Specielt kongevognen fra 1937 kunne jo nok have manges interesse, med den gejst der er for epoke III og IV.
Det giver i hvert fald mulighed for at lave nogen utrolig spændende tog på banen. Og jeg mener faktisk da Frederik den IX var konge, at vognen ofte blot blev indrangeret i et ordinært tog. Det kan andre måske svare bedre på?
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rigtigt nok at den i de få gange den blev brugt - blev koblet ind i almindelig tog som Ekspresstog og internationale tog - men ikke i lokalbumleren - selv mange gange når Frederik tog til udlandet brugte han CIWL vogne - trods det at der kunne opredes i S1 - men mon ikke der findes optegnelser på hvor mange gange og hvordan den blev brugt - men mon så ikke at det er et spørgsmål der skulle stilles på jernbanen.dk
og så nogle personlige betragtninger om modeludgivelsen af konge/dronningevogne
Fint nok at der kommer konge/dronningvogne - for de vil vel nok blive nogle flotte modeller - men for mig personligt er de ikke et "must" - det er set med mine øjne vitrinemodeller eller en vogn der permanet står stille det meste af tiden - de skulle så helst gerne - set med mine øjne - være en særproduktion - der ikke forsinker andet planlagt eller kommende modeller. For mig er F maskine, CR/M/S vogne langt vigtigere samt PF, IKA/Ics/Danefrost vogne også - De skal nemlig bruges konstant på banen.
En konge/dronningevogn er nok for mig en vogn der vil blive placeret nederst på indkøbslisten, men ¨måske er det så godt for noget andet - at så er enkeltvogne eller få stks vogne heller ikke en umulighed at få lavet. - Hvis folk er villig til at betale meget mere ( og hvor meget er det? ) for en "vitrinmodel" - ja så må man vel også være villig til at spytte mere i kassen for foreksempel en ASM vogn 191-194 eller andre få stks vogne der trods alt skal ud og rulle og bliver brugt i en lang periode, men sjovt nok har vi allerede hørt og set meninger om at CLE vognen er dyr, jamen for pokker da - den sælger jo nok kun i 1:3 eller 1:4 i forhold til CL
så for mig - ikke noget jeg ville falde i svime over om den/de kommer eller ej - den/de er rimelige overflødige i mine øje - så hellere en R eller H og også hellere IG eller IV
Med den interesse der er for kongehuset herhjemme, så skal kongevognene nok blive en sællert. Det vil givet tiltrække andre købere end lige modeltogsfolket også. For os der dyrker epoke III og IV er specielt S 1 uhyre interessant. Det giver anledning til en utrolig spændende og afvekslende oprangering i et ordinært tog indimellem. Selvfølgelig skal S 1 ikke være en daglig begivenhed, men en jævnlig begivenhed kan det vel godt være. De fleste af os kører eller kommer jo til at køre om sommeren, hviket nok kan give anledning til noget!
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lidt ærgerligt at der er startet to tråde om det samme emne. Denne tråd er placeret det rigtige sted, men den anden (under "Generelt") har en mere dækkende overskrift ........
__________________
Svend
0 kan lide
Skrevet af Amagerkaner Lørdag d. 14/1/2012 - 11:14
Nu er dette jo ikke et forum for politiske diskussioner, så jeg vil hermed beklage mine indlæg i går. Jeg har ingen ydeligere kommentarer til emnet, end blot at ønske alle dem, der køber disse vogne god fornøjelse med dem samt, at jeg ser frem til andre spændende nyheder fra hobbytrade fremover.
I mellemtiden kan vi bruge tiden til at gætte på, om 1937-vognen bliver i den aktuelle udgave, som den holder på museet, eller en tidligere udgave (med harmonikaer og de oprindelige boggier).
Jeg var forøvrigt en tur forbi Banens hjemmeside, og her er der en interessant oplysning, nemlig at vognene vil blive produceret under navnet Ade:
"Nu kommer tre kongelige salonvogne i model fra Ade"
Hmm... Godt, det ikke er mig, som har fået en ide til en ny vogn.... al den kritik..!!!
