Picture

Søren Daugaard

PB

Märklin CS2 CS 60612

Hej

En nabo til mig har en CS2.

Nu er der kommet en revne i skærmen.¨

Er der nogen her, der ved noget om, om man kan skifte skærmen selv, og om man kan købe skærmen som reservedel?

Med de venligste hilsener

Søren Daugaard

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

Jeg glemte at skrive, at CS2 eren starter op, men da der fra revnen kommer tryk på skærmen, kan den ikke bruges.

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

Hej !

Du skriver ikke noget om hvordan skaden er sket ?

Er det en skade han selv har forvoldt eller er problemet opstået hen af vejen på grund en "måske" allerede "dårlig" skærm på CS2 allerede fra levering af denne.

Hvis der stadigvæk er Garanti på din CS2, skal du henvende dig til den forhandler hvor den du har købt den, som så bør kontakte Marklin med henblik på en Reklamations-sag,

som bør være "uden" beregning for dig som Kunde. (Husk Kvittering/Garantibevis)

Hvis skaden er en du selv har forvoldt kommer du jo højst sandsynlig selv til at betale for en ny skærm til din CS2.

CS2 skal indsendes til Marklin hvad enten det er en Reklamations-sag eller blot en bestilling på montering af en ny skærm i din CS2.

Under alle omstændigheder bør du kontakte din forhandler, som kan fortælle dig mere, med hensyn til hvad det vil koste dig i kroner og øre at få en ny skærm monteret i CS2,

samt hvordan du skal forholde dig i dette tilfælde.

PS : Når din bekendte køber modeljernbane-material hos en forhandler, bør du og også andre sørge for at den "Garanti-Urkunde" (Garanti-bevis) der er vedlagt i bl.a Lokomotiv-æskerne og

andet Materiale fra Marklin er "udfyldte" med Forhandlerens Data, så som Købs-dato, relevante data og endeligt forhandlerens stempel, således at man har styr på Garanti/Reklamtions-ret.

Jeg har hørt om andre som har haft problemer med skærmen på CS2, se mere på www.stummiforum.de eller www.marklin-users.org/forum

Vi har for øvrigt lige selv anskaffet os en Marklin CS2 60215 (5A) som vi skal til at anvende på vores bane sammen med en IPad 2 med Marklin Mainstation applikationen.

Jeg ville være interesseret i at udveksle erfaringer med dig/ham hen af vejen, så hvis i er interesserede kan i kontakt mig via "PM" her på sporskiftet. 

Mvh

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

Hej

Tak for svaret.

Nej, der er ikke længere garanti, og Märklin siger, at det ikke kan betale sig at reparere.

Vi har forsøgt at åbne CS2eren, men det driller.

Det vi så vil forsøge, er, at kople en touch schreen skærm til skidtet, for at se, om den kan køre på den måde.

Skærmen kommer så udenfor CS2eren, men det gør jo ikke så meget. Og en lidt større skærm vil være rart.

Nu får vi se. Vi har ikke givet op endnu.

Man smider jo ikke lidt over 4000-kr. ud af vinduet.

Like 0 kan lide

Picture

PerOlsen

PB  Blog

Er det Märklin selv, der har sagt, at det ikke kan betale sig?

Min CS1's skærm døde for halvandet år siden. Ingen garanti. Men Märklins praksis var ifølge Kystbanen, at tilbyde en ny CS2 til en ombytningspris. Om det stadig gælder, ved jeg ikke.

Mvh. Per

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

Hej igen.

Ja, det er Märklin, der har sagt, at det ikke kan betale sig at reparere.

Men det skal nu forsøges alligevel.

Elektroniken er OK, så vi skal "bare" have skærmen ud, og erstattet med en anden.

Er der nogen, der har prøvet den lille operation?.

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

Held og lykke med jeres forsøg, det vil være spændende for os andre her på forummet, hvilket resultat i når frem til og om i får det til at virke igen.

Send nogle billeder ind så vi kan følge lidt med.

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

Hej igen.

Her er så sidste nyt, der så bliver løsningen.

En forespørgsel til ESU har givet dette svar:

> thank you for your e-mail.
>
> Of course you can send us the Märklin Central Station for repair, but note that ESU only repairs the Central Station after the ESU Reloaded Update is played on it.
> If we receive your Central Station and we notice that the display has to be replaced then we have to deploy the service charge for the exchange of the defective display which is amounted to 99,50EUR.
>
> The costs of 99,50EUR include the VAT. and shipping costs back to your address.
>
> The repairing fee takes effect, because there is no warranty for this device anymore.
>
> Please confirm the above-mentioned repairing fee in written form, so we can continue to handle your assignment.
>
> Best regards
>
> Michael Müller
>
> ESU electronic solutions ulm GmbH & Co. KG
>
> ESU Support team

Like 0 kan lide

Picture

PerOlsen

PB  Blog

Hov ... var det ikke en CS2?

ESU kan kun opgradere/reparere CS1 (som er en ESU eCos inden i).

Mvh. Per

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

UPS...!!!!!

1000-tak for information.

Det skal da lige tjekkes inden afsendelse.

Mvh.

Søren Daugaard

Like 0 kan lide

Picture

gejo

PB

60212 er en CS1 og hvis ESU skal have 100€ for reparationen samt forsendelse ca. 300 kr. så vil jeg tro du kan købe en brugt og fejfri CS1 til samme pris. Jeg har lige solgt min CS1 for 1000 kr.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide

Picture

Søren Daugaard

PB

Hej igen.

ESU har bekræftet, at de vil skifte skærmen.

De vil også opdatere, til 3.4.3

Samlet pris incl. retur forsendelse 99,50 €.

Så nu er pakken på vej til ESU.

Jeg melder tilbage her, når der er nyt.

Med de venligste hilsener

Søren Daugaard

Like 0 kan lide

Picture

Marklin4me

PB  Blog

Hej Søren, 

Er der noget nyt om resultatet. Blev skærmen på den CS2 skiftet og prisen - hvad endte den på ??

God weekend

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen

Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.