Da jeg nu er ved at opbygge min nye mj og da den skal kunne fungere fuldautomatisk har jeg brug for lidt hjælp
Sporplanen er fra Wintrack 8,0 og der er ca. 65 m skinner, som vist nedenfor.
Jeg har pt. 80 tilbagemeldinger med 5 stk. Viessmann 5217 moduler, men synes at der tit er forstyrelser/støj med besat tilbagemelding uden der er tog på det aktuelle spor.
Hvilke moduler vil kunne erstatte 5217 modulerne? eller kan s88-Adapter S88-A erstatte de flade kabler og derved også undgå at erstatte 5217 modulerne. http://www.tams-online.de/htmls/produkte/S88-A/produkte_s88-A.html
Ellers har jeg set lidt på LDT RM-88-N, men jeg synes det er svært at læse sig til den "rigtige" løsning for mit vedkommende. http://www.ldt-infocenter.com/shop/en/Feedback-modules/s88-feedback-bus/...
Kan RJ45 kablerne erstatte de flade kabler mellem modulerne på LDT modulerne?
Jeg køre med Ecos II og Traincontroller ver. 7,0
Mvh
Claus
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
lstarup
Indlæg: 126
Hej Claus
Ja du kan bruge RJ45 kabler istedet for de flade kabler man ellers bruger, og du kan bruge dine Viessmann moduler med de adaptere fra Tarms, jeg bruger selv moduler fra LDT RM-GB-8 forbundet med RJ45 - det er meget nemmere, og burde også give mindre støj, om det løser dit problem ved jeg ikke, da jeg ikke har nogen erfaring med de Viessmann moduler du bruger.
Hvornår får du de falske meldinger, er det når du har meget trafik - er det fra samme modul ?
Havde på et tidspunkt lignende problemer, når jeg kørte med mange tog 20+ det virkede som om at systemet / computeren fik for travlt.
Jeg løste det ved at bruge 2 digitalsystemer, intellibox til kørsel, og div magnet artikler - et LDT HSI-88 interface til tilbagemelding, jeg bruger også Traincontroller Silver, og dette program understøtter 2 samtidige digitalsystemer.
Håber du kan bruge svaret til noget.
Mvh
Lars
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Hej Claus!
Hvis du bruger lange S88 kabler, så kan det helt sikkert være en fordel at anvende adapterne fra Tams, så du kan bruge netværkskabler i stedet for. De er helt anderledes immune overfor udefra kommende støj. Jeg kan ikke se nogen grund til at skifte S88 modulerne helt ud.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Indlæg: 199
Tak for indlæggene. Jeg tror jeg vil invistere i de S88-adapter.
Vil det så ikke være"variante 4" situationen, jf. nedenstående link:
http://digital-bahn.de/bau_s88n/konzept.htm
Hvis jeg har forstået det korrekt, er eneste forskel på S88 og S88-N de stik/kabler dataene transporteres/overføres i eller har jeg helt misforstået det??
Mvh Claus
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.652
Jeg ville stærkt overveje at skifte modulerne ud og gå over til nogle der kun kører på netværkskabler og som har indbygget støjfilter i detektoren.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Indlæg: 199
Jeg ville stærkt overveje at skifte modulerne ud og gå over til nogle der kun kører på netværkskabler og som har indbygget støjfilter i detektoren.
Hej Bent
Hvilke ville du anbefale i såfald?
Mvh Claus
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Tak for indlæggene. Jeg tror jeg vil invistere i de S88-adapter.
Vil det så ikke være"variante 4" situationen, jf. nedenstående link:
http://digital-bahn.de/bau_s88n/konzept.htm
Hvis jeg har forstået det korrekt, er eneste forskel på S88 og S88-N de stik/kabler dataene transporteres/overføres i eller har jeg helt misforstået det??
Mvh Claus
Hej Claus!
Jo, så bliver det variant fire.
Eneste forskel er, som du selv skriver, ændrede stik og kabler, men at der skiftes til et parsnoet kabel gør en verden til forskel.
At skifte S88 modulerne helt ud med S88N moduler kan være en idé hvis du har meget langt mellem modulerne, har du det?
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
tossetog
Døgenigt
Farum
Indlæg: 76
Hej
Jeg har set denne diodekobling, der siges at kunnde afhjælpe probemerne.
Indrømmet. Jeg har ikke selv prøvet.
Med toglig hilsen
Jeppe
Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.
Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).
bqg
Indlæg: 1.102
Hej
Jeg har set denne diodekobling, der siges at kunnde afhjælpe probemerne.
Indrømmet. Jeg har ikke selv prøvet.
Den afhjælper ikke på problemer, hvor der opsamles støj, mellem modulerne, men den vil kunne afhjælpe dårligt strømoptag som følge af snavs på den ene skinne.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
fjorbak
Indlæg: 583
Hej med dig
Du skal anvende RJ 45 kabler, da de er parsnoede, og vores erfaringer er at også de signaler som smutter gennem RJ 45 kablet ikke skal være så langt, der findes igså et parsnoet med en stålkappe som måske kan hjælpe dig, hvis du ikke selv kan lave disse koster de lidt mere end alm. RJ 45 kabler. Da vi kører moduler har vi ført tilbagemeldingsledningerne sammen så de er i et 25 polet stik mellem modulerne, vi har faktisk ingen fejlstrømme vi bruger moduler som er hjemmebygget, de er gode, vi anvender også Itrain til at styre vores tog med.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen