Picture

JSK

El konstruktør

Sønderborg

Indlæg: 29

PB

Heljan MO585 ude af drift.

Hej,

Min Heljan MO585  Nr.45222 AC digital, har opgivet at fungere.

først skal jeg lige nævne at, den har kørt fint, både analogt og digitalt. Jeg har lagt den ind i min MS2 med adressen 78. Men nu pludselig har jeg overhovedet ingen kontakt med den hverken når jeg søger automatisk eller manuelt. ikke så meget som at den rykker lidt som de plejer når man tilgår decoderne.

Problemet er opstået efter at jeg havde totalt nedbrud på min MS2 som mistede både lokomotiver og hele databanken. siden har jeg fået den genskabt og opgraderet til version 3.148 hos Märklin. 

Er der nogen der har oplevet lignende og har en ide til en løsning?

kan man få kontakt med Heljan eller hvor får man den repareret?

Hilsen Jørn

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Har du prøvet at tilgå den på adresse 3?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

Heljan MO585  Nr.45222 er leveret med en multi format dekoder.

Jeg gætter på den er sat til Motorola, og du søger på DCC.

Prøv at manuelt vælge adr. 78 først i DCC, hvis ikke så i Motorola format.

Hvis ingen kontakt skal dekoder ha en reset.

Mvh. Ole Vedel 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

JSK

El konstruktør

Sønderborg

Indlæg: 29

PB

Hej le,

jeg har prøvet både at vælge adresse 78 og 3, jeg kan dog ikke vælge Motorola format med min MS2, her kan jeg kun vælge MM2 og DCC men ingen af delenel virker.

som jeg skrev, så er den helt død, sen rykker sig slet ikke som de plejer at gøre når man går i programmering. kan det virkelig være at jeg har fået den smadret?

Like 0 kan lide
Top

Picture

JSK

El konstruktør

Sønderborg

Indlæg: 29

PB

hej!

jeg har prøvet alt hvad jeg lige kan finde på med min MS2 og en af mine tog venner har forsøgt med sin ESU programmerings tool men heller ikke her var der noget at hente.

det ender med at jeg skal lukke den op og se om jeg kan fejlfinde på den eller skifte decoderen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Mon ikke bare det er det sævanelige med heljans Mo, at ledningerne til strømoptaget er knækket?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.142

PB  Hjemmeside

Motorola formatet benævnes forkortet MM eller MM2 for det nyere Motorokaformat fra 1991.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

JSK

El konstruktør

Sønderborg

Indlæg: 29

PB

Tak for alle jeres svar, desværre er der ingen af dem som har ført til at maskinen begyndte at flytte på sig. Sad

jeg har nu også haft den åbnet og konstateret at der er forbindelse frem til decoderen. så enten er det decoderen eller måske er det motoren.

jeg må jo søge videre, og så så jeg jo at en Uhlenbrock decoder magen til kan fås til ca. 140kr. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

JSK

El konstruktør

Sønderborg

Indlæg: 29

PB

Hei alle der har fulgt denne tråd!

Efter længere fejlsøgning tog jeg en beslutning - jeg købte en ny decoder (139kr.) og det virker!!!

hvad f..... der er gået af den gamle, det er ikke til at vide.

 

Hilsen

Jørn

Like 2 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.