Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

McK og Dekas vogne

For lidt over et år siden blev der spurgt hvad vi alle kunne tænke os at se af trækkraft fra McK https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/trækkraft-fra-mck

 

og nu hvor McK er godt igang med genoptryk af Bn og Hbikks og Dekas er ved at udvikle CM og QGR kunne jeg godt tænke mig at spørge det samme men med vogne 

 

jeg kunne selv godt tænke mig nogle B vogne og ellers de opdaterede DD vogne som vi jo stadivæk venter på og på gods fronten ville det nok passe godt med nogle HD eller PB vogne (iværtifald på min lille bane) Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Jeg er helt enig med hensyn til passagervognene - især dobbeltdækkerne som der jo er komme meget trækkraft til. Og UIC-vognene (A, B, BD m.fl) også.

Gods er mindre interessant.

Mvh
Flemming

PS: ser frem til der kommer IC3 på gaden  Smile

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Jamen skal de da ikke på sporet ...........

Vi kører epoke III, men der kommer udgave på vores banen, hvor IC3 bliver prøvekørt, så det er nok derfor, at den togstamme har kørt så godt ....

 

HÅBER det bliver det samme på vores K-skinner !

Så jeg håber, at der er indbygget power pack !

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Jeg så gerne Td-vogne. De passer favorabelt til D-maskiner, men kan vel sagtens også være trukket af MT?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

 

I mine øjne kan det se ud som om de større serier af godsvogne fra DSB allerede er lavet i model. Men, der er stadig private vogne registreret hos DSB det ikke er lavet endnu. Ellers så må de meget gerne lave norske godsvogne  Big smile

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Vogne fra det store ombygningscirkus er noget der ALTID kan bruges. CO, CP AT, AR, CQM og varianter af disse. Ellers kunne jeg godt tænke mig nogle CL vogne. Jeg nåede ikke at få nogen dengang og nu er de dyre.

Godsvogne. TGC og TGS

Like 2 kan lide
Top

Picture

dd_tog

Indlæg: 20

PB

 

100% tilslutning til flere passagervogne. Vi har efterhånden mange lokomotiver muligheder, men ikke så mange vogne af hæfte på disse. Personlig vil et eller to sæt af proto APO vognsættene og et eller flere af DD vogne vil sikret finde vej til indkøbskurven.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 138

PB

 Det nærmest vælter frem med EB lokomotiver fra alle sider , det er da underligt der ikke  kommer noget genoptryk af dobbeltdækkervognene uanset om det er Mck eller Hobbytrade eller andre, der ligger inde med formene .

De ville da sælge som varmt brød.

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Alle disse indlæg går en udvikling i retning af, når Fætter BR kataloget skulle komme ud .....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 1 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Jeg ville gerne have salonvognen og følgevognen, altså i de nyeste versioner

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

Thomas Jespersen skrev:

Vogne fra det store ombygningscirkus er noget der ALTID kan bruges. CO, CP AT, AR, CQM og varianter af disse. Ellers kunne jeg godt tænke mig nogle CL vogne. Jeg nåede ikke at få nogen dengang og nu er de dyre.

Godsvogne. TGC og TGS

CL vogne er jeg helt enig i! Nogle flere stafferede vogne ville også være dejligt jeg har selv McKs AC 42 med stafering og sikke en skøn vogn en hel Stamme med stafferede vogne ville jo være fantastisk! Smile

 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Lundgaard skrev:

 I mine øjne kan det se ud som om de større serier af godsvogne fra DSB allerede er lavet i model. 

Der er lavet mange DSB godsvogne allerede og det er virkelig skønt. Men jeg synes der er nogle større "huller" når vi taler om vogne til transport af containers og veksellad:

  • Sgs (senere omliteret til Sgns). DSB havde 200 stk.
    Begge litra er i min optik meget vigtige DSB vogne, som har kørt enorm meget igennem både 80´erne og 90´erne. Jeg ved godt, at A.C.M.E. har lavet en ok fin Sgns vogn i plast, men jeg så meget gerne en MCK/Dekas model udført i metal.

  • Sgjmms(s) (DSB havde 100 stk)
    Jeg husker tydeligt, at de her vogne ofte blev anvendt til transport af veksellad fra blandt andet Skandinavisk Fjerntransport og MAHÉ.

  • Sgmns (DSB havde 151 stk)
    Det her er måske den vogn, som jeg savner mest i model. En kortere version af en Sgs/Sgns vogn, som ofte kørte med veksellad. Flot vogn, som jeg ville elske at have i samlingen.

