Picture

Torben Valeur

Tidligere chauffør, nu folkepensionist.

Lundby

Indlæg: 8

PB

ECoS 50210

Jeg er den ellers lykkelige ejer af en ECoS 50210 centralstation, men den har et problem eller en fejl. Det grønne DCC ikon bliver ikke helt grønt inden det forsvinder fra skærmen. Sådan har den opført sig fra dag 1, både på min tidligere modelbane og på min nuværende bane. Det har jeg ikke taget mig noget af, da alt har fungeret som det skulle. MEN, jeg har fået monteret en ESU 4,0 M4 dekoder i et lokomotiv, som oprindeligt var født med en Märklin MFX dekoder, som brændte af pludseligt under kørsel i helt almindelig drift. Dét lokomotiv kan jeg ikke få lagt ind igen. Har haft det med hos en kammerat som også har en ECoS centralstation, og dér kører og opfører det samme lokomotiv sig helt som det skal. Alle andre lokomotiver 20 stk., sporskiftere, drejeskive fungerer upåklageligt, styret af ECoS, min mit DM3 lokomotiv med ny ESU dekoder bliver ikke lagt ind. Har min ECoS måske en defekt, er der nogen som har oplevet samme problem, og hvor og hvem henvender man sig til for en evt. reparation?

Min centralstation har passeret garantiperioden og jeg kører Märklin på C skinner (K skinner på stigningen fra de underjordiske opstillingsspor, da de har bedre friktion end C skinnen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Hej Torben og andre..

Du mener selvfølgelig 'MFX'-ikon, istedet for DCC-ikon??

Når du sætter 'det nye' loko på prg.-sporet sker der så noget??

1: Hvis der ikke sker noget, skal du prøve at søge glemte MFX-dekodere op igen..

2: Hvis der stadig ikke sker noget, skal du gå ind i det oprindelige lokomotiv og indlæse dekoderen der.

3: Hvis det heller ikke giver resultat, skal du finde dets DCC adresse, og indstille centralen til den adresse, og se om det så kan løse det.

4: Kan det det, skal du prøve at slette det DCC-loko du lige har lagt ind og begynde forfra ved 1..

 

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Hvilken software version kører du med i din ECOs ?

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Valeur

Tidligere chauffør, nu folkepensionist.

Lundby

Indlæg: 8

PB

Hej Jan.

 

Hardware 2.1

Software 4.2.7

Hilsen Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Valeur

Tidligere chauffør, nu folkepensionist.

Lundby

Indlæg: 8

PB

Hej.

Nej jeg mener ikke DCC ikon, jeg mener "M4-ok" ikon. Når man sætter et M4 lokomotiv på sporet, melder det sig selv. Når man indlæser eller ændrer adresse, skal M4-ok ikonet blive helt grønt, hvorefter et stort M kommer nederst på displayet (ved siden af fastnøglen) Dette M skal man trykke på, hvorefter lokomotivet er registreret i centralstationen.

Hilsen Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Tjaaa kan se du er up-to-date så kan ikke götte på hvad der går galt. Hvad med programmaeringssporet ?

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

http://www.esu.eu/aktuelles/newsbeitrag-lesen/article/ecos-firmware-428-verfuegbar/3/

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Valeur

Tidligere chauffør, nu folkepensionist.

Lundby

Indlæg: 8

PB

Hej Jan.

Tak for din interesse. Nu kører mit lokomotiv igen, efter at blive indlæst på en anden bane både med ejerens ECoS og derefter med min ECoS på samme bane!??? Jeg kan ikke forklare hvorfor og hvordan det hænger sammen, men nu virker det hele igen, både på udebane og hjemme.

I øvrigt er min software nu med endetal: 8

Hilsen Torben

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.