Hej
Har givet mig selv en udfordring, der tilsyneladende er for stor til, at jeg kan klare den alene.
Så jeg håber nogle af Jer kan hjælpe.
Jeg har anskaffet et Viesmann vingesignal (een vinge) samt en Viesmann funktionsdekoder 5212 som skulle være helt kompatibel med mit Lenz styresystem.
Men det kniber altså med at få dekoderen til at samarbejde.
Følgende er gjort:
* Signalet er afprøvet og virker problemfrit.
* Dekoderen tilsluttet (forsøgt både med separat strømforsyning og forsyning via sporene. Udfaldet er det samme)
* Signalet tilsluttet dekoderens udgang 1 som angivet i brugsanvisningen
* Håndkontrolleren indstilles til funktionsadresse 1
* Den røde knap på dekoderen aktiveres, hvorefter signalet bevæger sig et par gange op og ned præcis, som det skal i følge vejledningen.
* Der sendes en omstillingsordre ud på adresse 1 fra håndkontrolleren
- Og så er det, jeg forventer en reaktion fra signalet i form af endnu en bevægelse af vingen, som kvittering for adressen er accepteret. Men intet sker.
Mener selv jeg følger vejledningen, men der er tydeligvis et eller andet, jeg har overset, eftersom det ikke fungerer.
Spørgsmålet er hvad?
Kan nogen hjælpe med et tip?
Hilsen Knarbjerg
Dansk i overgangsperioden mellem epoke III og IV
med fokus på køreplanskørsel og rangering.
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"
DCC
Hej
Jeg kan desværre ikk efinde nogen brugsanvisning omtalte modul, men jeg kan se på Viessmanns side at det drejer sig om en dekoder med 8 impus funktioner. har du sikret dig at længden af impulsen er lang nok til at give udslag på signalet?
ang. dit Lenz udstyr, hvilken version snakker vi om?
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk
Knarbjerg
Stationsbestyrer
Så lykkedes det endelig at få løst problemet.
Min Lenz centralenhed var en af de første, der kom til landet for mere end 20 år siden så sofwaren var for gammel og kunne ikke opdateres

En ny centralenhed blev indkøbt, men den havde en fejl og måtte retur til forhandleren 2 gange og en længere tur til Lenz, før den kom til at virke.
Men nu er det lykkedes at få dekoderen til at fungere, og indkørselssignalet er sat op ved stationsgrænsen til Knarbjerg Vest, hvor det fungerer helt som det skal
Hilsen Knarbjerg
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Rigtig sød bro, du har begået
Men vender rangérgrænse mærket ikke den forkerte vej ? (Set i forhold til indkørselssignalet)
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Knarbjerg
Stationsbestyrer
Hej Henrik
der sidder også et rangergrænsemærke på den anden side af stolpen
Der er meget kort afstand mellem opstillingen(skyggebanegården) og Knarbjerg Vest så mærkerne er sat op så lkf kan se hvor langt han må køre uden at snakke med nabostationen.
Man kan også sige signalet fungerer som udkørselsignal fra opstillingen.
Broen tjener så som visuel adskillelse mellem de to dele af anlægget
Hilsen Knarbjerg