Lad ny de producenter lave deres modeller, så køber vi efter behov..
og ærligt.. De fleste personvogne med bogier ligger gerne fra 400.- til 500.- for en sådan, det er liige til smertegrænsen..
giver gerne en 500.- for en flot vogn, men af princip aldrig mere..
.. Og jeg vil gerne give ho87 ret, der er efterspørgsel på alle vogne, nogle MEGET mere end andre..
Trods alt laer HT vogne efter forbilledet, og disse bliver dyre, og kan til tider være svære at sælge.. derimod accepterer nogle modelbanefolk gerne en kølevogn med bræddebeklædning, som er den forkerte vej...??? Dem skulle vi så have valgt at boykotte, så der ikke kommer flere af den slags tåbelige indslag.., men nej, prisen var OK, så vi skovlede dem ind i anlæggets køreplan ligeså hurtigt, som de blev udgivet..
Mvh Steen, der mener, at den eneste grund til kongehusets store popularitet, er at vi ikke kan undgå dette, selvom jeg f.eks. boykotter SE&Hør og lignende overflødig og svagt fordummende læsning..
Jeg har dog glæde af kongehuset i mere end en forstand, jeg fylder nemlig 40 i morgen, hvor mange dannebrog mon det kan trække i toppen af flagstangen??
__________________
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Pis - så røg det ud - det gør det circa hver anden gang - så det problem er ikke løst endnu
men så prøver vi igen
hej
hvis det er ADE der skal lave dem - så bliver der nok IKKE noget at komme efter - allerede i 70erne (forrige årtusind) lavede ADE korrekte 26,4m vogne ( 303mm i 1:87 ) og med benplads til passagere ( hvad andre fabrikanter selv idag ikke kan finde ud af ) - man kunne dengang også få dem i samlesæt - 250 stk løsdele - og av for s.... tænkte man så - aber nein - det hele kunne knipses sammen uden afgratning, lim eller andet - det VAR kvalivare - og sådan er det vist stadig idag - og mener jeg - bliver stadig produceret i Europa - ikke noget med at plinge ud til China - så vi må håbe at HT gør deres arbejde virkelig grundigt og helt til bunds denne gang - for det fortjenner sådanne vogne - eller også at det er ADE der står for det - for så er det i orden - Gamle Villy Ade og sådan en som Oscar Klein er nogle af de bedste modelkonstruktører i Europa - hvis ikke de bedste - så det lover jo godt - ved så ikke om Villy Ade lever mere - ( har hørt at han skulle været gået bort og fra andre ikke ) - men det er hans datter der kører firmaet idag - og hun slægter sin far på med hensyn til kvalitet - og så skal man nok regne med at en færdig slæde kommer til at koste 1000 bobs - men det er den også værd - jeg tror at der bliver noget at se frem til - så alene af den grund at ADE er der - er nok til at få mig til at rykke en S1 (periode 1956-64) frem på indkøvslisten - og så højest sandsynligt køve en sådan
bare det jeg lige ville sige
mvh
henning h087
ps - og så lige til knægten tøf tøf - tillykke med dagen:party:party: - og må du få mange flere af sådanne:party: :party: - dog med den beklagelse at du så ryger et tal højere op i aldersklassen:party: :party:
Hvis man nu som mig faktisk kunne finde på at investere i den aktuelle vogn i drift mangler man jo desværre lige et par følge vogne (dronning vognen har altid et par andre vogne med til VIP, PET og personale) foran en EA eller ME ellers måske en rundsnude kunne det jo blive til et ganske fint lille royalt tog. Så vil da høre om i har nogle gode forslag til hvad der kan bruges til dette ellers må man jo igang med en ombygning / omlakering af et par (måske knap så kostbare) bureau vogne?
__________________
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!
Bare for en kort afklaring indsætter jeg citat fra Banen, der viser at det er HT der er producent, men underligt nok under et andet firmanavn.
