Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Kran Mä 76515 driller

Hej derude

Jeg har det problem med kranen, at lysene begynder at blinke efter ganske kort tid. Det er naturligvis - fra Märklins side - et signal om at spolerne på magnet/skovl er begyndt at blive overophedede - det ved jeg godt. På min kran bruger jeg en magnet., men det uforståelige er, at jeg slet ikke har aktiveret denne - før lysene begynder at blinke!! Nogen der har et godt råd? Adressen er sat til 74.

Toghilsen LauR90

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

LauR90 skrev:

Hej derude

Jeg har det problem med kranen, at lysene begynder at blinke efter ganske kort tid. Det er naturligvis - fra Märklins side - et signal om at spolerne på magnet/skovl er begyndt at blive overophedede - det ved jeg godt. På min kran bruger jeg en magnet., men det uforståelige er, at jeg slet ikke har aktiveret denne - før lysene begynder at blinke!! Nogen der har et godt råd? Adressen er sat til 74.

Toghilsen LauR90

Uden at have skilt min kran, tror jeg det er et simpelt kredsløb der giver signal efter en beregnet tid og ikke en fysisk måling.
Har du prøvet at demontere magneten?
Har du prøvet at holde et stykke jern hen til magneten og se om den tiltrækker jernet?

 

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Hej bqg

Nu har jeg forsøgt mig med de råd du gav mig. Jeg afmonterede magneten, men det hjalp desværre ikke - lamperne begyndte næsten straks at blinke alligevel. Og når lamperne således står og blinker, dur magneten heller ikke. Så jeg ved ikke rigtig...måske skulle man gå den tunge gang og sende de  ned til Reparatur Service hos Märklin.

Med toghilsen LauR90

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

LauR90 skrev:

Hej bqg

Nu har jeg forsøgt mig med de råd du gav mig. Jeg afmonterede magneten, men det hjalp desværre ikke - lamperne begyndte næsten straks at blinke alligevel. Og når lamperne således står og blinker, dur magneten heller ikke. Så jeg ved ikke rigtig...måske skulle man gå den tunge gang og sende de  ned til Reparatur Service hos Märklin.

Med toghilsen LauR90

Har du mulighed for at måle strømforbrug?

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hej LauR

Nu ved jeg ikke hvornår du har anskaffet dig Marklin 76515 kranen, men Marklin har en ny og opdateret brugervejledning til kranen fra April 2013,

som på side 3 indeholder Dipswitch-indstillinger for 76515 Kranen i forbindelse med anvendelsen af Kranskovlen og Kranmagnet.

Der står Information om Drift, Advarsel, Afkøling af Kranen.

Du kan eventuelt prøve om der sker ændringer i forbindelse med din Kran ved anvendelse af disse indstillinger.

Endvidere er det også muligt at Ændre Digital-Adressen i mellem : 1-255

 

I Forbindelse med indsætningen af de 2 ledninger for Kranskovl/Kranmagnet i kranhuset kan du eventuelt prøve at bytte om på ledningerne

inde kranhuset for at checke om "polingen" for Kranskovl/Magnet er "vendt" korrekt og om dette forbedrer anvendelsen af kranen.

 

Håber dette hjælper dig lidt på vej med en løsning af problemet.

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 1 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Hej Frank

Mange tak for dine gode råd. Nu har jeg fået tid til at se på kranen.

Min kran er ret ny, kun ca. to år gammel, så jeg gik ind på Märklins hjemmeside og søgte på den opdaterede brugsvejledning, som du henviste til, den lignede dog den som fulgte med kranen. Men jeg ændrede på dipswich- indstillingerne, således at de alle fire  står ens, hvilket betyder at magneten kun har en brugsvarighed på to min. før overophedningslamperne går i gang. Men pyt med det, bare kranen kan komme til at virke.

Dernæst byttede jeg om på ledningerne til magneten, som går ind i kranen, og sidst men ikke mindst ændrede jeg adressen fra 74 til 73. Og så var jeg ellers spændt på at sætte strøm på anlægget!

Og sørme! Der var ingen lamper, der begyndte at blinke. Heller ikke da jeg startede flere af mine loks op, hvoraf flere er DCC maskiner. Og kranen selv virkede fuldstændig som den skulle!

Jeg takker mange gange. De råd du gav mig virkede!

Vh LauR90

Like 0 kan lide
Top

Picture

klausdk

Indlæg: 40

PB

Sorry kan desværre ikke hjælpe men jeg har også problemer med kranen, hun bliver ved med at snakke om opvask og støvsugning, ønsker jeg kunne slukke den..

__________________

--

Klaus

startet med model bane 1 juni 2014 med märklin C spor, CS2 til styring

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Brix

Indlæg: 113

PB

klausdk skrev:

Sorry kan desværre ikke hjælpe men jeg har også problemer med kranen, hun bliver ved med at snakke om opvask og støvsugning, ønsker jeg kunne slukke den..

Hej Klaus

Har du prøvet at vende forbindelsen til " din kran " så kan det være den bliver venlig og imøde kommende Wink ;) Wink ;)

__________________

Med venlig tog hilsen
Lars Brix


Lars Brixs billede

Køre Märklin digitalt med cs2
TOSSET MED TOG

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.