Nu har jeg fundet ud af at det er ikke lok´et der er fejl med. Ved et tilfælde satte jeg et andet lok på og det fik samme fejl. Så efter fyraften skal jeg hjem og fejlsøge.
Jeg er så lidt bekymret for om fejlen ligger i min IBII.
Jeg havde noget lignende samme fejl med min MH, da jeg satte den på skinnerne. Jeg er ikke stærk i det, men det er noget med cv indstillingerne (tror jeg det var). Noget med at det kun kører 16, men skal køre 128.
0 kan lide
Skrevet af modeljernbane Mandag d. 14/11/2011 - 19:48
Nu er det jo ikke et ombikset lok fra fordums tid der tales om her, så hvorfor taler i nu om at tage stel fra dekoder eller chassis..?
Manden har sat en dekoder i det dertil indrettede stik, der anvender en fællesleder til lys (blå), samt hhv. en til den ene køreretning og en til den anden (gul hhv. hvid).
Det blinkende lys kan være en fejlmelding. Det har jeg også prøvet ved et nyere Rocolok, en BR 146.2. Den havde også helt "forkert lys", og det viste sig efter forespørgsler i et par tyske fora til min overraskelse at den ikke var kompatibel med alle dekodere.
Uhlenbrock-dekoderen jeg havde sat i duede ikke, så jeg måtte tage en Roco dekoder jeg havde liggende, og vupti så duede det søreme!
Mit råd er derfor, prøv en dekoder af et andet fabrikat!
Edit: Nå problemet er løst, så er der jo ingen "ko på isen" mere. God fornøjelse med lok'et!
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Har du vendt dekoderen rigtigt?!
Mit bedste bud.
Mvh
Knud
Busk
Ja der er markeret hvordan den skal vende så det er ikke der fejlen ligger. Har også prøvet med anden decoder ....... såååå
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
bqg
Hejsa
Jeg er ikke helt sikker, men mener at kunne huske, at lyset kan blinke, hvis man bruger stel fra chassis.
Bruger du stel fra dekoder eller chassis
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Busk
Nu har jeg fundet ud af at det er ikke lok´et der er fejl med. Ved et tilfælde satte jeg et andet lok på og det fik samme fejl. Så efter fyraften skal jeg hjem og fejlsøge.
Jeg er så lidt bekymret for om fejlen ligger i min IBII.
A-Stjerne
Jeg havde noget lignende samme fejl med min MH, da jeg satte den på skinnerne. Jeg er ikke stærk i det, men det er noget med cv indstillingerne (tror jeg det var). Noget med at det kun kører 16, men skal køre 128.
modeljernbane
smed
Hej
Prøv lige ar læse havd Hans Kurt skrev; Fejlen er næsten helt sikker fordi du tager stel fra chassien og ikke fra dekoderen.
MVH Modeljernbane
Busk
Hvor fejlen var er jeg ikke klar over. Men jeg koblede min IB fra og genstartede den, så var problemet væk! Selvfølelig nåede
jeg at koble mine strækninger fra rent strømmæssigt for at se om fejlen lå der. Så noget en omgang, men nu kører det perfekt.
Håber det var den ene gang fejlen opstod
mss
Herlev
Nu er det jo ikke et ombikset lok fra fordums tid der tales om her, så hvorfor taler i nu om at tage stel fra dekoder eller chassis..?
Manden har sat en dekoder i det dertil indrettede stik, der anvender en fællesleder til lys (blå), samt hhv. en til den ene køreretning og en til den anden (gul hhv. hvid).
Det blinkende lys kan være en fejlmelding. Det har jeg også prøvet ved et nyere Rocolok, en BR 146.2. Den havde også helt "forkert lys", og det viste sig efter forespørgsler i et par tyske fora til min overraskelse at den ikke var kompatibel med alle dekodere.
Uhlenbrock-dekoderen jeg havde sat i duede ikke, så jeg måtte tage en Roco dekoder jeg havde liggende, og vupti så duede det søreme!
Mit råd er derfor, prøv en dekoder af et andet fabrikat!
Edit: Nå problemet er løst, så er der jo ingen "ko på isen" mere. God fornøjelse med lok'et!
Mvh MSS
Mine jernbanefotos: http://mortenschmidt.piwigo.com/