Picture

domino

Procesoperatør

PB

Hjælp til Ecos 50000 opdate

Hej alle

Er der en som har tid/lyst/tålmodighed til at lave en detaljeret  trin for trin fremgangs måde på hvordan jeg tilslutter min ecos til pc og derefter henter opdate fra ESU.

Altså helt skåret ud i pap

På forhånd tak

Brian

Nippon Model Railroad Society.
Japansk H0 og N

Digital og analog.

Trix C-skinner.

Samler af Lima H0

Like 0 kan lide

Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

Også mig jeg ønsker en opdate min ecos 5000 har en v 3,4,3 tro nok det er Men når man nu skal bruge den nye ecoslink system så skal man bruge en v 3,7,1 siger den ?.

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Picture

PerOlsen

PB  Blog

Hej

Det skal gøres sådan her:

I skal have et login til ESUs hjemmeside, for at få lov til at hente ny software til ECoS.

http://www.esu.eu

Når I har hentet software-pakken er det en Zip-fil. Den skal pakkes ud.

ECoS'en skal være forbundet til jeres almindelige computernetværk med et ethernetkabel. Det kan I læse om andetsteds.

Så skal I have check på IP-adressen på jeres ECoS. Normalt vil den stå til at få tildelt en IP-adresse fra jeres internetrouter. Det kaldes DHCP.
I kan aflæse nummeret på ECoS'en ved at trykke på dette symbol på hovedskærmen:

Billede

Så skal I vælge IP under Setup 1.

Billede

Så ser skærmbilledet nogenlunde ud som dette. Bemærk dog, at jeg har valgt at bruge fast IP-nummer på min ECoS. I har sikkert hak under DHCP-server.

Billede

I mit tilfælde er IP-adressen/IP-nummeret 192.168.12.40 - det husker vi.

Nu skal I gå til jeres computer og åbne en browser (FireFox, Chrome, Safari, Explorer el. lign.).

Her taster I IP-adressen i adressefeltet, hvorefter det skulle se nogenlunde sådan ud.

Billede

Det der sker er, at I nu snakker med ECoS'en. Den er i virkeligheden en computer med et Unix-operativsystem. Den har sin egen webserver.

Vælg nu "Firmware update" i menuen.

Billede

Nu skal I trykke på "Vælg arkiv" (det kan hedde noget andet i jeres browser) og finde software-pakken. Her skal I vælge denne fil.

Billede

Tryk så på "Send".

Billede

Nu skulle processen køre af sig selv. I skal ikke røre eller gøre noget.

VIGTIGT ... det er en god idé at tage en backup af ECoS'en inden I opgraderer den. Det gøres også her ... under "Store configuration".
Det er i øvrigt også godt at tage jævnlige backups, når der er lagt nye maskiner eller lign. ind.

Hvis I har styr på jeres computernetværk - specielt jeres internet-router, kan det være en god idé at give ECoS'en en fast IP-adresse. I skal dog vide, at det er en ledig og gyldig adresse ifølge jeres routers indstillinger, ellers går det helt galt. Fordelen er, at ECoS altid vil have den samme adresse. Med DHCP kan ECoS få forskellige IP-adresser fra gang til gang. Det gør ikke så meget, hvis I blot skal aflæse adressen, når I skal opgradere software. Men jeg styrer mine lokomotiver fra min iPad/iPhone med App'en TouchCab. Der er det en fordel at IP-adressen ikke skifter hele tiden.

Håber at det gav mening.

Mvh. Per

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 1 kan lide

Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

Tak så kan man forstå det men jeg kan bare ikke find den zip file med updaget 3.7.0 fil på esu hjemmeside hum hjælp igen søges

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Picture

PerOlsen

PB  Blog

Den er kun synlig, når du er logget på som bruger.

Mvh. Per

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide

Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

Nop er log på ingen opdate ?

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej.

Hvis du ikke selv kan finde den under software og ecos og ecos 5000. Så kan du prøve om der er en der ville maile den til dig på den alm Email.

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

tmjbk skrev:
Nop er log på ingen opdate ?

Jeg kan sagtens se den - måske du mangler at registrere, at du ejer en EcOS?

Og så lige en tilføjelse til Pers fine beskrivelse: Jeg ved ikke, om der fortsat er problemer - men jeg har tidligere haft store problemer med at opdatere min EcOS. Det viste sig, at opdateringen ikke fungerer, hvis man har valgt engelsk som sprog - da jeg skiftede til tysk, kørte det hele uden problemer.

MVH
Lars

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

En Lille bemærkning angående Virus-software til dette emne.

Jeg har tidligere haft Problemer med at Opdatere ECOS1 / ECOS 2 / CS1 for andre mj-brugere

hvis Antivirus-programmer er installeret på den Computer du anvender til Opdateringen.

Specielt med Bullguard og Norton Antivirus Software har der været Problemer med at gennemføre Opdateringen.

Jeg kender ikke direkte årsagen dertil, men kunne blot konstare at når Antivirus softwaren blev slået fra Lykkedes Opdateringen altid

Er godt råd er at slå sin Antivirus Software fra, imens man opdaterer sin ECOS / CS1Reloaded

(Husk at slå den til igen når du er færdig med Opdateringen, så din pc er beskyttet igen)

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

Hej så er min ecos opdateret og lige efter bog som i kan se oppe i rækken

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.