Jeg har for længe siden erhvervet mig et rødt märklin dobbeltdækker vognsæt. Nu hvor jeg er gået over til digital drift har styrevognen, http://www.eurorailhobbies.com/erh_detail.asp?mn=1&stock=43586&ca=7&sc=HO, nogle problemer med af finde ud af hvordan den skal lyse, den skifter hele tiden mellem gul og rødt lys, ligemeget om den kører, står stille eller hvad den gør.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem, udover at pille slæbeskoen af selvfølgelig
Triangel
Odense
Hej Rytter.
Først så vel jeg lige oplyse at jeg ikke kender vognen. men nogle har monteret en lille kontakt på den ene aksel, hvis den har det og er den ok? Du kan ellers montere en Funktions dekoder i den eks. Lokpilot FX 52620. det der sker med din vogn lige pt. er at den kan ikke finde ud af om den køre den ene vej eller den anden.
Med venlig hilsen
Peter
Triangel
Odense
Hej Rytter.
Først så vel jeg lige oplyse at jeg ikke kender vognen. men nogle har monteret en lille kontakt på den ene aksel, hvis den har det og er den ok? Du kan ellers montere en Funktions dekoder i den eks. Lokpilot FX 52620. det der sker med din vogn lige pt. er at den kan ikke finde ud af om den køre den ene vej eller den anden.
Med venlig hilsen
Peter
rytter
Ja, der sidder en lille kontakt på den ene aksel som skaber kontakt ved den ene og den anden vej, og den virker fint ved analog drift.
Virker en sådan fuktionsdekoder med control unit 6021?
Triangel
Odense
Hej
Ja det gør den, da 6021 vil tro at den er et lokomotiv, og det dermed skal have sin egen adresse. hvis du feks har vognen til at køre sammen med et fast lokomotiv, du evt. give vognen sammen adresse, og vognen vil skifte lys m.m. sammen med lokomotivet.
Med venlig hilsen
Peter