"Sammen med sin bror Karsten Ebert Pedersen ejer han Ebert og Ebert ApS. Brødrene
har de seneste 11 år produceret modeltog til det europæiske marked, blandt andet
under navnet hobbytrade og Ade."
"»De kommende
modeller af kongevognene bliver i en hidtil uset høj modelkvalitet. Vi har
allerede fået Hoffets tilladelse til at benytte Kongehusets særlige kendetegn
som rigsvåben og monogrammer i forbindelse med disse vogne. Vi er glade og
stolte af den tillid, hoffet har vist os i den forbindelse, og jeg kan derfor
love, at de kommende modeller bliver vogne, der er et kongehus værdigt«,
fortæller Karsten Ebert Pedersen."
Med venlig hilsen
Alex
__________________
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Men - ADE er et gammelt eget firma ( faktisk udsprunget fra Röwa og Roco ) - pioner af høj kvalitet og korrekte vogne fra ca 1970
HT og Ebert er så Hobbytrade ved Karsten og broderen
de har så et samarbejde med ADE og markedsfører så ADE i DK og så er det vel meget naturligt at få fremstillet højkvalitetsvogne ved ADE - som er ekspert på det område
Dernæst er det HobbyTrade som så står som producent - og med det menes at de laver det første arbejde og udkast - dernæst går de til stedet der skal lave tingende
hobbytrade har ikke en fabrik til at lave det - men går til et sted hvor det laves - men derfor står HT stadig som producent
tænk på Liliput - det er et mærke og som hører under Backman og som får fremstillet i kina - men derfor står liliput stadig som mærke og producent
LSmodels står som producent - men får lavet ved Modern Garlan i kina
og Heljan får også lavet i kina
men derfor igen Heljan står som producent
Heljan har også produceret og gør det vist stadig for Revell, Märklin og så det store amerikanske firma Walters - men derfor står Revell, Märklin og Walters stadig som producent af tingende - Heljan er fremstilleren og det samme gør sig så gældende med hensyn til HT (producent) og ADE(fremstilleren)
så Hobby Trade er ikke ADE - de får lavet kongevognene ved ADE - men det er HT ide og vare ( men skidegodt og klogt fundet på )
Ade-Eisenbahn-Modelle und Hobby trade ApS vereinbaren Zusammenarbeit
Die Vereinbarung umfasst den Austausch von Informationen über Fertigungstechnologie, Entwicklung, sowie die Anwendung von innovativen Technologien im Bereich der Modelleisenbahn.
Beide Unternehmen wollen ihren bereits bestehenden Erfahrungsaustausch vertiefen und die Zusammenarbeit im Bereich Herstellung und Entwicklung ausweiten.
Im Rahmen dieser Vereinbarung wird der Vertrieb neu struktuiert:
Hobby trade ApS übernimmt ab Messe Nürnberg 2010 den Vertriebs-Bereich Fachhandel
Ade-Eisenbahn-Modelle führt unverändert den Vertriebs-Bereich an Endverbraucher über www.ade-eisenbahn-modelle.de
Den eneste grund til mit svar var at jeg bestemt ikke forventer at skulle betale 1000,00 for en vogn bare fordi den eventuelt skal produceres af Ade. Mine forventninger er at prisen er nogenlunde som HT tidligere vogne og at kvaliteten hverken bliver dårligere eller bedre bare fordi det er en "ny" fremstiller.
