Picture

TouchCab

PB

Ustabil Lenz LK200

Hej alle.

Jeg er ved at vække min nye spor N bane til live, og der har vist sig et uventet problem med et Lenz LK200 vendesløjfemodul.
Det skifter godt nok polaritet som det skal, men det er som om det flakker lidt, når et lok passerer. Det betyder i praksis ikke noget med et enkelt lok, men jeg kører amerikansk, så et forspand (eller for den sags skyld et firspand) får digitalcentralen til afbryde fordi polariteten kortvarigt vender under det andet lok i forspandet.

Modulet er tilsluttet helt efter bogen, og vendesløjfen er isoleret på begge skinner i begge ender.

Har jeg overset noget? Man kan jo ikke justere den fætter.
Er der nogen, der har oplevet den slags med en LK200?

Mvh
Jens

Denne konto er ikke længere aktiv

Like 0 kan lide

Picture

Ole Vedel

PB  Blog  Hjemmeside

TouchCab skrev:

Hej alle.

Jeg er ved at vække min nye spor N bane til live, og der har vist sig et uventet problem med et Lenz LK200 vendesløjfemodul.
Det skifter godt nok polaritet som det skal, men det er som om det flakker lidt, når et lok passerer. Det betyder i praksis ikke noget med et enkelt lok, men jeg kører amerikansk, så et forspand (eller for den sags skyld et firspand) får digitalcentralen til afbryde fordi polariteten kortvarigt vender under det andet lok i forspandet.

Modulet er tilsluttet helt efter bogen, og vendesløjfen er isoleret på begge skinner i begge ender.

Har jeg overset noget? Man kan jo ikke justere den fætter.
Er der nogen, der har oplevet den slags med en LK200?

Mvh
Jens

Hej Jens

Er det en Lenz central enhed ?

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide

Picture

TouchCab

PB

Ole Vedel skrev:

Den flakker både med ECoS2 og med Lenz LZV100.

Jens

Like 0 kan lide

Picture

Ole Vedel

PB  Blog  Hjemmeside

TouchCab skrev:

Ole Vedel skrev:

Den flakker både med ECoS2 og med Lenz LZV100.

Jens

Støj fra en dårlig forbinelse kan lave den fejl. feks. en ledning i en kronmuffe.

Eller hvis der er spændings forskel mellem LK 200s område og det afsnit optil. Men så burde fejlen jo ha været der før i dit tilfælde.

mvh. Ole Vedel

Like 1 kan lide

Picture

TouchCab

PB

Ole Vedel skrev:

Støj fra en dårlig forbinelse kan lave den fejl. feks. en ledning i en kronmuffe. 

Beskidte skinner kan også gøre det.
En tur med renseklodsen, så kører firspandet igennem uden problemer. Der er en svag tendens til flakken, men centralen afbryder ikke.

Mange tak for hjælpen - det var det afgørende "spor".

Jens

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.