Picture

MY1222

montør

9881 Bindslev

Indlæg: 22

PB  Blog

Mck Mt163

Hej

Jeg har netop købt en Mck Mt 163 DC med lyd !! 

Jeg fandt en anden tråd om netop disse maskiner fra Mck, hvor der var beskrevet ændring af nogle cv værdier, men det har nu ikke løst mit problem...

Ved helt lav hastighed på køretrin 1-4 giver den nogle små hop / ryk, ellers kører den ok.

Derudover er lyden meget lav og skrattende....

Og der mangler ligesom en manual over dekoderen, så man kan se hvilken cv værdi der skruer op for lyden, og er der nogle der har fået højtaleren skiftet ?

Håber der sidder nogen med et par fif Wink ellers ryger den tilbage til forhandleren..

God hilsen

Jens 

__________________

Jens Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

hvilken forhandler har du købt den hos? Jeg købte min hos Hobbykæden i Aalborg og var forbi og få power pakken opdateret og lyden fiksede jeg bare med denne vejledning https://petermsgarage.blogspot.com/2021/08/mck-mt-anmeldelse-og-rettelse-af.html?m=1

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY1222

montør

9881 Bindslev

Indlæg: 22

PB  Blog

Jeg har forsøgt med ændring af CV værdierne i nævnte rækkefølge, men den hopper stadig...

Min er også fra hobbykæden, men nu ryger den retur, den er jo helt ny !!

Men tak for svar Smile

 

__________________

Jens Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 590

PB  Blog

MY1222 skrev:

Jeg har forsøgt med ændring af CV værdierne i nævnte rækkefølge, men den hopper stadig...

Min er også fra hobbykæden, men nu ryger den retur, den er jo helt ny !!

Men tak for svar Smile

 

CV-ændringerne ovenfor vil ikke påvirke hvordan den kører, men udelukkende sørge for at powerpacken virker som den skal. Har du afrenset skinner og hjul?

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY1222

montør

9881 Bindslev

Indlæg: 22

PB  Blog

Jeps ;-) 

__________________

Jens Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Lige en fodnote: Har du kørt lokomoktivet til? ½ time i hver retning ved middel hastighed uden noget på krogen - det hjælper ofte på børnesygdomme mht. kørslen.

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.