Mvh
Alex
__________________
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Heller ikke ment så skrapt, men det der stod i banen - gav ligesom udtryk at ADE var Hobbytrade bare under andet navn - så derfor - men jeg tror nu nok at prisen bliver højere end normalt - når man kender ADEs kvalitet. Dernæst vil der nok ikke blive lavet så mange igen - så det alene giver jo en højere pris ( se CLE vognen ) og du kan jo se her hvad ADE tager for vogne under eget navn - og det er nok med højere styktal - og jeg tror ikke at ADE vil sænke kvalitetkravet over for sig selv - og disse vogne (salonvognene) vil jo nok blive indrettet med det hele osv - og især S 001 kan jo sammenliges med Rheingoldvognene - men jeg vil da være glad for hvis de kan erhverves for ca 500 kr - men det tror jeg ikke - når man ser priserne på ADE vogne herunder og endda med forudbestilling og som færdige vogne - men lad os nu se - vi mangler jo stadig meldingen fra Hobbytrade om hvordan der skal bestilles og hvad prisen bliver - jeg tror at den bliver høj ( tja hvor høj er for høj ) men vil da absolut ikke blive skuffet hvis prisen bliver omkring de 500 kr - jeg tror det bare ikke og hvis den (S1) holder den kvalitet og udstyr som jeg kender ADE for - ja så er de 1000 kr ikke for høj for mig ( og jeg er absolut ikke rig eller har nogen høj indtægt ) - Dyrt ja - men sådan er det - absolut topkvalitet koster - der er også prisforskel på en Lada og en Rolls !!
Mig bekendt har hobbytrade overtaget firma ARDE efter Willy Ardes død. Og der er vel en vis mening i at fortsætte en form for "supermodeller" under ADE-navnet, da det jo alt andet lige er mere (vel-)kendt i udlandet, og specielt Tyskland, end hobbytrade.
Umsatzsteuer-Identifikationsnummer gemäß § 27 a Umsatzsteuergesetz:
DE 158 831 199
Inhaltlich Verantwortlicher gemäß § 6 MDStV:
Ulrike Ade
Haftungshinweis:
Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernehmen wir keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich.
Urheberrecht:
Das Layout der Homepage, die verwendeten Abbildungen sowie die Sammlung der Beiträge sind urheberrechtlich geschützt. Die Seiten dürfen nur zum privaten Gebrauch vervielfältigt werden. Alle Beiträge, Bekanntmachungen und Informationen dieser Internetpräsenz erfolgen ohne Gewähr für Ihre Richtigkeit. In keinem Fall wird für Schäden, die sich aus der Verwendung der abgerufenen Informationen ergeben, eine Haftung übernommen.
Som sagt tidligere: Lad os se hvad det hele ender med.
Selskabskonstruktionen af og omkring modeltogsvirksomheden er noget forvirrende og man skal nok være en del af familien, for at forstå den dybere mening. Når man søger, finder man adskillige anpartsselskaber; selv er jeg ligeglad (især glad), så længe der kommer danske modeller fra Erritsø og omegn.
Som sagt tidligere: Lad os se hvad det hele ender med.
Selskabskonstruktionen af og omkring modeltogsvirksomheden er noget forvirrende og man skal nok være en del af familien, for at forstå den dybere mening. Når man søger, finder man adskillige anpartsselskaber; selv er jeg ligeglad (især glad), så længe der kommer danske modeller fra Erritsø og omegn.
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Det bliver et spændene projekt. Men gad godt vide hvor "stort" et lille oplag er?
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det bliver et spændene projekt. Men gad godt vide hvor "stort" et lille oplag er?
Mon ikke det bliver reguleret efter hvor stor forudbestillingen er!
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Jo det kan man forestille sig.
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
Litra P
Indlæg: 1.852
Det bliver et spændene projekt. Men gad godt vide hvor "stort" et lille oplag er?
Mon ikke det bliver reguleret efter hvor stor forudbestillingen er!
Som så igen afhænger af prisen
!!!
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej
Tja... ikke s;rlig interessant, n[r man som mig er republikaner!
cbt
Indlæg: 1.165
Det bliver et spændene projekt. Men gad godt vide hvor "stort" et lille oplag er?
Mon ikke det bliver reguleret efter hvor stor forudbestillingen er!
Som så igen afhænger af prisen
!!!
Venlig hilsen
Lars
Som så igen afhænger af, hvor mange der bestiller
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
Tja... ikke s;rlig interessant, n[r man som mig er republikaner!
Uanset om du er republikaner, muhamedaner eller kristen danner så har vognen kørt i Danmark gennem mange, mange år.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej
Tja... ikke s;rlig interessant, n[r man som mig er republikaner!
