Hej alle
Jeg har netop erhvervet mig den nye Fleischmann G-vogn.
Den er flot, har lækkert skarpt tryk og en skydedør, der kan åbnes.
Men hvorfor #€#%&"(#" har de givet den nummer G 40033, som Roco (og DWA Hobby) allerede har udgivet?
Der fandtes 875 G-vogne at vælge imellem?
Nå ... bare lidt gnavpotteri fra mig, der godt kan lide at have forskellige driftsnumre på min jernbane.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Per
og endnu værre, vognen er bygget i 1966 og er derfor født med UIC nummer - og så vidt jeg husker 300 stk og 123 x xxx numre, men måske KM tekst har eller skilteskoven, alle andre G/GS 40000-(40033)-42999 vogne har bremseplatform, bortset fra GS 39900-39917 som er ombygget fra IKS
mener at der er en tråd i forummet der omtaler dette og viser tegninger
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Ja, vognen (modellen) er ret forkert. Gad vide, hvad der er gået galt?
Svend
UTJ
Indlæg: 438
Hej Per
og endnu værre, vognen er bygget i 1966 og er derfor født med UIC nummer - og så vidt jeg husker 300 stk og 123 x xxx numre, men måske KM tekst har eller skilteskoven, alle andre G/GS 40000-(40033)-42999 vogne har bremseplatform, bortset fra GS 39900-39917 som er ombygget fra IKS
mener at der er en tråd i forummet der omtaler dette og viser tegninger
mvh
henning h087
Den er sådan set ikke forkert til en 1954-Gs, for Fleischmanns model er med en 1,8 m skydedør. Den mangler blot skruebremse og platform
Man hvad med et billede af den fantastiske nye model. Det ville vi nyde at anmelde vognene på baggrund af......G 40033 er i øvrigt vandvognen i Museumstog og mon ikke det er derfor den er blevet mere populær som forbillede end godt er.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej UTJ
det har du nok ret i - mener at dørbredde på GS 123 x xxx skal være 2000mm, dvs det er en forskel på ca 2, et eller andet mm. men vil så påstå at det er til at leve med, og at det må være ulig nemmere at omlitrerer end at sætte bremseplatform på, da der så skal flyttes gavljern + laves hul til bremsesving samt at bremsestang mm skal påsættes, men ok - op til en selv, det nemmeste er jo nok bare at leve med det - og foresten har jeg ikke set modellen i natura og ved så ikke om trin er de rigtige !
måske kan vi lokke Per til at smække et foto på af den !!!!
må så kigge i gemmerne efter foto af de forskelige typer på et tidspunkt, eller finde den omtalte tråd eller finde det nr af Lokomotivet hvor der er en artikel om GS vogne
puha - det jo tre ting !!

mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Torben Z.
Indlæg: 755
må så kigge i gemmerne efter foto af de forskelige typer på et tidspunkt, eller finde den omtalte tråd eller finde det nr af Lokomotivet hvor der er en artikel om GS vogne
Hej Henning.
I anden forbindelse gennembladrede jeg et par årgange af LOKOMOTIVET og fandt følgede:
I nr. 4 (36) "Moderne brune lukkede DSB godsvogne"
I nr. 56 "Hvad er en litra GS ?"
Det kunne måske være det du ville søge efter i LOKOMOTIVET.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.