 for adressen, og 4 for modulkodningen.

Dit signal skal så tilsluttes som følger: Gul top -> 1, Gul bund -> 2, Grøn top -> 3, Grøn bund -> 4.

Dit signal kan nu skiftes som tabellen der står i afsnit 4.5.2.4..

Håber at dette kan hjælpe dig på vej... Wink

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Hejsa Smile

Tak for vejledningen, det satte det lige nøjagtig på plads hvordan det skal gøres, osse AAAA er en adresse på modul,

så tusind nu er jeg sikker på det vil komme til at køre på skinner Smile

MVH Torben

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.