Uanset om du er republikaner, muhamedaner eller kristen danner så har vognen kørt i Danmark gennem mange, mange år.
Hej Ivan
Det er der jo mange andre vogne der ogsa har, i mange, mange ar...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Specielt kongevognen fra 1937 kunne jo nok have manges interesse, med den gejst der er for epoke III og IV.
Det giver i hvert fald mulighed for at lave nogen utrolig spændende tog på banen. Og jeg mener faktisk da Frederik den IX var konge, at vognen ofte blot blev indrangeret i et ordinært tog. Det kan andre måske svare bedre på?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
Hej
Rigtigt nok at den i de få gange den blev brugt - blev koblet ind i almindelig tog som Ekspresstog og internationale tog - men ikke i lokalbumleren - selv mange gange når Frederik tog til udlandet brugte han CIWL vogne - trods det at der kunne opredes i S1 - men mon ikke der findes optegnelser på hvor mange gange og hvordan den blev brugt - men mon så ikke at det er et spørgsmål der skulle stilles på jernbanen.dk
og så nogle personlige betragtninger om modeludgivelsen af konge/dronningevogne
Fint nok at der kommer konge/dronningvogne - for de vil vel nok blive nogle flotte modeller - men for mig personligt er de ikke et "must" - det er set med mine øjne vitrinemodeller eller en vogn der permanet står stille det meste af tiden - de skulle så helst gerne - set med mine øjne - være en særproduktion - der ikke forsinker andet planlagt eller kommende modeller. For mig er F maskine, CR/M/S vogne langt vigtigere samt PF, IKA/Ics/Danefrost vogne også - De skal nemlig bruges konstant på banen.
En konge/dronningevogn er nok for mig en vogn der vil blive placeret nederst på indkøbslisten, men ¨måske er det så godt for noget andet - at så er enkeltvogne eller få stks vogne heller ikke en umulighed at få lavet. - Hvis folk er villig til at betale meget mere ( og hvor meget er det? ) for en "vitrinmodel" - ja så må man vel også være villig til at spytte mere i kassen for foreksempel en ASM vogn 191-194 eller andre få stks vogne der trods alt skal ud og rulle og bliver brugt i en lang periode, men sjovt nok har vi allerede hørt og set meninger om at CLE vognen er dyr, jamen for pokker da - den sælger jo nok kun i 1:3 eller 1:4 i forhold til CL
så for mig - ikke noget jeg ville falde i svime over om den/de kommer eller ej - den/de er rimelige overflødige i mine øje - så hellere en R eller H og også hellere IG eller IV
det er så bare min mening
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
Tja... ikke s;rlig interessant, n[r man som mig er republikaner!
Uanset om du er republikaner, muhamedaner eller kristen danner så har vognen kørt i Danmark gennem mange, mange år.
Hej Ivan
Det er der jo mange andre vogne der ogsa har, i mange, mange ar...
Og når det så er 1965 - 1969 der er din epoke er den da oplagt.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Med den interesse der er for kongehuset herhjemme, så skal kongevognene nok blive en sællert. Det vil givet tiltrække andre købere end lige modeltogsfolket også. For os der dyrker epoke III og IV er specielt S 1 uhyre interessant. Det giver anledning til en utrolig spændende og afvekslende oprangering i et ordinært tog indimellem. Selvfølgelig skal S 1 ikke være en daglig begivenhed, men en jævnlig begivenhed kan det vel godt være. De fleste af os kører eller kommer jo til at køre om sommeren, hviket nok kan give anledning til noget!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Lidt ærgerligt at der er startet to tråde om det samme emne. Denne tråd er placeret det rigtige sted, men den anden (under "Generelt") har en mere dækkende overskrift ........
Svend
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej med jer
Nu er dette jo ikke et forum for politiske diskussioner, så jeg vil hermed beklage mine indlæg i går. Jeg har ingen ydeligere kommentarer til emnet, end blot at ønske alle dem, der køber disse vogne god fornøjelse med dem samt, at jeg ser frem til andre spændende nyheder fra hobbytrade fremover.
