Picture

ladvogn

Indlæg: 84

PB  Blog

Heljan Mo 585 koblingsfjeder

Fjederen der centrerer koblingen i den ene ende af min MO vogn er “hoppet af” så koblingen ikke automatisk bliver centreret. Dette medfører tilsyneladende afsporinger, da sneploven på boggien åbenbart får fat i koblingen og låser boggien I drejet stilling. Det er i enden med den 2 akslede boggie. 

Hvordan får jeg fjedren på plads igen? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nielsgrenaa

Underviser

Virum

Indlæg: 73

PB

Har lige været igennem øvelsen på en Hobbytrade MT. Har kigget på min egen MO og den ligner det en del (der er vel heller ikke så mange måder at gøre dette på?).

På min egen var fjederen forsvundet, men hvis din er "hoppet af" sidder den forhåbentlig stadig fast i koblingsholderen.

Jeg bevæbnede mig undervejs med en lillebitte skruetrækker, en pincet med fastholdefunktion, mine bedste briller og en god lampe.
Den nye wire skulle først trådes igennem et hul/øje i koblingsholderen og derefter sættes i spænd i et par 'hager' i hver side. På MO'en ligner det mere et par huller den skal ind i.

Det blev lettere når man tog boggiesiderne af og afmonterede koblingen. Og så var det ellers om at sidde og nørkle.

God fornøjelse!

Niels G.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.