Picture

Busk

PB

Roco BR 155

BilledeJeg har fået Roco BR155 men den har et problem med lysene. De blinker, også selv om den holder stille. den kører perfekt. Er der nogle som har et bud?

vh Torben

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

PB

Har du vendt dekoderen rigtigt?!

Mit bedste bud.

Mvh
Knud

Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Ja der er markeret hvordan den skal vende så det er ikke der fejlen ligger. Har også prøvet med anden decoder ....... såååå  Quest

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

Hejsa

Jeg er ikke helt sikker, men mener at kunne huske, at lyset kan blinke, hvis man bruger stel fra chassis.
Bruger du stel fra dekoder eller chassis

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Nu har jeg fundet ud af at det er ikke lok´et der er fejl med. Ved et tilfælde satte jeg et andet lok på og det fik samme fejl. Så efter fyraften skal jeg hjem og fejlsøge.

Jeg er så lidt bekymret for om fejlen ligger i min IBII. Tired

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

Jeg havde noget lignende samme fejl med min MH, da jeg satte den på skinnerne. Jeg er ikke stærk i det, men det er noget med cv indstillingerne (tror jeg det var). Noget med at det kun kører 16, men skal køre 128.

Like 0 kan lide

Picture

modeljernbane

smed

PB

Hej

Prøv lige ar læse havd Hans Kurt skrev; Fejlen er næsten helt sikker fordi du tager stel fra chassien og ikke fra dekoderen.

MVH Modeljernbane

Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Hvor fejlen var er jeg ikke klar over. Men jeg koblede min IB fra og genstartede den, så var problemet væk! Selvfølelig nåede

jeg at koble mine strækninger fra rent strømmæssigt for at se om fejlen lå der. Så noget en omgang, men nu kører det perfekt.

Håber det var den ene gang fejlen opstod  Smile

Like 0 kan lide

Picture

mss

Herlev

PB  Hjemmeside

Nu er det jo ikke et ombikset lok fra fordums tid der tales om her, så hvorfor taler i nu om at tage stel fra dekoder eller chassis..?

Manden har sat en dekoder i det dertil indrettede stik, der anvender en fællesleder til lys (blå), samt hhv. en til den ene køreretning og en til den anden (gul hhv. hvid).

Det blinkende lys kan være en fejlmelding. Det har jeg også prøvet ved et nyere Rocolok, en BR 146.2. Den havde også helt "forkert lys", og det viste sig efter forespørgsler i et par tyske fora til min overraskelse at den ikke var kompatibel med alle dekodere.

Uhlenbrock-dekoderen jeg havde sat i duede ikke, så jeg måtte tage en Roco dekoder jeg havde liggende, og vupti så duede det søreme!

Mit råd er derfor, prøv en dekoder af et andet fabrikat!

Edit: Nå problemet er løst, så er der jo ingen "ko på isen" mere. God fornøjelse med lok'et! Smile

Mvh MSS

Mine jernbanefotos: http://mortenschmidt.piwigo.com/

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.