 Hvis der så samtidig blev åbnet op for en MCK/Dekas produktion af veksellad, der har kørt i Danmark gennem 80´erne og 90´erne, så ville jeg blive en glad mand  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

LasseSteen skrev:

Der er lavet mange DSB godsvogne allerede og det er virkelig skønt. Men jeg synes der er nogle større "huller" når vi taler om vogne til transport af containers og veksellad:

  • Sgs (senere omliteret til Sgns). DSB havde 200 stk.
    Begge litra er i min optik meget vigtige DSB vogne, som har kørt enorm meget igennem både 80´erne og 90´erne. Jeg ved godt, at A.C.M.E. har lavet en ok fin Sgns vogn i plast, men jeg så meget gerne en MCK/Dekas model udført i metal.

  • Sgjmms(s) (DSB havde 100 stk)
    Jeg husker tydeligt, at de her vogne ofte blev anvendt til transport af veksellad fra blandt andet Skandinavisk Fjerntransport og MAHÉ.

  • Sgmns (DSB havde 151 stk)
    Det her er måske den vogn, som jeg savner mest i model. En kortere version af en Sgs/Sgns vogn, som ofte kørte med veksellad. Flot vogn, som jeg ville elske at have i samlingen.

 Hvis der så samtidig blev åbnet op for en MCK/Dekas produktion af veksellad, der har kørt i Danmark gennem 80´erne og 90´erne, så ville jeg blive en glad mand  :) 



Ditto. Det ville heller ikke skade med Ljlps med en stribe "+BOX"e på...

Mvh
Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

peterw skrev:


Ditto. Det ville heller ikke skade med Ljlps med en stribe "+BOX"e på...

Mvh
Peter

Uha ja, absolut enig Peter Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Alletiders ide. Men ville det ikke være bedre med en afstemning? I hvert fald når der er nok der har skrevet forskellige forslag.

Selv håber jeg at kunne sælge ALLE mine Heljan A, B og underkategorier af B vogne, så snart McK udkommer med deres serie. For hvad er et epoke 3-5 anlæg uden B vogne. Selv om de dog først kom MEGET sent i epoke 3.

 

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

Bærevogne: Fuldstændig enig med LasseSteen, men det har vi jo også skrevet om før: https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/dsb-litra-...

Det burde endda være til at have med at gøre rent produktionsøkonomisk: En form til bærevognen, veksellad/containere fra producenter, der allerede har formene til det, og så kan man ellers sprøjte et utal af gode danske vogne fra epoke 4a og frem ud. På brugtmarkedet ser efterspørgslen på danske veksellad og containere jo heller ikke så dårlig ud.

UIC/Intercity: Jeg tror, markedet regnes for mættet af Hejan, og at McK derfor ikke kommer til at lave dem – og jeg anser egentlig også formene på Heljans for fine. Det ville så i øvrigt ikke gøre noget med et nyt oplag fra Heljan, hvor eksempelvis flerfarvet interiør kunne være en stor forbedring.

Mit største ønske (udover bærevogne) er KommuneKemis tankvogne fra Chr. Olsson/Falkenberg - f.eks:
https://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?aar=1980&vognid=112

Vognene blev købt fra SJ, så måske skal man have fat i Jeco eller NMJ for at opfordre til et projekt, hvor formen til KommuneKemis vogne også bruges til modeller efter svensk forbillede.

I øvrigt kan jeg godt lide Jørgens forslag om afstemning - eller i hvert fald tanken om, at producenterne inddrager målgruppen noget mere. Med de forskellige fora, sociale medier og så videre er der jo gode muligheder for, at de kan danne sig et indtryk af, hvad kunderne ønsker - eller ligefrem få forhåndsbestillinger, så der er basis for produktionen. Så vidt jeg husker, var der også for år tilbage (i den analoge tidsalder) opslag hos forhandlerne om, at man kunne medvirke til konstruktionen af en ny model hos eksempelvis Heljan ved at skrive sig op til et eksemplar...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Danscale

Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.

Detmold Germany

Indlæg: 108

PB  Hjemmeside

Jeg tror ikke, en marked hvor der kan sælges MYer fra diverse producenter vil være mættet med en 20 år gammel model af en B-vogn.

Husk at der var noget som en B vogn i et nyt vognsæt fra A.C.M.E. så måske kommer der flere fra deres side. Faktiskt vil jeg dog mene, de er et "must" i sortimentet fra McK/Dekas.

Selvom jeg stadig godt kan lide Heljans modeller, måske med nogle opdateringer. Jeg kunne da bare aldrig forstå, hvorfor man i det 2. oplag havde fravalgt de meget detaljerede sorte gummikanter, som var så utroligt smukke ved de første vogne. Dem skulle Heljan nok printe på igen, og det er en god idé med flerfarvet interiør.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Er den B vogn i ACME sættet ikke bare en model de har købt hos Heljan?
Jeg tror ikke, de har produceret det selv.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Danscale

Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.

