Besynderlig markedsføring: Man markedsfører kun sine nyheder på et eksternt medie, der meget langt fra benyttes af alle firmaets kunder - og undlader at opdatere sin egen hjemmeside.
Men, nuvel: Det kan jo være, jeg alligevel skal lade være med at købe en BL, hvis Heljan kun er interesseret i at handle med Facebook segmentet.
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside. Hvad mere er at snakken jo nok skal gå ved kaffebarene og over disken hos diverse forhandlere, så man bør nok ikke frygte at BL/Bf ikke vil nå ud i hvilkensomhelst afkrog af modelbanelandskabet.
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside.
Nu smigrer du!
Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.
Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.
I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.
Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...
Men det er jo ikke sikkert at valget er taget på den måde du beskriver. Det er unægteligt hurtigere (specielt hvis man ikke er teknisk) at lægge et billede eller 2 med tekst på Facebook end af redigere en hjemmeside (selv med et godt CMS system)
Mit gæt er at billedet også kommer på hjemmesiden i løbet af nogle dage og ved at have informationen begge steder får man fat i flere end ved bare at have det et sted. Samtidigt er Facebook jo så smart at når man først har "liket Heljan, så kommer deres opdateringer automatisk frem når man kikker på Facebook, så man skal ikke huske at kikke på deres egen hjemmeside jævnligt.
Facebook systemet giver samtidigt også automatisk mulighed for at folk kan kommentere og stille spørgsmål - hvilket ikke er muligt på Heljans normale hjemmeside (ud over at sende en mail, men så får andre ikke glæde af dialogen) - Martin
Samtidigt er Facebook jo så smart at når man først har "liket Heljan, så kommer deres opdateringer automatisk frem når man kikker på Facebook, så man skal ikke huske at kikke på deres egen hjemmeside jævnligt.
Men det kræver vel, at man er Facebook-bruger?
Mit bud er, at rigtigt mange af Heljans pengestærke kunder ikke kunne drømme om at røre Facebook.
er helt enig med dig Lars , livet er for kort til fjæsbog , foretrækker rigtige live venner , ved heller ikke lige hvor tiden til at holde øje med endnu et medie skulle komme , måske når vi når op på 30 timer i døgnet .
så ja tak , informationer på hjemmesiden hvis vi skal informeres om deres produkter
Folk, der følger Heljan på Facebook har set en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.
Folk, der følger Heljan på deres hjemmeside ser om nogle dage en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.
Hvad i alverden er problemet? Havde situationen været omvendt, havde det sikkert også været et problem...
Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.
Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside.
Nu smigrer du!
Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.
Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.
I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.
Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...
Hjemmesiden først, alle udenværkerne bagefter.
Jeg er helt enig med dig Lars, jeg plejer gerne at tjekke din forskellige danske producenters hjemmesider her om morgenen. Og så selvfølgelig Sporskiftet Jeg kunne ikke drømme om at bruge Facebook.
Alex
__________________
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
Godmorgen Claus
Jeg er meget enig med dig i at der er generelt for meget brok, mange tråde kommer nemt til at handle om hvor dårligt dette eller hint er. Heljan har valgt at bruge facebook, men jeg synes også at deres hjemmeside burde være det første der blev opdateret! På den anden side må det være Heljan der bestemmer hvordan deres markedsføring skal være - ikke os. Det vigtigste er vel at der kommer nye modeller!
Er du helt sikker på at du mener det med at mængden af nyheder er for nedad gående? Jeg synes da der er kommet en hel del, fra heljan har vi fået.: ME motorvogn, opdateret udgaver af E maskinene, nye varianter af MO vognen, opdatering af EG lokomotivet (uha der røg en med fra epoke "alt for ny") nye numre på forskellige vogne af C serien, endelig når bussen vel at komme inden jul? Vi er blevet stillet en masse forskellige MO vogne (alle varianter - faktisk) i udsigt. Fra F 2010 er der kommet mange udgaver af de nye CRM og CRS og den skønne F maskine, her er der også nogle gods og personvogne i udsigt. Endelig har Brawa og Fleischmann lavet indtil flere danske vogne - så jeg synes stadig ting kommer hurtigere end min tegnebog er glad for. :party: den store mængde skal dog ikke afholde os fra at være glade for det der kommer - det har du ganske ret i!
Gode hilsner
Flemming
__________________
1956, sådanne årgange laves ikke mere
0 kan lide
Skrevet af Horsecreek Tirsdag d. 19/11/2013 - 11:25
Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.
Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
Det er vel ikke brok at oplyse producenterne om at man som kunde gerne ser, at de (poducenterne) bruger deres hjemmeside frem for et eller andet tilfældigt FORA til at fortælle om deres nyheder?
Det er naturligvis en sandhed med modifikationer at sige at der ikke sker noget på markedet, for selvfølgelig gør der da det. Det kan vi jo især se med fx. E- og F-maskiner, CR-vogne, CM med tagrytter, nittede personvogne, BL, DSB-rutebil, Triangelmotorvogn, Scandiaskinnebusser, godsvogne fra fx Fleischmann, diverse tilbehør og specialproduktioner. Men det går bare ikke helt så stærkt mere.
Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.
Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jeg skrev til Heljan på deres facebook side om deres P vogne som de jo ville komme med i 2003 og det er jo et svar som alle, der er på facebook, se. men selvfølgelig kan andre IKKE se det og det kan jo være et problem.
Og nu er Heljan jo heller ikke de bedste til at opdatere deres hjemmeside men på den anden side af gipsvæggen derovre den hjemmeside bliver opdateret.
Denis Petersen
Som jeg gættede på igår er Heljans hjemmeside nu også opdateret med nyheden - den er en del af de forsidenyheder de har liggende (man kan skifte ved at reloade siden)
Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.
Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.
Hvis jeg skulle dyrke modeltog med det jeg er flasket op med, så snakker vi fra epoke IV og frem, og bestemt ikke epoke III. I fx England ser det ud til at gå meget godt med at tiltrække nye generationer, til at holde interessen for det gamle. Og en del af de etablerede klubber her i DK, gør også hvad de kan.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.
Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.
Det hedengangne Hobbytrade blev på et tidspunkt citeret for både at have tegningerne til H I samt R-tegnet færdig, så hvis disse er gået med i oprettelsen/handlen omkring F2010, vil det da begrænse udviklingsprisen af disse 2 modeller, hvis de en dag ser dagens lys.
Jeg har heller aldrig oplevet dampens tid, men har altid været facineret af damplokomotivernes liv og majestætiske ydre fra veterantogsarrangementer, så min interesse for epoke III er så kommet gennem literatur, film og 1:1 veteranarrangementer. Så det er nok mere med at få vist, hvad hobbyen indeholder, der skal bringe interessen ind hos det yngre publikum
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Ulrik har nok været i gang igen - hvor er det dog dejligt, som vi bliver beriget med den ene brugbare model efter den anden.
Jeg skal helt klart også have en BL - mindst!
MVH
Lars
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Hej Henrik det opslag hvor er det på Heljans hjemmeside kan ikke finde det
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Sydbanen
Indlæg: 321
Hej
Det er på deres facebook :)
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 140
Jeg er imponeret over, at der kommer hele 3 forskellige udgaver.
Jeg forestiller mig absolut, at en af de vinrøde fra første serie, skal finde vej til min bane.
Christian Nordbyen
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
De to af vognene - katalog nr 6100 og 6101 - er endda forsynet med A+B styreledninger og kan således indrangeres mellem to MO-vogne.
Svend
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Besynderlig markedsføring: Man markedsfører kun sine nyheder på et eksternt medie, der meget langt fra benyttes af alle firmaets kunder - og undlader at opdatere sin egen hjemmeside.
Men, nuvel: Det kan jo være, jeg alligevel skal lade være med at købe en BL, hvis Heljan kun er interesseret i at handle med Facebook segmentet.
MVH
Lars
UTJ
Indlæg: 438
Så så Hr Skiärlund......det er jo også blevet markedsført her i dette forum som du jo er ganske nøjeregnende læser af (formoder jeg). Dermed når det jo ud til en ganske bred kreds. Tror faktisk at forumomtale er lange bedre omtale end det som bliver vist på en hjemmeside. Hvad mere er at snakken jo nok skal gå ved kaffebarene og over disken hos diverse forhandlere, så man bør nok ikke frygte at BL/Bf ikke vil nå ud i hvilkensomhelst afkrog af modelbanelandskabet.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Da' Ulrik.
Nu smigrer du!
Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.
Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.
I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.
Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...
Hjemmesiden først, alle udenværkerne bagefter.
