Picture

Reiner

Modelbygger

Mariager

Indlæg: 596

PB  Hjemmeside

kørselserfaring Trix Køf Dc digital 22308

Hej

Lige nu er der lidt tid igen til lidt modelbane nørderi. Og i denne forbindelse har jeg et spørgsmål.

Skulle det ikke passe i denne kategori, må det gerne skubbes til et andet sted. Kunne ikke finde ud af det Sad

Hvordan er Trix Køf´s køreegenskaber ? Bliver den ofte stående på sporskifterne?

Ønsker mig den med lyd. Har også set på den fra Lenz. Men har ikke brug for afkoblingsfunktionerne men er klar over de fenomenale køreegenskaber.

De bedste hilsner

Reiner

HER etlink til den maskine, jeg har set på.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

Hej Reiner

Undrer mig over at du kan være i tvivl, copy fra Lenz, Der eingebaute Decoder mit integrierter USP-Schaltung sorgt für unterbrechungsfreien Fahrbetrieb auch bei verschmutzten Gleisen oder problematischen Herzstücken. Senere når du har lært at brug afkoblings funktionen bliver du 30+ år yngere, du er fri igen.

   

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 3 kan lide
Top

Picture

Reiner

Modelbygger

Mariager

Indlæg: 596

PB  Hjemmeside

Hej Peter

Det er selvfølgeligt superskønt at sådan en lille maskine kan køre ordentligt. Men jeg efterlyser erfaringer med Trix Køf. Er den mere følsom så den hakker sig igennem rangeropgaverne ?

Selve afkoblingsfunktionen mangler jeg ikke da jeg alligevel skal afkoble de enkelte vogne fra vognstammen og jeg syntes at det er rigtig hyggeligt. Men tak for svar.

De bedste hilsner, Reiner

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Hej,

Reiner skrev:

Det er selvfølgeligt superskønt at sådan en lille maskine kan køre ordentligt. Men jeg efterlyser erfaringer med Trix Køf. Er den mere følsom så den hakker sig igennem rangeropgaverne ?

Selve afkoblingsfunktionen mangler jeg ikke da jeg alligevel skal afkoble de enkelte vogne fra vognstammen og jeg syntes at det er rigtig hyggeligt. Men tak for svar.

Nu kører jeg 3-skinne AC, så min "Trix" köf er den tilsvarende fra Märklin. Ikke som sådan en dårlig maskine, men dens køreegenskaber kan på ingen måde leve op til f.eks. mine Ardelt og Frichs traktorer fra McK... Det kan dog sagtens være at 128 DCC køretrin vs. de 14 jeg har på MM dekoderen i min Märklin Köf ville hjælpe.

Men mit bedste bud er at Lenz'en slår Trix'en. Smile Samtidig vil jeg også sige at rent optisk ser Lenz'en mere rigtig ud (eller Brawa's, som dog ikke har kørelys og evt. også burde have en motor-upgrade fra f.eks. SB-modellbau...)

Er det klogeste dog ikke at finde en forhandler der har begge de maskiner du har kig på - og så få lov at teste lidt?

Mvh,

Peter

Ps.: Et af mine helt store ønsker til nye modeller fra McK er btw. en rigtig Frichs Køf... Wink

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

peterw skrev:

Nu kører jeg 3-skinne AC, så min "Trix" köf er den tilsvarende fra Märklin. Ikke som sådan en dårlig maskine, men dens køreegenskaber kan på ingen måde leve op til f.eks. mine Ardelt og Frichs traktorer fra McK... Det kan dog sagtens være at 128 DCC køretrin vs. de 14 jeg har på MM dekoderen i min Märklin Köf ville hjælpe.

Men mit bedste bud er at Lenz'en slår Trix'en. Smile Samtidig vil jeg også sige at rent optisk ser Lenz'en mere rigtig ud (eller Brawa's, som dog ikke har kørelys og evt. også burde have en motor-upgrade fra f.eks. SB-modellbau...)

Er det klogeste dog ikke at finde en forhandler der har begge de maskiner du har kig på - og så få lov at teste lidt?

Mvh,

Peter

Ps.: Et af mine helt store ønsker til nye modeller fra McK er btw. en rigtig Frichs Køf... Wink

Der er lidt forskellige holdninger at læse ud af denne tråd på stummi: https://stummiforum.de/viewtopic.php?t=124796. Både Trix, Brawa og Lenz er nævnt.

Specielt hæfter jeg mig ved trådstarter der skriver at:

stummi skrev:

Enttäuschend fand ich die Köf von Trix, sie ist auf JEDER Weiche stehengeblieben (Peco Code 100, 2-Leiter)

 

- Og så har jeg nok været for forudindtaget om Brawa Köf'ens køreegenskaber, der er kommet en nyere model med Maxxon motor siden den jeg har i samlingen.

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Reiner

Modelbygger

Mariager

Indlæg: 596

PB  Hjemmeside

Hej Peter. Tak for input :)  Har du et nummer eller link  til Brawa`s køf med Maxxon motor ?

Er den digital med sound ? Efter Stummis link skulle den køre godt men jeg kan ikke finde den på nettet. Kun den udgåede model Sad

Jeg kører digital DCC.

De bedste hilsner

Reiner

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Hej igen Reimer,

Reiner skrev:

Tak for input :)  Har du et nummer eller link  til Brawa`s køf med Maxxon motor ?

Er den digital med sound ? Efter Stummis link skulle den køre godt men jeg kan ikke finde den på nettet. Kun den udgåede model Sad

Jeg kører digital DCC.

Jeg ved det ikke 100%, men tænker at det måske gælder de maskiner SB-modellbau omtaler at de ikke har onybygget endnu på denne side: 

https://www.sb-modellbau.com/details/H0-Motorisierungssatz-Brawa-Koef-II-12001

SB-modellbau skrev:

ACHTUNG: Für die neueren Modelle mit Herstellernummer 42500, 42501, 42502, 42503, 42504, 42505, 42506, 42507 (Org. Brawa Motor 42500.50.20) wurde bisher noch kein Umbau durchgeführt.

I tråden på stummi virker det til at de nye modeller er fra 2015 og frem.

Mvh

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.