Picture

jseh

PB

Registrering af Märklin HO Digital mfx/ Sound MY 1100 DSB ArtNr:37667 på ESU 50200

Hejsa

Nybegynder i denne fabelagtige verden, og har købt godt ind til at starte med.

Deriblandt et Märklin 37667 med mfx, mit problem er dog at jeg ikke kan få det registreret på mit sytem hverken automatisk som mfx skulle kunne på ESU ej heller ved manuel søgning.

Jeg har prøvet at læse decoder info ud af lokoet på programspor samt den almindelige bane, men uden held, jeg får bare "no lok on track ".

Det skal hertil siges at jeg har fået et Märklin My 1112 dog digitalt uden mfx registreret på systemet, og det funger fint.

Mit håb er så nu at måske en kyndig person herinde fra kan hjælpe med noget hjælp til selvhjælp, da jeg er gået lidt kold i det efter flere dages søgen og desvidere på nettet.

Eller en i nærheden af postnr 4270 der har tid og lyst til at ville hjælpe på deres system.

Mangler jeg at beskrive omstændigheder eller andet må i sige til og jeg vil tilføje det Wink

På forhånd tak

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Har Du en brugsanvisning ?

Der står hvilken adresse Din MY'er er født med, så hvis Du har købt den som ny, er det simpel

Du skriver ikke hvilket "medie" du anvender til styringen, men med det burde Du vel også kunne reset Din maskine, hvis den er købt brugt 

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

jseh

PB

Ja jeg har brugsanvisningen til MY'ern, den er født med adresse 11, og har prøvet at læse på den adresse, men da den er brugt ved jeg ikke om den er skiftet.

Jeg bruger ESU 50200 til styring. 

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Da jeg bor i 7400, må Du vente på en barmhjertlig sjæl tæt på Dine 4270, der kan læse den nye adresse ud

Men kan Du ikke nulstille, så Du ender med fabriksindstillingen ......

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

PB  Blog

Det lyder som om der måske er slukket for nogle af protokollerne som en ECoS kan snakke. Prøv at kigge på punkt 21.5.3 på side 38 i den tyske vejledning til centralen. Hvis du ikke har den, kan du finde den her: http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitalsysteme/

Det du skal kigge efter er om M4 protokollen er aktiveret. Det er det Esu kalder Märklins mfx.

Det kan selvfølgelig også være sådan en simpel ting som beskidte hjul.

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide

Picture

jseh

PB

Ja det var min umiddelbare tanke også da den ikke ville registreres automatisk, så M4 og Railcom er aktiveret i ESU'en men lige lidt hjalp det desværre. 

Hjulene har jeg ikke renset, da det er et tog som kun har været oppe på en rullestand og så solgt videre derefter... Men jeg vil da give det et forsøg senere på dagen Wink

Like 0 kan lide

Picture

jseh

PB

Mulligheden for at resette kan jeg ikke umiddeltbart ikke se, da ESU'en ikke registrerer noget loco på skinnerne, og det skal den vel for at jeg kan resette den?

Like 0 kan lide

Picture

tossetog

Døgenigt

Farum

PB  Blog

Jeg ved ikke om Farum er tæt nok på Høng.

Jeg har en CS2.

Med toglig hilsen

Jeppe

Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.

Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej.

Har du ikke en af de hvide traffos som du kan prøve at koble toget til få at se om der overhoved virker i analog drift. Og som ander også har skrevet så er reset ikke mulig da ecos ikke kan finde toget.

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide

Picture

tossetog

Døgenigt

Farum

PB  Blog

Jo,da Jeg har et par gamle HS V,er. 

Du kan jo sende en PM. ( Jeg tror det betyderr e-mail)

Med toglig hilsen

Jeppe

Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.

Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).

Like 0 kan lide

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

PB  Blog

Et lille tillægsspørgsmål: Hvilken version af softwaren kører din ECoS?

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide

Picture

jseh

PB

Ecos kører med 3.6.1. Problemet er løst, viste sig at være en løs forbindelse som må have været sket under transporten. Jeg takker Ole W. mange gange for hjælpen og jer andres input. Wink))

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.