RN 266.453-0 er en Railion lok der, har bl.a. kørt med biltog for Opel. Derfor kørte den i et stykke tid rundt med GM og Opel logoet på siderne.
Den har også kørt i DK, men da var logoerne fjernet fra siderne (man kunne ane dem lidt endnu), fordi den var udlejet til CFL.
Den har også kørt i Holland, Gert, men med logoerne stadig på. Så den kan ikke bruges begge steder, med mindre du fjerner logoerne kun på den ene side. Så skal den køre for eksempel kun venstre om på den hollandske afdeling, og kun højre om på den danske afdeling, eller du kan en gang i mellem vende den om i vitrinen Just kidding!
__________________
Hilsen, Jaco
System : 2-skinne h0, piko digital/selvbyg pulsbreddestyring/LokMaus2
Materiel: primært dansk og hollandsk, epoke IV-V "pre-Raillion"
Bemærk at den tidligere TGOJ T66K 714 er blevet til den nuværende CFL Cargo T66K 714 og har dansk ATC. Derfor behøver den ikke at være følgemaskine som de øvrige nævnte 66-ere.
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Nej, Cargonet har ikke kørt med deres Class 66 i Danmark.
Class 66 som har kørt i Danmark:
66.714 fra CFL Cargo - er lige på trapperne fra ESU: http://www.railorama.dk/fotos/1346,196
RL 001 fra Ascendos - er lige på trapperne fra ESU (dog med andet driftnummer): http://www.gm-nyt.dk/vis_billed.php?id=001b
266.453 (Kan ikke lige huske hvem der ejer den) - er vist produceret af Mehano: http://train-spotter.dk/wp-content/img_8624.jpg
TGOJ 713 (og 714) - er lige på trapperne fra ESU: http://www.trn-martens.dk/images/gm-emd/tgoj/tgojt66k714-1.htm
Mener ikke at der er flere end disse som har kørt (fast) i Danmark.
Mvh
Johnni Christensen
Jaco
Give
Indlæg: 77
RN 266.453-0 er en Railion lok der, har bl.a. kørt med biltog for Opel. Derfor kørte den i et stykke tid rundt med GM og Opel logoet på siderne.
Den har også kørt i DK, men da var logoerne fjernet fra siderne (man kunne ane dem lidt endnu), fordi den var udlejet til CFL.
Den har også kørt i Holland, Gert, men med logoerne stadig på. Så den kan ikke bruges begge steder, med mindre du fjerner logoerne kun på den ene side. Så skal den køre for eksempel kun venstre om på den hollandske afdeling, og kun højre om på den danske afdeling, eller du kan en gang i mellem vende den om i vitrinen
Just kidding!
Hilsen, Jaco
System : 2-skinne h0, piko digital/selvbyg pulsbreddestyring/LokMaus2
Materiel: primært dansk og hollandsk, epoke IV-V "pre-Raillion"
Mellem af DHL (Dansk-Hollandske Laminatkører)
Cargoman
Indlæg: 498
Ikea-toget med TGOJ:
http://www.railorama.dk/fotos/1207,84
http://www.railorama.dk/fotos/412,84
CFL Cargo:
http://www.oledinesen.dk/danmark-cfl-cargo/?album=200&gallery=290&pid=8029
http://www.oledinesen.dk/danmark-cfl-cargo/?album=200&gallery=290&pid=8030
Bemærk at den tidligere TGOJ T66K 714 er blevet til den nuværende CFL Cargo T66K 714 og har dansk ATC. Derfor behøver den ikke at være følgemaskine som de øvrige nævnte 66-ere.
Moderne tog på danske skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.160
Mange tak!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!