Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Nyt fra Heljan

Jeg glæder mig til en Bf!

Heljan nyhed

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Ulrik har nok været i gang igen - hvor er det dog dejligt, som vi bliver beriget med den ene brugbare model efter den anden.

Jeg skal helt klart også have en BL - mindst! Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Hej Henrik det opslag hvor er det på Heljans hjemmeside kan ikke finde det

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sydbanen

Indlæg: 321

PB

Hej 
Det er på deres facebook :) 

__________________

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordbyen

Ingeniør

Indlæg: 137

PB

Jeg er imponeret over, at der kommer hele 3 forskellige udgaver.

Jeg forestiller mig absolut, at en af de vinrøde fra første serie, skal finde vej til min bane.

__________________

Christian Nordbyen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

De to af vognene - katalog nr 6100 og 6101 - er endda forsynet med A+B styreledninger og kan således indrangeres mellem to MO-vogne. 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Sydbanen skrev:
Det er på deres facebook Smile

Besynderlig markedsføring: Man markedsfører kun sine nyheder på et eksternt medie, der meget langt fra benyttes af alle firmaets kunder - og undlader at opdatere sin egen hjemmeside.

Men, nuvel: Det kan jo være, jeg alligevel skal lade være med at købe en BL, hvis Heljan kun er interesseret i at handle med Facebook segmentet.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside. Hvad mere er at snakken jo nok skal gå ved kaffebarene og over disken hos diverse forhandlere, så man bør nok ikke frygte at BL/Bf ikke vil nå ud i hvilkensomhelst afkrog af modelbanelandskabet.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Ulrik.

UTJ skrev:
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside.

Nu smigrer du!

Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.

Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.

I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.

Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...

Hjemmesiden først, alle udenværkerne bagefter.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Men det er jo ikke sikkert at valget er taget på den måde du beskriver. Det er unægteligt hurtigere (specielt hvis man ikke er teknisk) at lægge et billede eller 2 med tekst på Facebook end af redigere en hjemmeside (selv med et godt CMS system)

Mit gæt er at billedet også kommer på hjemmesiden i løbet af nogle dage og ved at have informationen begge steder får man fat i flere end ved bare at have det et sted. Samtidigt er Facebook jo så smart at når man først har "liket Heljan, så kommer deres opdateringer automatisk frem når man kikker på Facebook, så man skal ikke huske at kikke på deres egen hjemmeside jævnligt.

Facebook systemet giver samtidigt også automatisk mulighed for at folk kan kommentere og stille spørgsmål - hvilket ikke er muligt på Heljans normale hjemmeside (ud over at sende en mail, men så får andre ikke glæde af dialogen) - Martin
Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Martin.

marrix skrev:
Samtidigt er Facebook jo så smart at når man først har "liket Heljan, så kommer deres opdateringer automatisk frem når man kikker på Facebook, så man skal ikke huske at kikke på deres egen hjemmeside jævnligt.

Men det kræver vel, at man er Facebook-bruger?

Mit bud er, at rigtigt mange af Heljans pengestærke kunder ikke kunne drømme om at røre Facebook.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

Hej 

er helt enig med dig Lars , livet er for kort til fjæsbog , foretrækker rigtige live venner , ved heller ikke lige hvor tiden til at holde øje med endnu et medie skulle komme , måske når vi når op på 30 timer i døgnet .

så ja tak , informationer på hjemmesiden hvis vi skal informeres om deres produkter

Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Igen en lidt mærkelig diskussion.

Folk, der følger Heljan på Facebook har set en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.

Folk, der følger Heljan på deres hjemmeside ser om nogle dage en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.

Hvad i alverden er problemet? Havde situationen været omvendt, havde det sikkert også været et problem...

__________________

Bjarne

Like 3 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.

Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.

Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Ulrik.

UTJ skrev:
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside.

Nu smigrer du!

Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.

Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.

I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.

Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...

Hjemmesiden først, alle udenværkerne bagefter.

Jeg er helt enig med dig Lars, jeg plejer gerne at tjekke din forskellige danske producenters hjemmesider her om morgenen. Og så selvfølgelig Sporskiftet Smile Jeg kunne ikke drømme om at bruge Facebook.

