Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Reservedele Hobbytrade / F2010 ?

Nogen der ved om man kan få reservdele (trin, puffer, sneplov osv) til Hobbytrade's CL/CLS og CRM/CRS personvogne ?

 

Evt. nogle forhandlere der har sådanne på lager ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Har Du spurgt, der hvor de er købt?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

morten skrev:

Nogen der ved om man kan få reservdele (trin, puffer, sneplov osv) til Hobbytrade's CL/CLS og CRM/CRS personvogne ?

 

Evt. nogle forhandlere der har sådanne på lager ?

Hej Morten

 

Har du eventuelt prøvet at bruge søgefunktionen for eventuelt at få en generel idé om, hvor der eventuelt kunne være Hobbytrade-reservedele at få (købe) ?.    Smile

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

Hej Morten Jeg har bestilt nogle reservedele til en s-maskine gennem min forhandler ,men vi har ikke hørt en lyd fra f2010 i 3 måneder ,så fremtidige bestillinger er afblæst herfra og det har jeg det rigtig godt med. mvh lars  

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

lars hansen skrev:

Hej Morten Jeg har bestilt nogle reservedele til en s-maskine gennem min forhandler ,men vi har ikke hørt en lyd fra f2010 i 3 måneder ,så fremtidige bestillinger er afblæst herfra og det har jeg det rigtig godt med. mvh lars  

Jeg er meget enig. Denne tavshed er set før, og det endte som bekendt ikke godt. Senest har omtalte firma udsendt F 477 (høj kulkasse) - dette har man bare ikke informeret om på eget website, i stedet har man ladet forhandlerne om det... Mystisk! På trods af at man befinder sig i den absolutte superliga - "verdensklasse", som er den selvudnævnte term, man vælger at bruge om sine produkter, ja så har der desværre sneget sig et par alvorlige "bøffer" ind: Forkert angivelse af kulmængde samt forkert fabriksplade, muligvis flere... Dette er knap så meget "verdensklasse". Men nærmere at sidestille med sjusk, da det jo ikke er tale om småbørns legetøj. Det er hamrende ærgerligt at farcen fortsætter, da F2010 jo er (var?) eneste reelle konkurrent til Heljan, når vi taler dansk produceret modeljernbane. Trist rigtig trist endda. Dette giver dog ikke svar på spørgsmålet om reservedele, men beskriver nærmere problematikken i en nøddeskal.

God søndag

 

 

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

morten skrev:

Nogen der ved om man kan få reservdele (trin, puffer, sneplov osv) til Hobbytrades CL/CLS og CRM/CRS personvogne ? 

Evt. nogle forhandlere der har sådanne på lager ?

Der er mange forhandlere der har Hobbytrade reservedele f.eks Hos Dorthea, Felderbanen, Vejlesen. Når der er tale om F2010 reservedele er der ikke helt så mange der forhandler dem. Hejlesen er den eneste jeg kender til, men mon ikke Hobbykæden, Felderbanen og På Sporet har et reservedelslager.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

 

Hej Gruppe

Tillad at jeg gentager et af mine egne indlæg, som havde overskriften Hobbytrade Stumper

Carsten (Hobbytrade) sagde dengang, at man ville ligge i et flytterod, men dog prøve at få bla. reservedele listet op, henover sommeren.

Skulle Vi ikke lige give Hobbytrade/F 2010 en chance i stedet for al den brok, gråd og tænders gnislen.

Spar lidt på fustrationerne, sommeren er jo trods alt ikke overstået endnu Smile .

 

Skrevet af Mogens V. Bullet Torsdag d. 3/4/2014 - 3:17 Bullet Vist 380 gange

Hej gruppe

Der har for tid til anden verseret tale om den ene eller anden reservedel endnu kunne købes ved Hobbytrade.

Jeg var tirstag aften på besøg ved Ribe Historiske Jernbane Model Selskab.

Jeg havde en hyggelig snak med Carsten fra Hobbytrade, som udtalte at man var villig til at gå langt for at holde et defekt Hobbytrade produkt kørende.

Man kan kontakte sin forhandler, og hvis han ikke har mulighed for at hjælpe, kan man ringe direkte til Carsten,

som pointerer at man har mange reservedele på lager.

Hobbytrade vil henover sommeren forsøge at lave en liste med reservedelsnumre til hjemmesiden,- så kan man se hvad man mangler.

Hobbytrade handler ikke direkte med private, men forsøger så evt. via forhandleren at få leveret fejlfrie stumper frem.

Husk at det kun drejer sig om stumper til defekte modeller.

Man kan selvfølgelig også spørge Carsten selv på DMJU.

Man vil på de efterfølgende modeller have sliddele til salg som reservedele.

Med venlig hilsen

 

__________________

Mogens V.
Medlem af EsMJK, som igen er medlem af DMJU

 

 

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Jeg tror at en officiel udmelding fra F2010/Hobbytrade om at "vi ligger i flytterod / bruger kræfterne på at få styr på lageret" eller lignende vil have været guld værd for virksomheden i stedet for denne totale passive tilbageholdenhed hvor end ikke forhandlerne kan få besked om deres leveringer.

Like 2 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.