Picture

Busk

PB

Lissy infrarød sender 68300

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg giver den en lang adresse via IB2 Jeg skulle gerne give den adressen 1142 men det kan jeg ikke få til at lykkes.

vh Torben

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide

Picture

Ole Vedel

PB  Blog  Hjemmeside

Busk skrev:

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg giver den en lang adresse via IB2 Jeg skulle gerne give den adressen 1142 men det kan jeg ikke få til at lykkes.

vh Torben

cv 117 = 196

cv 118 = 118

cv 129 = 32

På programmerings sporet

Det virker her med lange adr.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide

Picture

Busk

PB

Så langt er jeg med. Men hvordan programmere jeg så adressen ind via IB2. Når jeg skal give lang adresse har jeg jo kun mulighed for at taste 3 cifre ind uanset hvilken

måde jeg vælger at taste CV værdierne ind? Jeg skal nok have det smidt ind med ske Smile

vh Torben

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide

Picture

Ole Vedel

PB  Blog  Hjemmeside

Busk skrev:

Så langt er jeg med. Men hvordan programmere jeg så adressen ind via IB2. Når jeg skal give lang adresse har jeg jo kun mulighed for at taste 3 cifre ind uanset hvilken

måde jeg vælger at taste CV værdierne ind? Jeg skal nok have det smidt ind med ske Smile

OK, når du med en digital enhed som IB vælger direkte programmering, ligger det i standarden hvilke cv der skrives til.

Vælger du at programmere en kort adr. ændres cv1 og cv 29.

Vælger du at programmere en lang adr. ændres cv17 - cv18 og cv 29.

På en Lissy sender bruger du ikke disse cv, men istedet 117 - 118 og 129. óg de skal programmeres som cv programmering og ikke som direkte programmering.

Grunden til Lissy ikke bruger standard cvér er at så kan man ikke programmere en Lissy som sidder i et lok, unden at samtidig programmere maskinens dekoder.

Og hvis man bruger Esu dekodere er der konflikt med nogle cvér.

Så din IBII på cv programmering, så virker det.

cv 117 = 196

cv 118 = 118

cv 129 = 32

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.