MVH
Lars
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Men det er jo ikke sikkert at valget er taget på den måde du beskriver. Det er unægteligt hurtigere (specielt hvis man ikke er teknisk) at lægge et billede eller 2 med tekst på Facebook end af redigere en hjemmeside (selv med et godt CMS system)
Mit gæt er at billedet også kommer på hjemmesiden i løbet af nogle dage og ved at have informationen begge steder får man fat i flere end ved bare at have det et sted. Samtidigt er Facebook jo så smart at når man først har "liket Heljan, så kommer deres opdateringer automatisk frem når man kikker på Facebook, så man skal ikke huske at kikke på deres egen hjemmeside jævnligt.
Facebook systemet giver samtidigt også automatisk mulighed for at folk kan kommentere og stille spørgsmål - hvilket ikke er muligt på Heljans normale hjemmeside (ud over at sende en mail, men så får andre ikke glæde af dialogen) - MartinLars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Da' Martin.
Men det kræver vel, at man er Facebook-bruger?
Mit bud er, at rigtigt mange af Heljans pengestærke kunder ikke kunne drømme om at røre Facebook.
MVH
Lars
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 509
Hej
er helt enig med dig Lars , livet er for kort til fjæsbog , foretrækker rigtige live venner , ved heller ikke lige hvor tiden til at holde øje med endnu et medie skulle komme , måske når vi når op på 30 timer i døgnet .
så ja tak , informationer på hjemmesiden hvis vi skal informeres om deres produkter
Christian
http://3modul.dk/
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Igen en lidt mærkelig diskussion.
Folk, der følger Heljan på Facebook har set en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.
Folk, der følger Heljan på deres hjemmeside ser om nogle dage en notits om nye vogne, som efter planen først dukker op i forretningerne sidste kvartal næste år.
Hvad i alverden er problemet? Havde situationen været omvendt, havde det sikkert også været et problem...
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.
Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Da' Ulrik.
Nu smigrer du!
Men OK, jeg skal nok overveje en enkelt BL.
Det ændrer dog ikke min grundlæggende indstilling: Jeg anerkender fuldt ud, at der findes produkter og virksomheder, hvor det giver mening at bruge fjæsbogen til markedsføring - men et produkt som modeltog? Jeg fatter ikke, hvordan man kan tro, at fjæsbogen kan bruges som det primære markedsføringsmedie for et område som modeltog - jeg, og mange andre på området (ved jeg), kunne aldrig drømme om at bruge den. Mit liv er for kort til en masse sociale medier - den tid, jeg bruger på Sporskiftet, må være nok; jeg aner faktisk ikke engang, hvordan jeg skal finde frem til Heljan på Facebook - omend jeg sikkert kunne finde det ved at søge efter det.
I lighed med en del andre, øjensynligt, gik jeg straks ind på Heljans hjemmeside, da jeg så, at der var spændende nyt - men hjemmesiden kender ikke noget til nyheden: DET er dårlig markedsføring, hvis du spørger mig. Fjæsbogen kan bruges som supplement - aldrig som primært medie, med mindre man vil markedsføre et produkt, der mere eller mindre målrettet går netop efter Facebook-segmentet.
Er der stadig nogle, der kan huske, hvordan Kristian Jensen som skatteminister for Venstre misbrugte skatteydernes penge på at åbne en afdeling af det danske skattevæsen i Second Life? Hvad? Er der ikke nogen, der kender Second Life? Lige netop...
Hjemmesiden først, alle udenværkerne bagefter.
Jeg er helt enig med dig Lars, jeg plejer gerne at tjekke din forskellige danske producenters hjemmesider her om morgenen. Og så selvfølgelig Sporskiftet
Jeg kunne ikke drømme om at bruge Facebook.
Alex
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
Godmorgen Claus
Jeg er meget enig med dig i at der er generelt for meget brok, mange tråde kommer nemt til at handle om hvor dårligt dette eller hint er. Heljan har valgt at bruge facebook, men jeg synes også at deres hjemmeside burde være det første der blev opdateret! På den anden side må det være Heljan der bestemmer hvordan deres markedsføring skal være - ikke os. Det vigtigste er vel at der kommer nye modeller!
Er du helt sikker på at du mener det med at mængden af nyheder er for nedad gående? Jeg synes da der er kommet en hel del, fra heljan har vi fået.: ME motorvogn, opdateret udgaver af E maskinene, nye varianter af MO vognen, opdatering af EG lokomotivet (uha der røg en med fra epoke "alt for ny") nye numre på forskellige vogne af C serien, endelig når bussen vel at komme inden jul? Vi er blevet stillet en masse forskellige MO vogne (alle varianter - faktisk) i udsigt. Fra F 2010 er der kommet mange udgaver af de nye CRM og CRS og den skønne F maskine, her er der også nogle gods og personvogne i udsigt. Endelig har Brawa og Fleischmann lavet indtil flere danske vogne - så jeg synes stadig ting kommer hurtigere end min tegnebog er glad for. :party: den store mængde skal dog ikke afholde os fra at være glade for det der kommer - det har du ganske ret i!
