Picture

Dan E

Indlæg: 4

PB

Roco MY 1114 (68853) - med lyd eller?

Jeg har netop købt dette dejlige lokomotiv brugt i den tro, at der var/er lyd i maskinen.

I kassen er der indlægssedler fra Loksound med fuktioner + manual, og når man søger produktnummeret på nettet finder man kun modeller med lyd.

Med jeg kan dog ikke få lyden til at virke gennem min mobile station 2 - kun lys og "turtle mode". Sælger har altid været i den tro, at den var uden lyd, men kan det nu passe?

Hvad har I af erfaringer med denne model med dette serienummer? Kunne det være noget med decoderen el. lign.?

Jeg har forsøgt at "reset" lokomotivet med uden held, og CV værdierne tør jeg ikke begynde at rode med, før jeg er noget mere rutineret inden for denne hobby.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Tja, hvis modelnummeret er korrekt, er det da med lyddekoder... 

http://shop.paa-sporet.com/traekkraft-ii-iii-221/roco-68853-dsb-my-1114-...

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

ptmadsn

Indlæg: 92

PB

Hej!

Nu er det jo sådan at nævnte ROCO MY er købt brugt, den kan have skiftet æske gud ved hvor mange gange fra ny indkøbt indtil nu.

Derfor, venligst demontere overdelen, tage foto som viser underdel incl. dekoder og evt. højtaler, og lad os se det her.

 

Venlig hilsen

Peter Madsen

Like 2 kan lide
Top

Picture

Dan E

Indlæg: 4

PB

BilledeBilledeBillede

Ej, jeg føler mig faktisk en lille smule snydt, fordi som man kan se på billederne, så er det den model, der burde have lyd, men når man åbner maskinen, er der tydeligvis ingen højtaler i. 

På decoderen ligner det, at der er en ledning, der er kappet af i den yderste kanal - kan det mon være den, der leder lyd, hvis den er forbundet med en højtaler? 

Edit: jeg kan tilsyneladende ikke lige få billederne uploadet. Kan I se dem? 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.156

PB  Blog  Hjemmeside

Den lilla ledning der er klippet af er AUX2, hvilket er meget normalt når den ikke bruges, for at forhindre at den rører noget forkert.

Det er ikke en lyddekoder der sidder i, sansynligvis en Lokpilot 3

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Jeg kan ikke forstå, at du føler dig snydt, da sælger jo har oplyst, at den ikke var med lyd.

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 2 kan lide
Top

Picture

Dan E

Indlæg: 4

PB

Billede

Jeg føler mig nu heller ikke snydt af sælger, men måske lidt af Roco. 

Det er jo en model, der ifølge deres eget katalog har lyd, og der ligger LokSound manualer dertil i kassen og det hele. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Tror du ikke nærmere at en af de tidligere ejere har fjernet lyddekoderen?

Det er altså ikke særlig tit det sker at Roco leverer noget andet end det der står på pakken...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Snydt af Roco? Nej, stop nu lige. Lokomotivet er helt sikker leveret med en loksound V3.5 lyddekoder. Dengang lokomotivet blev lavet i odel, bar der ikke noget der hed Lokpilot V4, så det er en ejer af lokomotivet (eller en butik) der har skiftet dekoderen ud. Næh, du troede at du havde gjort er kup og købt et lokomotiv med lyd, selvom sælger solgte dig et, som sælger vidste var uden lyd og solgte til dig som er uden lyd.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Dan E skrev:

Billede

Jeg føler mig nu heller ikke snydt af sælger, men måske lidt af Roco. 

Det er jo en model, der ifølge deres eget katalog har lyd, og der ligger LokSound manualer dertil i kassen og det hele. 

  

 

Er det slet ikke faldet dig ind, at den oprindelige dekoder måske har været defekt ?

 

At den daværende ejer så har monteret en ganske almindelig dekoder.

 

Sælger har endda oplyst dig, at modellen var uden lyd.

 

Men nu føler du dig (lidt) snydt af Roco !??

 

Er du seriøs ???    Big smile

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dan E

Indlæg: 4

PB

Havde jeg skiftet dekoder i et lokomotiv jeg solgte, havde jeg da bestemt gjort opmærksom på det - men det kan man jo naturligvis ikke gå ud fra at alle ville gøre. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Den tidligere ejer har solgt dig et lokomotiv uden lyd. den tidligere ejer han jo nok købt det uden lyd og sælger det videee uden lyd. Vad er det lige du er så sur over?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Dan E skrev:

Havde jeg skiftet dekoder i et lokomotiv jeg solgte, havde jeg da bestemt gjort opmærksom på det - men det kan man jo naturligvis ikke gå ud fra at alle ville gøre. 

  

 

Med den alder de modeller efterhånden har, kan det lokomotiv have haft 10 forskellige ejere....  Smile

 

Ingen er blevet snydt, du har fået præcis den vare du har betalt for - Sælger gjorde opmærksom på, der ingen lyd var i det.

 

Det lyder altså som om, du troede du gjorde et kup, ved at købe et lokomotiv der var lyd i, til prisen for et lokomotiv uden lyd, og det er du utilfreds med nu.

 

At være (lidt) skuffet, over Roco eller sælger, giver jo absolut ingen mening i mine ører.

 

Hvis du en dag køber et ur, og sælger gør dig opmærksom på, at det ikke er et Rolex ur, ville du så også blive skuffet når du kom hjem, og opdagede at sælger havde fortalt sandheden, og at det rent faktisk IKKE var et Rolex ur !?     Smile  

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.