Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Den vogn Heljan annoncerede for et år siden.

Jeg mindes for et års tid siden på en hobbymesse at heljan annoncerede en ny personvogn. Det var litra BL så vidt jeg husker.

Jeg kan ikke lige finde noget om den annoncering.

Tager jeg fejl af hvilken vogn, der blev annonceret? og hvor langt er man nået med den?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Horsecreek skrev:
Jeg mindes for et års tid siden på en hobbymesse at heljan annoncerede en ny personvogn. Det var litra BL så vidt jeg husker. Tager jeg fejl af hvilken vogn, der blev annonceret? og hvor langt er man nået med den?

Du tog ikke fejl og din hukommelse er der intet i vejen med. Den er på vej, omend det som oftest tager længere tid end forudsat. Lige nu er det triangel-motorvognen og CM-vognenen der tager tiden og fokus er koncentreret om. Men BL er ikke glemt og er absolut kommet et godt stykke. Mon ikke også at en AF/træ-CP bliver til noget med alt det forarbejde som ligger i CM-vognen?

2012 bliver et spændende år, for der er ingen tvivl om at €-krisen også kommer til at få indflydelse på kommende nyheder hos alle. For slet ikke at tænke på os forbrugeres pengepung. Jeg ser selv frem med en vis spænding på hvordan nyhederne vil fordele sig hos tysk/østrigske fabrikanter. Kan jeg fx omsider få en Omm 34/37 i en nutidig udgave fra fx Brawa, eller bliver den fortsat ignoreret?

Dem som klarer sig i 2012 og 2013 er dem som ikke skal ud og refinansiere en gæld, da lånekapital nok bliver den begrænsende faktor. Cash is king.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

og godt nytår - og du husker rigtig - det var BL og samtidigt var der også CM og nye udgaver af CB

her nyhedsbladene fra messen

Heljan BL

Heljan BL

Heljan CM + CB

Heljan CM + CB

mvh henning h087
AttachmentStørrelse
Heljan BL + CM + CB.pdf 2.05 MB
__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

og så lidt her hvor BL kan indgå

der mangler så en AC - meen der er jo hørt rygter

MO 500 serie mangler også - meeeen kunne ........

MO 1800 i den anden ende findes i model ( med til opvarmning af vogne - da 500 MO ikke har kedel til vognopvarming - og da Sønderjyden stadig blev skilt ad i Tinglev for at køre til Sønderborg og Tønder var det 500 vognen der tog turen til Tønder

Lyntog Sønderjyden

MO 563=AC=BL=MO

1962 vistnok i nærheden af Borup, - AKomjk

 Billede

Lyntog Sønderjyden

MO 564=AC=BL=MO

1963, - hgc

 Billede

og Lyntog Sønderjyden

MO 571=AC=BL=MO

1960 ved Tommerup - hgc

Billede

 

mvh

henning h087

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Det er altid godt at få bekræftet at hukommelsen stadig virker.

Det er entlig min plan kun at købe et par af de epoke 4 varianter der kommer, men mon ikke man kan snige en epoke 3 vogn med til sine MO'er

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.