Detmold Germany

Indlæg: 108

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Er den B vogn i ACME sættet ikke bare en model de har købt hos Heljan?
Jeg tror ikke, de har produceret det selv.

mvh,
Gert

Det er et godt spørgsmål. Det kan godt være, men jeg har ikke haft mulighed at se nærmere på den, så det ved jeg ikke. Men det kan da godt være.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Danscale skrev:

Gert skrev:

Er den B vogn i ACME sættet ikke bare en model de har købt hos Heljan?
Jeg tror ikke, de har produceret det selv.

Det er et godt spørgsmål. Det kan godt være, men jeg har ikke haft mulighed at se nærmere på den, så det ved jeg ikke. Men det kan da godt være.

Som allerede debatteret andetsteds er det ikke en Heljan, der er en del forskelle.

Både fra ovennævnte tråd og fra anden sædvanligvis pålidelig kilde har jeg den information at der formentlig er tale om "B-vognen der aldrig udkom" (eller i hvert fald tilhørende form) fra Togmodelle.

Mvh Peter

 

 

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Danscale

Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.

Detmold Germany

Indlæg: 108

PB  Hjemmeside

Hej Peter,

tak for linket. Det ser da spændende ud. Selv vil jeg dog, mht. nogle proportioner, sige at jeg ville foretrække Heljans vogn, specielt vinduernes udformning og dørvinduernes mål synes jeg ikke er overbevisende hos A.C.M.E. For ikke at sige, forkert. På den anden side har den nogle ret smukke detaljer.

Mange hilsner

Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hej Alex,

Danscale skrev:

tak for linket. Det ser da spændende ud. Selv vil jeg dog, mht. nogle proportioner, sige at jeg ville foretrække Heljans vogn, specielt vinduernes udformning og dørvinduernes mål synes jeg ikke er overbevisende hos A.C.M.E. For ikke at sige, forkert. På den anden side har den nogle ret smukke detaljer.



Enig, den er ikke blevet så ringe endda, men dørvinduerne ser underlige ud. 

Til gengæld føler jeg mig overbevist om at McK på et tidspunkt kommer med en B-vognsserie der kan leve op til standarden fra Bn- og "gummivognene". Jeg er i hvert fald personligt køber hvis det sker.  Smile

Mvh
Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

nu deltager Dekas/McK jo på messen her i weekenden og vis der er nok der nævner B-vogne tror ja da de vil gøre sig en seriøs overvejelse om at lave dem Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gerhard V.

ingeniør

Stuttgart Germany

Indlæg: 108

PB

Hej,

jeg kan sige at jeg er helt tilfreds med Dekas. I Leipzig hade jeg for første gang muligheden at snakke med Kasper og placerde spørgsmålet jeg har haft i mange måneder hvis ikke år: hvorfor kommer der ikke nogle bremsede vogne? Altså med trykluftbremse. Og svaret lyder: De kommer. Smile Så kan vi håbe at få vogne som QGB, PFB... Vogne som kan ikke købes brugt fra Heljan eller ny fra ACME. Wink

Mvh

Gerhard.  

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

DSB1989 skrev:

Det burde endda være til at have med at gøre rent produktionsøkonomisk: En form til bærevognen, veksellad/containere fra producenter, der allerede har formene til det, og så kan man ellers sprøjte et utal af gode danske vogne fra epoke 4a og frem ud. På brugtmarkedet ser efterspørgslen på danske veksellad og containere jo heller ikke så dårlig ud.

I min optik ville et samarbejde med Rietze omkring veksellad være helt ideelt. Både Kombimodell og Märklin har allerede et samarbejde med Rietze omkring veksellad og efter min mening er der slet ingen tvivl om, at Rietze har støbeformen til de mest korrekte og mest detaljerede veksellad på modelmarkedet i H0. Så måske Dekas/MCK kunne overbevises om at kigge lidt i den retning :-) 

Kombimodell har for ganske nyligt udsendt flere varianter af Skandinavisk Fjerntransport & Skandi veksellad i løssalg. Der skulle man godt nok være hurtig på aftrækkeren inden de blev udsolgt. Så jeg er overbevist om, at der stadig er marked for flere danske veksellad i samme stil. 

Mvh én der hungrer efter især Mahé og Tulip veksellad  Big smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

neller8264 skrev:

nu deltager Dekas/McK jo på messen her i weekenden og vis der er nok der nævner B-vogne tror ja da de vil gøre sig en seriøs overvejelse om at lave dem Smile

De må gerne komme med den serie - dog uden lys men forberedt for ESU's lysstav så kunderne selv kan vælge om der skal lys i vognene eller ej.