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

Skovsøekspressen skrev:

Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.

Mvh

Claus

Godmorgen Claus

Jeg er meget enig med dig i at der er generelt for meget brok, mange tråde kommer nemt til at handle om hvor dårligt dette eller hint er. Heljan har valgt at bruge facebook, men jeg synes også at deres hjemmeside burde være det første der blev opdateret! På den anden side må det være Heljan der bestemmer hvordan deres markedsføring skal være - ikke os. Det vigtigste er vel at der kommer nye modeller!

Er du helt sikker på at du mener det med at mængden af nyheder er for nedad gående? Jeg synes da der er kommet en hel del, fra heljan har vi fået.: ME motorvogn, opdateret udgaver af E maskinene, nye varianter af MO vognen, opdatering af EG lokomotivet (uha der røg en med fra epoke "alt for ny") nye numre på forskellige vogne af C serien, endelig når bussen vel at komme inden jul? Vi er blevet stillet en masse forskellige MO vogne (alle varianter - faktisk) i udsigt. Fra F 2010 er der  kommet mange  udgaver af de nye CRM og CRS og den skønne F maskine, her er der også nogle gods og personvogne i udsigt. Endelig har Brawa og Fleischmann lavet indtil flere danske vogne - så jeg synes stadig ting kommer hurtigere end min tegnebog er glad for. :party:  den store mængde skal dog ikke afholde os fra at være glade for det der kommer - det har du ganske ret i!

Gode hilsner

Flemming

 

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg vil godt be' om to røde uden brød. Tongue

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Skovsøekspressen skrev:

Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.

Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.

Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.

Mvh

Claus

Det er vel ikke brok at oplyse producenterne om at man som kunde gerne ser, at de (poducenterne) bruger deres hjemmeside frem for et eller andet tilfældigt FORA til at fortælle om deres nyheder? Wink

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det er naturligvis en sandhed med modifikationer at sige at der ikke sker noget på markedet, for selvfølgelig gør der da det. Det kan vi jo især se med fx. E- og F-maskiner, CR-vogne, CM med tagrytter, nittede personvogne, BL, DSB-rutebil, Triangelmotorvogn, Scandiaskinnebusser, godsvogne fra fx Fleischmann, diverse tilbehør og specialproduktioner. Men det går bare ikke helt så stærkt mere.

Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.

Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Jeg skrev til Heljan på deres facebook side om deres P vogne som de jo ville komme med i 2003 og det er jo et svar som alle, der er på facebook, se. men selvfølgelig kan andre IKKE se det og det kan jo være et problem. Og nu er Heljan jo heller ikke de bedste til at opdatere deres hjemmeside men på den anden side af gipsvæggen derovre den hjemmeside bliver opdateret. Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Som jeg gættede på igår er Heljans hjemmeside nu også opdateret med nyheden - den er en del af de forsidenyheder de har liggende (man kan skifte ved at reloade siden)

 - Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Så skal vi bare have Heljan til at lave en OHJ udgave af Bf-vognen !

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Så skal vi bare have Heljan til at lave en OHJ udgave af Bf-vognen !

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Bent_P skrev:

Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.

Hvis jeg skulle dyrke modeltog med det jeg er flasket op med, så snakker vi fra epoke IV og frem, og bestemt ikke epoke III. I fx England ser det ud til at gå meget godt med at tiltrække nye generationer, til at holde interessen for det gamle. Og en del af de etablerede klubber her i DK, gør også hvad de kan.  

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Skovsøekspressen skrev:

Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.

Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.

Det hedengangne Hobbytrade blev på et tidspunkt citeret for både at have tegningerne til H I samt R-tegnet færdig, så hvis disse er gået med i oprettelsen/handlen omkring F2010, vil det da begrænse udviklingsprisen af disse 2 modeller, hvis de en dag ser dagens lys.

Jeg har heller aldrig oplevet dampens tid, men har altid været facineret af damplokomotivernes liv og majestætiske ydre fra veterantogsarrangementer, så min interesse for epoke III er så kommet gennem literatur, film og 1:1 veteranarrangementer. Så det er nok mere med at få vist, hvad hobbyen indeholder, der skal bringe interessen ind hos det yngre publikum

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.