Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Kan Märklin 60657 køre med MFX+ loks ?

Jeg overvejer kraftigt at ombytte min gamle grå Mobile Staion 2 med den nye sorte model, der har varenummer 60657.

Er der nogen der ved om den nye sorte MS kan køre med Märklins nyeste lokomotiver der har en MFX+ (plus) protokol ?
Eller er det kun Central Stationen der kan køre med Märklins MFX+ lokomotiver ?

Jeg synes ikke jeg kan læse mig frem til det på Märklins hjemmeside, hvilket undrer mig en del ?

Min gamle grå MS2 kan ihvertfald ikke helt fungere med MFX+ loks og jeg har efterhånden et par Märklin lokomotiver med den nye protokol.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Der er kun farven til forskel på den grå og den sorte MS2, ikke annet. Få din MS2 opdateret til nyeste version og så kan den det samme som en sort.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Bent_P skrev:

Der er kun farven til forskel på den grå og den sorte MS2, ikke annet. Få din MS2 opdateret til nyeste version og så kan den det samme som en sort.

Hej Bent,

Tak for tippet. Hvis det er tilfældet, så er der jo ingen grund til at bruge penge på den nye sorte  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Hvad mener du når du siger den ikke kan?

 

Mfx+ er en virtuel førerstand og forbrug af brændstof osv. Det får du aldrig en Mobile Station 2 til.

 

Mfx+ er en overbygning af mfx og ikke noget separat, du kan sagtens bruge de alm 16 mfx lokomotiver og styre toget uanset version af Mobile Station 2.

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

TogSvendsen skrev:

Hvad mener du når du siger den ikke kan?

 

Mfx+ er en virtuel førerstand og forbrug af brændstof osv. Det får du aldrig en Mobile Station 2 til.

 

Mfx+ er en overbygning af mfx og ikke noget separat, du kan sagtens bruge de alm 16 mfx lokomotiver og styre toget uanset version af Mobile Station 2.

 

De virtuelle funktioner i den nye MFX plus har jeg ingen interesse i, men lokomotiverne vil jeg gerne kunne køre med på min MS2 ... Og det kan jeg bare konstatere, at min gamle grå MS2 ikke vil. Jeg har testet med flere nye MFX+ Loks og har ingen problemer med den almindelige MFX protokol eller andre protokoller for den sags skyld.

Så derfor overvejer jeg at købe den nye sorte MS controller. Men som Bent skriver, så kunne det være jeg skulle få den gamle model opdateret :-) 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Se : https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/digital-drift/mobilstation-m%C3%A4rklin-60653

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

hardwaretec

Dragør

Indlæg: 66

PB

hej lasse

de gamle mfx decoderer har kun 16 funkstioner

de nye mfx + har 32

det kan en mobil station ikke tage og det gælder både den gamle og den nye mobilstation  / den grå + den sorte )

hvis du skal have 32 funkstioner skal du bruge en cs 2 60215 el. 60216 el. 60226

jeg ved ikke om de to andre cs2´er kan give 32 funkstioner

mvh hardwaretec

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Marklin CS2 (60213) og CS2 (60214) er også i stand til at styre op til 32 Lok-funktioner.

De skal blot opdateres med Software-version 4.2.0 eller en højere Software-version via Online-Serveren eller med USB-version af opdateringen som man finder

på Marklin's hjemmeside.

Det nemmeste er at lade sin CS2 være "permanent" tilsluttet til Internettet via en Router eller Switch med et Netværks-kabel.

Herved kan du "altid" efter et par Minutter efter opstart af CS2 checke om der forekommer nye Opdateringer til CS2 på Marklin's Online-Server.

 

Jeg anbefaler altid en "kablet" forbindelse i forbindelse med opdateringen af en CS2, da jeg et par gange har været udsat for problemer, hvis

Opdateringen gennemføres over en Wifi-forbindelse, pga udfald af Wifi-signalet / sløve overførselses-hastigheder / støj-signaler, som "kan"

opstå under selve Opdaterings-fasen af CS2.

Den "sikre" løsning er altid at bruge et Netværks-kabel i forbindelse med CS2-Opdateringen, herved undgår man "utilsigtede" problemer med

CS2 under Opdaterings-fasen.

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.