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Er det ikke lidt naivt at tro at McK skulle bringe en vogn på banen uden lys? Men de kunne forlange at Dekas/Kasper ikke endnu engang indbygger mere eller mindre fejlbehæftet elektronik i form at dekodere loddet direkte på printkortet, men derimod laver stik til en ordentlig dekoder.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

fkm]</p><p>[quote=neller8264 skrev:

De må gerne komme med den serie - dog uden lys men forberedt for ESU's lysstav så kunderne selv kan vælge om der skal lys i vognene eller ej.

Ja tak, helt enig  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Jeg kunne godt ønske:

Postvogn litra P (P I eller P II)
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvognlitra.php?Aar=1966&litra=P

Personvognen litra AX (til at hænge efter MO på sidebanerne)
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1966&litra=Ax&typenr=

Post- og rejsegodsvognen litra DC (kan også laves som tjenestevognsvariant, bl.a. til krantog)
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1941&litra=DC&typenr=

Sovevognen litra WLABr (til nattogene Frederikshavn-København)
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1966&litra=WLABr&typenr=

Scandia 6-fags teaktræsvogne (til privatbanerne, bl.a. Aalborg-banerne og TKVJ m.fl.)
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=128&vognid=699

Åben godsvogn litra PC (svarende til DSB PC III - den kan nemlig også bruges til forskellige privatbanevarianter, bl.a. Aalborg-banerne)
https://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1893&litra=PC&typenr=3

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

rejsing59

Laboratorie arbejdere, beton og grus industri

Sweden

Indlæg: 18

PB

Min dröm är Ad/Ay 

__________________

Paul

Like 3 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

cbt skrev:

Sovevognen litra WLABr (til nattogene Frederikshavn-København)
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1966&litra=WLABr&typenr=

Helt enig! Den er ikke nogen skønhedsåbenbaring, men netop fordi den var så aparte, husker man den jo tydeligt. Samtidig gør bemalingen med måne og stjerner, og det forhold at den medvirkede i reklamer for DSB i 80'erne, den jo til et rent ikon for os, der er fortabt i det årti. Love

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

nu hvor jeg kommer i tanke om det kunne det da også være dejligt med nogle moderne svenske tømmer vogne til de mange svenske TMx lokomotiver dekas er kommet med på det seneste Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Litra Ukkpps

https://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1965&litra=Ukkpps&typenr=

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg ville (også) gerne have nogle S-tog: 1. generation, 2. generation, 4. generation. Der er nok at tage af. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Ja, den vogn vil jeg gerne tilslutte mig  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Lars Skjærlund skrev:

Jeg ville (også) gerne have nogle S-tog: 1. generation, 2. generation, 4. generation. Der er nok at tage af. Smile

Glemte du ikke 3. generation? Wink

Mvh Toftegaard

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Toftegaard skrev:
Glemte du ikke 3. generation? Wink

Nej - dem kørte der ikke så mange af, så de er ikke så interessante for mig som de andre. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hejsa.

Nej men dem savner jeg 3. generation.

Fra mange lokomotivførere var GEC udgaven en Engelsk fadæse, men ASEA sættet var tydeligt fremtiden, det skulle have fortsat.

Dengang var der ideer om at dette blev vores nye landsdelstog, men sådan gik det jo ikke, men en langt bedre konstruktion en dagens enkeltakslede tog, der slider i sporet og skal have skiftet støddæmpere konstant.

Hvem der har fundet på enkeltakslet, ja han er dygtig til at sælge en dårlig vare, eller er køberne for dumme.....

Hilsen Erling.

 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Togsøn skrev:

Hejsa.

Nej men dem savner jeg 3. generation.

Fra mange lokomotivførere var GEC udgaven en Engelsk fadæse, men ASEA sættet var tydeligt fremtiden, det skulle have fortsat.

Dengang var der ideer om at dette blev vores nye landsdelstog, men sådan gik det jo ikke, men en langt bedre konstruktion en dagens enkeltakslede tog, der slider i sporet og skal have skiftet støddæmpere konstant.

Hvem der har fundet på enkeltakslet, ja han er dygtig til at sælge en dårlig vare, eller er køberne for dumme.....

Hilsen Erling.

 

 

OT: Er de nye Talgo vogne ikke enkeltakslet?  Big smile

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Jo endnu tåbeligt køb

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

vorfor er det tåbeligt?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Jeg ville (også) gerne have nogle S-tog: 1. generation, 2. generation, 4. generation. Der er nok at tage af. Smile

Ja Tak. Mindst 2 af hver.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.