God weekend
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Jeg kunne godt blive fristet til at købe en S1. Jeg har haft en plan om at bygge den renoverede udgave selv, Men det kan jeg muligvis slippe for.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Lad os se hvad det hele ender med .......
I mellemtiden kan vi bruge tiden til at gætte på, om 1937-vognen bliver i den aktuelle udgave, som den holder på museet, eller en tidligere udgave (med harmonikaer og de oprindelige boggier).
Jeg var forøvrigt en tur forbi Banens hjemmeside, og her er der en interessant oplysning, nemlig at vognene vil blive produceret under navnet Ade:
"Nu kommer tre kongelige salonvogne i model fra Ade"
Svend
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
Hmm... Godt, det ikke er mig, som har fået en ide til en ny vogn.... al den kritik..!!!
Lad ny de producenter lave deres modeller, så køber vi efter behov..
og ærligt.. De fleste personvogne med bogier ligger gerne fra 400.- til 500.- for en sådan, det er liige til smertegrænsen..
giver gerne en 500.- for en flot vogn, men af princip aldrig mere..
.. Og jeg vil gerne give ho87 ret, der er efterspørgsel på alle vogne, nogle MEGET mere end andre..
Trods alt laer HT vogne efter forbilledet, og disse bliver dyre, og kan til tider være svære at sælge.. derimod accepterer nogle modelbanefolk gerne en kølevogn med bræddebeklædning, som er den forkerte vej...??? Dem skulle vi så have valgt at boykotte, så der ikke kommer flere af den slags tåbelige indslag.., men nej, prisen var OK, så vi skovlede dem ind i anlæggets køreplan ligeså hurtigt, som de blev udgivet..
Mvh Steen, der mener, at den eneste grund til kongehusets store popularitet, er at vi ikke kan undgå dette, selvom jeg f.eks. boykotter SE&Hør og lignende overflødig og svagt fordummende læsning..
Jeg har dog glæde af kongehuset i mere end en forstand, jeg fylder nemlig 40 i morgen, hvor mange dannebrog mon det kan trække i toppen af flagstangen??
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Pis - så røg det ud - det gør det circa hver anden gang - så det problem er ikke løst endnu
men så prøver vi igen
hej
hvis det er ADE der skal lave dem - så bliver der nok IKKE noget at komme efter - allerede i 70erne (forrige årtusind) lavede ADE korrekte 26,4m vogne ( 303mm i 1:87 ) og med benplads til passagere ( hvad andre fabrikanter selv idag ikke kan finde ud af ) - man kunne dengang også få dem i samlesæt - 250 stk løsdele - og av for s.... tænkte man så - aber nein - det hele kunne knipses sammen uden afgratning, lim eller andet - det VAR kvalivare - og sådan er det vist stadig idag - og mener jeg - bliver stadig produceret i Europa - ikke noget med at plinge ud til China - så vi må håbe at HT gør deres arbejde virkelig grundigt og helt til bunds denne gang - for det fortjenner sådanne vogne - eller også at det er ADE der står for det - for så er det i orden - Gamle Villy Ade og sådan en som Oscar Klein er nogle af de bedste modelkonstruktører i Europa - hvis ikke de bedste - så det lover jo godt - ved så ikke om Villy Ade lever mere - ( har hørt at han skulle været gået bort og fra andre ikke ) - men det er hans datter der kører firmaet idag - og hun slægter sin far på med hensyn til kvalitet - og så skal man nok regne med at en færdig slæde kommer til at koste 1000 bobs - men det er den også værd - jeg tror at der bliver noget at se frem til - så alene af den grund at ADE er der - er nok til at få mig til at rykke en S1 (periode 1956-64) frem på indkøvslisten - og så højest sandsynligt køve en sådan
bare det jeg lige ville sige
mvh
henning h087
ps - og så lige til knægten tøf tøf - tillykke med dagen:party:party: - og må du få mange flere af sådanne:party: :party: - dog med den beklagelse at du så ryger et tal højere op i aldersklassen:party:
:party:
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
og så noget mere her om kørsel til Hobro 1957 - 62
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=33997
det er jo lige kongevogn på din station - Ivan
mvh
h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
ulrikernst
Indlæg: 247
Hvis man nu som mig faktisk kunne finde på at investere i den aktuelle vogn i drift mangler man jo desværre lige et par følge vogne (dronning vognen har altid et par andre vogne med til VIP, PET og personale) foran en EA eller ME ellers måske en rundsnude kunne det jo blive til et ganske fint lille royalt tog. Så vil da høre om i har nogle gode forslag til hvad der kan bruges til dette ellers må man jo igang med en ombygning / omlakering af et par (måske knap så kostbare) bureau vogne?
