Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Hjælp: Uhlenbrock AnDi 75000 og Märklin MS 2?!

Hej digital-guruer...

Jeg har en bekendt som for nylig er skiftet fra et ældre Märklin Delta system til Mobile Station 2. Vi kan simpelthen ikke få hans ældre AnDi 75000 baserede lokomotiver til at køre?

Jeg må tilstå at jeg ikke selv ved alverden om de nye systemer, har selv en Intellibox som jeg havde med derhen for alle tilfældes skyld - her har jeg også helt styr på hvordan jeg omprogrammerer diverse dekodere...

Ved "oprettelse" af lokomotiver på Mobile Station 2 gjorde vi følgende (hvad har vi overset?!?):

1) Rul hen til ny plads i lok-databasen

2) Tilføj lok, manuel definition

3) Valg af MM med "klaviatur" som dekoder definition (dvs. max adr. 80)

4) Rulle til relevant adresse, f.eks. 78 og gemme...

Maskinerne kommer bare aldrig til at køre?!?

Det skal understreges at andre, mere moderne maskiner med f.eks. multiprotokol dekodere kører helt fint sat op som DCC loks...

Hvad gør vi galt?

Mvh,

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

De ældre Uhlenbrock decodere kan sommetider gå i "baglås".

Prøv at kigge lidt på nedenstående link omkring Hardware-reset af Decoderen :

http://www.uhlenbrock.de/intern/28/faq/Decoder/75000/I0016F72-001.htm!ArcEntryInfo=0007.0.I0016F72&NewServerName=GAMMA

Efter Hardware-reset, prøv igen at oprette loket på MS2.

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Hej Frank,

Tak for tippet - vil prøve det af.

Jeg har dog ikke fornemmelsen af at dekoderne er i "baglås" da jeg sagtens kan stille dem om med Intelliboxen og køre med dem på den nye adresse dér?!

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

En lille update:

Det viser sig at jeg slet ikke kan få Mobile Station dimsen til at køre med MM-loks, incl. et helt nyt fra et startsæt... DCC maskiner kører fint, har ikke nogen mfx at teste med lige nu, men MM er altså no go. Multiprotokol-maskiner kører fint hvis defineret via DCC men ikke hvis defineret som MM maskiner?

Bedste bud lige nu er derfor at den Mobile Station og/eller tilslutningsboks vi har er delvis defekt. Har aftalt et bytte med forhandleren - melder tilbage når vi har testet med nyt grej.

Peter

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Så fik vi testet: det VAR den konkrete mobile station der var problemet... Den er røget retur til Märklin.

Peter

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.