Hej
Jeg har netop købt en Ma 469 og synes lyset er meget kraftigt, i manualen står der at det ændres i cv60 men når jeg udlæser værdien er den 0, og niveauet er det samme om der skrives 0 eller 255.
hvordan kan jeg ændre det?
Søren
Hej
Jeg har netop købt en Ma 469 og synes lyset er meget kraftigt, i manualen står der at det ændres i cv60 men når jeg udlæser værdien er den 0, og niveauet er det samme om der skrives 0 eller 255.
hvordan kan jeg ændre det?
Søren
Bent_P
Jyllands hovedstad
Vilken dekoder er der i den og vilken digitalstation har du?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Søren71
Bent_P
Jyllands hovedstad
Sætter du motorvognen på programmeringssporet alene, eller med bivogn? Kan du udlæse andre værdier?
Hilsen Bent P.
Søren71
Motorvognen er alene på programmeringssporet, jeg kan godt udlæse og ændre andre værdier såsom lyd og maxhastighed.
Det er forøvrigt en 3-skinne version så der er ikke dekoder i styrevognen.
Søren
CVVEST
God morgen......
Zimo decoderen er modsat i sine cv værdier kontra ESU!!
Altså...når du har værdien 0 er det det samme som at have fuld styrke på lysudgangen...
Du kan feks. give en anden værdi mellem 0 og 255 ( 125 ) så vil lysstyrken ca være halveret
Bedste hilsner CVVEST
Modulanlæg primært dansk rullende materiel mm.
Specialombygninger mm.
SC
Mekaniker
Hej
Det er mulig du har ret i det når det angår lyset, men jeg så søren fra roco nede ved felderbanes åbenhus ændre lydstryken og der galt lille tal lille lyd og stor tal stor lyd. Det skal så siges det var roco´s nye dsb my 1123 med Zimo lyddecode i.
Jeg spurgte Søren fra roco om det vbar mulig at ændre lystyrken på den selv samme model, det kunne han faktisk ikke svare 100 % på. Ham forslog jeg fandt brugsvejledningen den komplette på ZIMO´s hjemmeside, der var jeg nød til at høre ham om selv havde besøgt den for på det punkt er de meget ringe stillet. Han mente dog det skulle kunne lade sig gøre.
Jeg har dog læst mig til at hvis man ændre lysstyrken og andre man også AUX 1 og 2, med er ikke helt sikke på dette da ikke er sikke på det er den rigtig brugsvejledning. Det ville være rart med en hjemmeside som ESU´S hvor det er til at finde det man skal bruge.
Jeg har overvejet at lodde en modstand i, jeg har spurgt flere steder uden at få held til at ændre det med CV.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
Søren71
Hej
Jeg har prøvet både værdien 0,255 og lidt forskellige værdier ind imellem uden at lysstyrket ændrer sig det mindste.
I den medfølgende manual der efter min mening er meget lidt informativ sammenlignet med dem ESU leverer. er et af de få CV der er beskrevet netop lysstyrken så det burde jo være muligt ændre.
Søren
Bent_P
Jyllands hovedstad
Desværre bruger Roco ikke ESU længere!
Hilsen Bent P.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Du skriver, at Du har købt det som nyt - hvis fra en forretning, hvorfor så ikke tilbage der og få hjælp inden loddekolben skal frem
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
SC
Mekaniker
Søren
Fiona
VH
Jørgen
Søren71
Hej Jørgen
Min ECos skriver Zimo når dekoderen udlæses så jeg er ret sikker på at det er en sådan:-)
Jeg har nu i mangel af bedre fundet en midlertidig løsning cv 62=9 og cv 125=249 lyset tænder på 100% men dæmpes til ca 50% i løbet af 1sekund, ændres værdien i cv 62 til mindre end 9 dæmpes lyset yderligere.
Søren
SC
Mekaniker
Søren
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Søren.
Det tror jeg ikke, du skal regne med: Märklin har fyret ESU, Roco har fyret ESU, HobbyTrade er gået konkurs på grund af ESU - og en del andre distributører rundt omkring i Europa er gået konkurs på grund af ESU. ESU troede, de kunne gå på vandet - men virkeligheden viste, at det ikke var tilfældet. Heldigvis, for magen til rådden forretningsmoral skal man lede længe efter.
Det kan godt være, de laver gode produkter - men gode produkter er ikke alt, man er også nødt til at føre en anstændig forretning.
MVH
Lars
Bent_P
Jyllands hovedstad
Lars du skriver: "HobbyTrade er gået konkurs på grund af ESU - og en del andre distributører rundt omkring i Europa er gået konkurs på grund af ESU". Gider du at uddybe hvad du mener? Så vit jeg er informeret er der en ganske legal grund til at ESU sagsøgte Hobbytrade, men måske du kan bringe den rette historie frem i lyset? Og vilke andre ditributører er gået konkurs på grund af ESU?
Hilsen Bent P.
SC
Mekaniker
Da' Søren.
Det tror jeg ikke, du skal regne med: Märklin har fyret ESU, Roco har fyret ESU, HobbyTrade er gået konkurs på grund af ESU - og en del andre distributører rundt omkring i Europa er gået konkurs på grund af ESU. ESU troede, de kunne gå på vandet - men virkeligheden viste, at det ikke var tilfældet. Heldigvis, for magen til rådden forretningsmoral skal man lede længe efter.
Det kan godt være, de laver gode produkter - men gode produkter er ikke alt, man er også nødt til at føre en anstændig forretning.
Hej Lars.
Det er muglig de ikke ar nemme at arbejde sammen med som dem der laver model tog og til dels forhandler rundt om i danmark og resten er verden. Men som forbruger er vi pt blevet ringer stillet syntes jeg, zimo der en rigtig fin decoder og kan også flere ting end esu´s. Men idag kan decoderne så meget som vi pt ikke har brug for, der er også noglte ting som de ikke kan som vi har brug for. Jeg vil bare have mulighed for at læse mig til det jeg vil ændre, og det er næsten fysisk umuligt med det zimo lægger for dagen, det er sørgeligt at vi lever i 2012 og de har en så ringe hjemmeside.
Med hobbytrade har jeg nu hørt de selv skulle være skyld i konkurs. PGA de havde sendt en lille ting ud til kina for at få fremstille under hobbytrade navnet det er der jo ingen problemer i ud over der vist stod en andet tysk navn på det de ville have kopieret. Der har jeg hørt om det er rigtig ved jeg ikke og finder nok aldrig ud af. Det skal så siges hvad der er 100% rigtig hvad angår hobbytrade finder vi nok aldrig ud af. Men ESU vandt over hobby trade der må sige det meste jo.
Søren
Bent_P
Jyllands hovedstad
Lars, jeg kunne godt tænke mig at du uddybede dine påstande, vil du det?
Hilsen Bent P.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Bent.
Det korte svar: Nej.
Det lidt længere: Når jeg debatterer med dig, ender det altid i en gang højst ubehaglig mudderkast - så jeg har besluttet mig for at afholde mig fra debat med netop dig.
Jeg vil dog godt erkende, at jeg kom med nogle lidt løst-flyvende påstande: Hvis jeg skal underbygge dem, bliver jeg nødt til at trække på kilder, der ikke ønsker det - så hvis man skal anlægge en journalistisk synsvinkel på sagen, bliver jeg nødt til at trække mine argumenter tilbage. Fordi jeg ikke vil afsløre mine kilder.
MVH
Lars