Gode hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Jeg vil godt be' om to røde uden brød.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det er absolut en meget positiv nyhed at vi få en BL/Bf vogn. Dette vil give adspredelse i en personvognsstamme. Det gør ikke så meget at den først kommer til 3. kvartal næste år. Skal også mindst have 1 stk.
Hvis man kigger inde på Facebook så kan man bl.a. også se at Heljan har godt gang i det engelske marked, og sikkert kan klare sig helt fint uden det danske marked. Og med den termin der er på, så er det et problem i absolut luksusklassen, at det ikke er nævnt på hjemmesiden endnu.
Det er sgu blevet for nemt at brokke sig, i stedet for at være glad for at vi endelig får en nyhed. Generelt vrimler det ikke ligefrem med dem de forskellige steder i øjeblikket og det kommer næppe til det lige med det samme og i hvert fald ikke i den strøm vi har været forvænt med.
Mvh
Claus
Det er vel ikke brok at oplyse producenterne om at man som kunde gerne ser, at de (poducenterne) bruger deres hjemmeside frem for et eller andet tilfældigt FORA til at fortælle om deres nyheder?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er naturligvis en sandhed med modifikationer at sige at der ikke sker noget på markedet, for selvfølgelig gør der da det. Det kan vi jo især se med fx. E- og F-maskiner, CR-vogne, CM med tagrytter, nittede personvogne, BL, DSB-rutebil, Triangelmotorvogn, Scandiaskinnebusser, godsvogne fra fx Fleischmann, diverse tilbehør og specialproduktioner. Men det går bare ikke helt så stærkt mere.
Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.
Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Som jeg gættede på igår er Heljans hjemmeside nu også opdateret med nyheden - den er en del af de forsidenyheder de har liggende (man kan skifte ved at reloade siden)
- Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
morten
Indlæg: 306
Så skal vi bare have Heljan til at lave en OHJ udgave af Bf-vognen !
morten
Indlæg: 306
Så skal vi bare have Heljan til at lave en OHJ udgave af Bf-vognen !
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Claus, har du overvejet at de nye generationer der komer til, ikke kommer til at købe det materiel som bliver sat til sag? Det er alt for gammelt til dem. Mit barnebarn synnes at damplokomotiver er sjove, men kan kun relatere til dem som veterantog - det er jo ikke den lags tog han er vokset op med.
Hvis jeg skulle dyrke modeltog med det jeg er flasket op med, så snakker vi fra epoke IV og frem, og bestemt ikke epoke III. I fx England ser det ud til at gå meget godt med at tiltrække nye generationer, til at holde interessen for det gamle. Og en del af de etablerede klubber her i DK, gør også hvad de kan.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Der vil fx nok gå noget tid inden vi har alle de store danske dampmaskiner i H0, her tænker jeg på R- og H-maskinerne der mangler på markedet endnu. Omend at Heljan holder fast i H-maskinen, så vidt jeg lige kan spotte mig til.
Læser man i det gode blad Mosebanen herinde, så plejer det også at spotte tendensen meget godt. Fx snakkede vi så sent som i går ude i klubben om, at der ikke rigtigt kommer nye generationer af modeltogsinteresserede til. Men på den anden side set, med de store mængder af modeltog der sikkert bliver til salg indenfor en vis årrække, så kunne det måske være med til at trække nye generationer ind i hobbyen.
Det hedengangne Hobbytrade blev på et tidspunkt citeret for både at have tegningerne til H I samt R-tegnet færdig, så hvis disse er gået med i oprettelsen/handlen omkring F2010, vil det da begrænse udviklingsprisen af disse 2 modeller, hvis de en dag ser dagens lys.
Jeg har heller aldrig oplevet dampens tid, men har altid været facineret af damplokomotivernes liv og majestætiske ydre fra veterantogsarrangementer, så min interesse for epoke III er så kommet gennem literatur, film og 1:1 veteranarrangementer. Så det er nok mere med at få vist, hvad hobbyen indeholder, der skal bringe interessen ind hos det yngre publikum
Med venlig hilsen
Skott