Picture

kim0449

Indlæg: 26

PB

Hvilken sounddekoder i Trix MY 22670?

Jeg er den lykkelige ejer af et TRIX MY lok med lyddekoder, men bremselyd og lyden når der udluftes, er ved at drive mig til vanvid. Jeg overvejer at skifte dekoderen, da jeg har fået info om at der dels ikke kan justeres på lydniveauet på de enkelte lydfunktioner individuelt, og at man heller ikke kan lægge anden lyd på dekoderen. På det flotte lok er der, ud over lydfunktionerne, og så lys i førerrum, som kan tændes og slukkes særskilt, jeg har fået info om at hvis der skiftes til en feks. en ESU dekoder så skal der endvidere installateres en funktionsdekoder for at bibeholde muligheden for at kunne styre lys i førerrummene. Er der nogen af Jer herinde der har erfaringer med at få bedre lyd i TRIX MY'eren ? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Normalt kan man da slå bremse od udluftnings lyd fra på Märklin/Trix loks ? Det kan man på de Märklin loks jeg har.

Dit lok bruger sandsynligvis en Marklin Mfx+ dekoder der er sat op til DCC. Besög en der har en ECos eller CS2/3 og du kan få lyde slået fra er jeg rimelig sikker på.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jeg mener bestemt, at man plejer at kunne deaktivere bremselyd/piven via én af de digitale funktioner på alle Trix/Märklin lokomotiver der har indbygget lyd.
(Udluftningen ved jeg dog desværre ikke noget om.)

Mht skift af dekoderen, så tror jeg desværre det er et lidt større projekt på Märklin og Trix lokomotiver med lyd. Men hvis det er muligt uden for meget besvær, så er jeg faktisk også interesseret i at høre om det.

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.