Jeg har lige monteret en marklin 60949 decoder i mit lokomotiv. 36xxx
planen var, at jeg ville bruge en af de 4 aux udgange til en strømførerende kobling.
jeg har fået det til at virke på original decoderen, men på 60949 har jeg ikke mulighed for at indsætte en ekstra funktion.
når jeg ser i displayet på min marklin centralstation2, så er alle funktions tasterne optaget til lydene.
er der nogen der kan guide mig til, hvordan jeg kan få aktiveret en af aux udgangene.
Mvh
djcut
Frank F
Vamdrup
Prøv at kigge lidt på denne wiki-side, for at få lidt hjælp til AUX-udgangene :
http://www.sporskiftet.dk/wiki/marklin-cs2-lok-konfiguration-funktionstaste-oprettelse
På din Marklin 60949 Decoder er "alle" Funktions-tasterne allerede belagt med Lyde.
På F5 (lyden ligger i Soundslot 15 på Decoderen) ligger en "Sammenkoblings-lyd" og på F6 (Lyden ligger i Soundslot 16 på Decoderen) ligger en "Frakoblings-lyd".
Det burde kunne være muligt at foretage en funktions-mapning af f.eks F5 således at både "Frakoblings-lyden" og "Telex-kobling 1" (AUX-Udgang 1) aktiveres
ved tryk på F5-Tasten til den "forreste" Telex.
Ligeledes kunne man f.eks også ændre Funktions-Mapningen af F6 således at både "Frakoblings-lyden" og "Telex-kobling 2" (AUX-Udgang 2) aktiveres ved
tryk på F6-Tasten til den "bagerste" Telex.
På Marklin's hjemmeside ligger dette Dokument : http://mediencms.maerklin.de/media.php/de/produkte/downloads/Umruestdecoder_mLD-mSD_CV-Liste_DCC.pdf
som på side 11 af 14 beskriver hvorledes, at en enkelt Funktions-Taste kan kontrollere flere Udgange (AUX) eller Lyde samtidigt ved på F-Tasten ved at foretage den
korrekte "Mapning".
Alternativt kan du til din Telex-kobling vælge af "droppe" en eller 2 af de Lyd-funktioner som du "ikke" vil anvende og ændre disse til at styre "AUX"-Udgangene med.
Dette er forslag til dig, som jeg måske tror du vil kunne anvende, men jeg må sige på forhånd at dette ikke er nogen løsning som jeg selv har prøvet at Programmere
på Centralstation 2 endnu og du vil derfor være lidt på egen hånd med hensyn til Programmeringen af Din Decoder og den korrekte "Mapning" af Decoderen.
Finder du din løsning, så del den med os andre og skriv en god Vejledning til os CS2-Brugere her på Sporskiftet, så kan vi optage den under Wiki-siderne for CS2,
således at alle CS2-Brugere få Information om hvordan dette skal laves med Hensyn til Decoder Programmering/Tilretning af Mapningen.
Jeg vil gerne være behjælpelig med at Oprette en "vejledning" for dette under CS2-området i Wiki-delen, hvis du ønsker dette.
Håber det hjælper dig lidt på vej !
• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901