Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

PB

Hvordan styrer jeg Uhlenbrock digital servo (81310) ?

Hejsa

jeg har gang i et lille drejskive projekt hvor broen kun skal dreje 180g + kunne gøre stop ud for et depotspor

Jeg har derfor kig på ovenstående digitale servo der kan programmeres som jeg ønsker.

Mit problem er så bare at jeg kan ikke lure hvordan jeg styre denne servo ud over at den blot kobles på mit track, som var den et lok.

(tror måske det skal ske vha. et throttle vindue, men ikke sikker)

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg vælger jeg hvilket spor broen skal dreje hen til?

Mvh

Kristian

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

HP 16 skrev:

Hejsa

jeg har gang i et lille drejskive projekt hvor broen kun skal dreje 180g + kunne gøre stop ud for et depotspor

Jeg har derfor kig på ovenstående digitale servo der kan programmeres som jeg ønsker.

Mit problem er så bare at jeg kan ikke lure hvordan jeg styre denne servo ud over at den blot kobles på mit track, som var den et lok.

(tror måske det skal ske vha. et throttle vindue, men ikke sikker)

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg vælger jeg hvilket spor broen skal dreje hen til?

Mvh

Kristian

Hej Kristian

Kender den ikke, men i henhold til hjemmesiden er der tre forskellige muligheder, den kan styres fra udslag til udslag, eller som du styrer et lokomotiv, hvor servoens udslag er afhængig af hvor meget der skrues op,
eller mulighed for fire faste positioner, der kan vælges over taster.

Du kan hente en manual her: https://www.uhlenbrock.de/intern/20/1/english/I96EEA64-03C.apd/Bes81310e...

Der er også en engelsk udgave: https://www.uhlenbrock.de/intern/20/1/english/I96EEA64-03C.apd/Bes81310e...

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

Hej Kristian

Der var lige et par muligheder mere.
Når du læser i manualen er der beskrivelser til hvordan CV værdierne skal være.
Når du skal have 4 stop(3) skal du bruge 2 sporskifteadresser, hvor du afhængig af hvad du trykker på, af de 4 muligheder vil kunne køre drejeskiven i position.

CV 261, 262, 263 0g 264 bruges til stop

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

PB

Hej Hans

Tak for svar.

Havde godt nok pløjet manualen igennem, men havde ikke lige luret at de med "solenoid" mente sporskifter.

Så skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg får det sat op med kun 3 stop.

Mvh

Kristian

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

HP 16 skrev:

Hej Hans

Så skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg får det sat op med kun 3 stop.

Hej Kristian

En mulighed var at sætte samme værdi for to stop

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.