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
og så noget mere her om kørsel til Hobro 1957 - 62
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=33997
det er jo lige kongevogn på din station - Ivan
mvh
h087
hej Henning, tak for linket. Følger det fra nu.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
"Sammen med sin bror Karsten Ebert Pedersen ejer han Ebert og Ebert ApS. Brødrene har de seneste 11 år produceret modeltog til det europæiske marked, blandt andet under navnet hobbytrade og Ade."
"»De kommende modeller af kongevognene bliver i en hidtil uset høj modelkvalitet. Vi har allerede fået Hoffets tilladelse til at benytte Kongehusets særlige kendetegn som rigsvåben og monogrammer i forbindelse med disse vogne. Vi er glade og stolte af den tillid, hoffet har vist os i den forbindelse, og jeg kan derfor love, at de kommende modeller bliver vogne, der er et kongehus værdigt«, fortæller Karsten Ebert Pedersen."
Med venlig hilsen
Alex
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Alex
det kan godt være at det står der i banen
Men - ADE er et gammelt eget firma ( faktisk udsprunget fra Röwa og Roco ) - pioner af høj kvalitet og korrekte vogne fra ca 1970
HT og Ebert er så Hobbytrade ved Karsten og broderen
de har så et samarbejde med ADE og markedsfører så ADE i DK og så er det vel meget naturligt at få fremstillet højkvalitetsvogne ved ADE - som er ekspert på det område
Dernæst er det HobbyTrade som så står som producent - og med det menes at de laver det første arbejde og udkast - dernæst går de til stedet der skal lave tingende
hobbytrade har ikke en fabrik til at lave det - men går til et sted hvor det laves - men derfor står HT stadig som producent
tænk på Liliput - det er et mærke og som hører under Backman og som får fremstillet i kina - men derfor står liliput stadig som mærke og producent
LSmodels står som producent - men får lavet ved Modern Garlan i kina
og Heljan får også lavet i kina
men derfor igen Heljan står som producent
Heljan har også produceret og gør det vist stadig for Revell, Märklin og så det store amerikanske firma Walters - men derfor står Revell, Märklin og Walters stadig som producent af tingende - Heljan er fremstilleren og det samme gør sig så gældende med hensyn til HT (producent) og ADE(fremstilleren)
så Hobby Trade er ikke ADE - de får lavet kongevognene ved ADE - men det er HT ide og vare ( men skidegodt og klogt fundet på )
http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/
Ade-Eisenbahn-Modelle und Hobby trade ApS
vereinbaren Zusammenarbeit
Die Vereinbarung umfasst den Austausch von Informationen
über Fertigungstechnologie, Entwicklung,
sowie die Anwendung von innovativen Technologien im
Bereich der Modelleisenbahn.
Beide Unternehmen wollen ihren bereits bestehenden Erfahrungsaustausch vertiefen und die
Zusammenarbeit im Bereich
Herstellung und Entwicklung ausweiten.
Im Rahmen dieser Vereinbarung wird der Vertrieb neu struktuiert:
Hobby trade ApS übernimmt ab Messe Nürnberg 2010 den Vertriebs-Bereich Fachhandel
Ade-Eisenbahn-Modelle führt unverändert den Vertriebs-Bereich an Endverbraucher über
www.ade-eisenbahn-modelle.de
durch.
