Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

CV værdier til Van Biervliet Budget-line Noha DSB 1159

Jeg har mistet cv-værdierne til min My 1159. Decoder er ESU loksound V4/M4/Railcom+ 

Er der nogen som ved hvor kan jeg finde cv-værdierne. På fimaets hjemmeside findes de ikke og ESU har heller ikke dette lok i deres Loksound V4.0 for Factory Equipped Locomotives.

Jeg har esu-programmer

Venligst

Avenida

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

Er den født med den dekoder fra fabrikken? I så tilfælde kan du så ikke bare knalde 8 ind i CV 8 og få resat til dekoderen til fabriksindstillingerne?

Like 0 kan lide
Top

Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

Skulle være født med dekoder fra fabrikken men jeg har prøvet med 8 ind i CV 8  og det virker desværre ikke på dette lok.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

Hvad er det der ikke virker længere siden du mener at den har tabt værdierne?

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

avenida skrev:

Jeg har mistet cv-værdierne til min My 1159. Decoder er ESU loksound V4/M4/Railcom+ 

Er der nogen som ved hvor kan jeg finde cv-værdierne. På fimaets hjemmeside findes de ikke og ESU har heller ikke dette lok i deres Loksound V4.0 for Factory Equipped Locomotives.

Jeg har esu-programmer

Venligst

Avenida

 

 

 

 

Prøv med din lokprogrammer at indlæse dekoderen. Hvis den ikke kan det, er dekoderen defekt.

prøv evt. At tage dekoderen ud af lok og læse fra et andet lok.

Din My er forberedt for røg, og har derfor et ekstra print som kan være problemet .

mvh. Ole Vedel

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

Tak for de indkomne svar. Problemet er ikke løst ,men jeg har kontaktet ESU og forespurgt om de har mulighed for at indlægge lyden til lok MY 1159 under deres Loksound V4.0 for Factory Equipped Locomotives.

Til "snuden" kan jeg oplyse, at jeg under redigering af dekoderen til lok fik lagt en anden lyd ind og da jeg ville reset decoder, var den fra virksomheden indsatte lyd forsvundet. Har prøvet -  8 ind i CV 8 - virker ikke i dette tilfælde.

Til Ole Vedel: Dekoderen virker og jeg har lagt ESU sound til "BR245 / Traxx DE ME" ind. Har ændret motorlyd og perronmeddelelser til danske. Virker rimeligt godt men det ville være rart med den originale ESU sound til MY.

Jeg har tænkt at kontakte Van Biervliet hvis der ikke kommer svar fra ESU.

Mvh

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Vis du overskriver lydfilen, med en anden, kan du ikke resette dig tilbage til den originale lyd. ESU offentliggør næppe lyden, da den ikke tilhører dem. Du kan altid selv sammensætte lyde fra ESU bibliotek.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

avenida skrev:

Tak for de indkomne svar. Problemet er ikke løst ,men jeg har kontaktet ESU og forespurgt om de har mulighed for at indlægge lyden til lok MY 1159 under deres Loksound V4.0 for Factory Equipped Locomotives.

Til "snuden" kan jeg oplyse, at jeg under redigering af dekoderen til lok fik lagt en anden lyd ind og da jeg ville reset decoder, var den fra virksomheden indsatte lyd forsvundet. Har prøvet -  8 ind i CV 8 - virker ikke i dette tilfælde.

Ja selvfølgelig, du overskriver jo alt hvad der er på dekoderen. Havde du gjort det inden du overskrev dekoderen var den vendt tilbage til fabriksindstillingerne fra da du købte den. Desuden var det ikke mig der spurgte til reset af dekoderen, men hvorfor du mente at den havde tabt værdierne?

Citat:

Til Ole Vedel: Dekoderen virker og jeg har lagt ESU sound til "BR245 / Traxx DE ME" ind. Har ændret motorlyd og perronmeddelelser til danske. Virker rimeligt godt men det ville være rart med den originale ESU sound til MY.

Jeg har tænkt at kontakte Van Biervliet hvis der ikke kommer svar fra ESU.

Mvh

Der ligger en Nohab lyd på ESU's hjemmeside. Kig under Factory Equipped Locomotives og sorter efter alle lande.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Den generiske lyd fra ESU findes her - lidt nede på siden. http://projects.esu.eu/projectoverviews/3?page=2&count=10&order=date&type=diesel&country=all&cat=3 

Ellers hvis du har mulighed for det, så kør forbi Rene hos Fyns Modeltog / Danske Loksounds i Odense, der kan du få en superlyd til 125,- mens du venter - det har jeg fået på flere af mine MY'er: https://www.fyns-modeltog.dk/ - det er en lille butik med stor service.

Mvh
Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Vorfor nøjes med ESUs kedelige lyd til nohab, når de har en meget bedre lyd til 567 motoren i deres USA download sektion? En lyd der for øvrigt overstråler, vad man kan kæbe sig til på Fyn, vor man for øvrigt kan komme ud for at overskriver lyden og så er det 125 kroner og en tur til Fyn igen.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

Til Flemming - tak, jeg bruger den generiske lyd fra ESU til mine gamle MY 1106 og 1147 fra Maerklin. Problemet er bare at denne ESU lyd mangler røgfunktionen, som er special til 1159.  Mangler også nogle af funktionerne til hvid og rødt lys samt kabine lys.

Til Bent P - tak, jeg kender lyden til ESU's USA lyd til 567 motoren og har brugt den til erstatning for motorlyden i ESU's sound "BR245 / Traxx DE ME". Virker rigtigt godt. 

Jeg har fundet at ESU's sound til "BR245 / Traxx DE ME" er den der lægger sig mest op ad den originale lyd til MY 1159 fra firmaet Van Biervliet - selv dødemandsknappen er med.

Den eneste forskel som jeg har konstateret er, at slot værdierne/CV værdierne for lys er forskellige.

Så jeg har efterhånden "næsten" reddet lyden til min MY 1159, men det ville da være rart hvis firmaet Van Biervliet eller ESU ville lægge lydene ind på deres hjemmesider. Der burde ikke være noget hemmeligt i dette. Smile

Avenida

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.142

PB  Hjemmeside

Har du skrevet til firmaet om problemet og forslaget om at gøre det muligt at reetablere din model lydmæssigt?

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

Jeg har skrevet til ESU (da det er en ESU dekoder)  og venter på muligt svar fra dem (de skriver at de evt. svarer inden for 14 dage) Og ja, jeg har i sinde at skrive til firmaet Van Blievliet hvis jeg ikke får positivt svar fra ESU. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

avenida

Indlæg: 6

PB

Hej Forum

Tak til alle som har været behjælpelig med til at jeg har kunnet få CV værdierne tilbage i mit lok. MY 1159 fra Van Blievliet.

Jeg har nu været i forbindelse med firmaet og derfra modtaget deres nye lydudgave, røg osv (CV værdier) til Nohab MY 1159. Så alt ok igen.  Smile

Avenida 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.