Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

DB Schenker/green cargo 185 fra Roco

Hej alle kloge modeltogs venner.

Smile Jeg har lige købt denne dejlige maskine, måske den sidste i DK, mange har i hvert fald kigget efter den, men Finn Lekbo havde lige en tilbage Wink og så var jeg jo glad, eller det var jeg da, til den kom på anlægget, for efter jeg havde monteret en ESU dekoder vers. 4.0 og tændte for lyset, ja så var der kun rødt lys på Sad( Af med toppen igen, for det måtte være en nem fejl Puzzled Men hov, der var hvidt lys, meget svagt, men lys, og når jeg satte maskinen i fremdrift, gik det mere og mere ud, jo mere fart den fik på... Er der nogen der kan hjælpe mig med den? Eller er man nød til og ha det sendt ind, eller måske endda ha sat nye LED dioder i? Håber der er nogen som ved noget, for sådan kan den jo ikke trække 15 - 20 containervogne Smile

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

AttachmentStørrelse
IMAG0374.jpg739.56 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Vordan er lyset i analog drift?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

Hej Bent. Det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg lige prøve her i formiddag, og det er nu gjort, og der er masser af lys på, når den køre analog Smile hmm, hva gør jeg så?

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Tjekker indstillinger af dekoder, eller prøver med en anden dekoder.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

HNE3003 skrev:

Hej Bent. Det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg lige prøve her i formiddag, og det er nu gjort, og der er masser af lys på, når den køre analog Smile hmm, hva gør jeg så?

Tillykke med købet  Smile

Har du mulighed for at låne en anden dekoder fra et af dine andre lokomotiver og sætte i ?.

På den måde kan du bruge udelukkelsesmetoden, for at finde ud af, om det eventuelt var den 4.0, du satte i, der var årsag til problemet.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

hej Carsten. det er prøvet, 2 stk, som begger virker fint i andre Roco modeller, men det hjalp heller ikke, men der er masser af lys i analog drift? så jeg fatter ikke noget Wink

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Hvis du har prøvet 2 andre dekodere, som i andre lokomotiver fungerer fint, men i din 185'er laver samme problem som den originale (4.Innocent, så er det vel rimeligt at antage at det er lokomotivet der er noget galt med.

Har du evt. prøvet din 4.0 i andre lokomotiver for at se hvordan den opfører sig der? Hvis den der opfører sig som den skal, altså giver fuldt lys hele tiden, kan ovenstående antagelse bekræftes.

Umiddelbart synes jeg at det lyder som et problem i lokomotivets elektronik. Hvad der helt præcist er problemet skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart gætter jeg på at der måske er monteret en for stor formodstand til LED'en eller en forkert type LED (som har behov for mere strøm end hvad den får).

Prøv under alle omstændigheder at tage modellen med til din forhandler, og lad denne afprøve lokomotivet. Hvis det eneste du har gjort ved lokomotivet er at montere en dekoder, naturligvis via NEM-stik, og det viser sig at være lokomotivet den er gal med, så er det at betragte som en produktions-fejl. Og hvis du har købt lokomotivet inden for de sidste 3 måneder, så er jvf. Købeloven forhandleren som står med problemet, inden for disse 3 måneder er det nemlig ham der skal kunne bevise at fejlen skyldes at du evt. har modificeret lokomotivet. Så et gratis eftersyn og evt. reparation, eller en ombytning, vil jeg mene at du har krav på. Og de fleste forhandlere er vel fornuftige mennesker der er til at snakke med, så problemet kan løses uden en større diskussion.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Har lige vekslet din oplevelse med "en klog". Det er ikke sådan at du har fået vent dekoderstikket forkert? Jeg fik forklaret at Roco lokomotiver selv laver plus på printet, venner du dekoderen forkert, brænder ikke noget af, men lyset opfører sig mærkligt.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.