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Hej Henning
Den eneste grund til mit svar var at jeg bestemt ikke forventer at skulle betale 1000,00 for en vogn bare fordi den eventuelt skal produceres af Ade. Mine forventninger er at prisen er nogenlunde som HT tidligere vogne og at kvaliteten hverken bliver dårligere eller bedre bare fordi det er en "ny" fremstiller.
Mvh
Alex
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Alex
Heller ikke ment så skrapt, men det der stod i banen - gav ligesom udtryk at ADE var Hobbytrade bare under andet navn - så derfor - men jeg tror nu nok at prisen bliver højere end normalt - når man kender ADEs kvalitet. Dernæst vil der nok ikke blive lavet så mange igen - så det alene giver jo en højere pris ( se CLE vognen ) og du kan jo se her hvad ADE tager for vogne under eget navn - og det er nok med højere styktal - og jeg tror ikke at ADE vil sænke kvalitetkravet over for sig selv - og disse vogne (salonvognene) vil jo nok blive indrettet med det hele osv - og især S 001 kan jo sammenliges med Rheingoldvognene - men jeg vil da være glad for hvis de kan erhverves for ca 500 kr - men det tror jeg ikke - når man ser priserne på ADE vogne herunder og endda med forudbestilling og som færdige vogne - men lad os nu se - vi mangler jo stadig meldingen fra Hobbytrade om hvordan der skal bestilles og hvad prisen bliver - jeg tror at den bliver høj ( tja hvor høj er for høj ) men vil da absolut ikke blive skuffet hvis prisen bliver omkring de 500 kr - jeg tror det bare ikke og hvis den (S1) holder den kvalitet og udstyr som jeg kender ADE for - ja så er de 1000 kr ikke for høj for mig ( og jeg er absolut ikke rig eller har nogen høj indtægt ) - Dyrt ja - men sådan er det - absolut topkvalitet koster - der er også prisforskel på en Lada og en Rolls !!
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Mig bekendt har hobbytrade overtaget firma ARDE efter Willy Ardes død. Og der er vel en vis mening i at fortsætte en form for "supermodeller" under ADE-navnet, da det jo alt andet lige er mere (vel-)kendt i udlandet, og specielt Tyskland, end hobbytrade.
Bjarne
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Tja.....
Impressum
Ulrike Ade
D - 72660 Beuren
adevertrieb@aol.com
gemäß § 27 a Umsatzsteuergesetz:
Das Layout der Homepage, die verwendeten Abbildungen sowie die Sammlung der Beiträge sind urheberrechtlich geschützt. Die Seiten dürfen nur zum privaten Gebrauch vervielfältigt werden. Alle Beiträge, Bekanntmachungen und Informationen dieser Internetpräsenz erfolgen ohne Gewähr für Ihre Richtigkeit. In keinem Fall wird für Schäden, die sich aus der Verwendung der abgerufenen Informationen ergeben, eine Haftung übernommen.
mvh
h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
og her noget om Willy Ade fra EM i 2003 og han syn på kvalitet
http://www.ade-eisenbahn-modelle.de/download/MrKlipsausEK2003-12.pdf
mvh
h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Som sagt tidligere: Lad os se hvad det hele ender med.
Selskabskonstruktionen af og omkring modeltogsvirksomheden er noget forvirrende og man skal nok være en del af familien, for at forstå den dybere mening. Når man søger, finder man adskillige anpartsselskaber; selv er jeg ligeglad (især glad), så længe der kommer danske modeller fra Erritsø og omegn.
Svend
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Som sagt tidligere: Lad os se hvad det hele ender med.
Selskabskonstruktionen af og omkring modeltogsvirksomheden er noget forvirrende og man skal nok være en del af familien, for at forstå den dybere mening. Når man søger, finder man adskillige anpartsselskaber; selv er jeg ligeglad (især glad), så længe der kommer danske modeller fra Erritsø og omegn.
Helt enig.
Bjarne