Godag alle.
Jeg leder efter et layout til en mindre/mellem stor endestation. i epoke III Den skulle gerne have et lille maskindepot til både damp og diesel, der skal gerne have drejeskive og rundremise. til person trafikken må der gerne være 2-3 spor, + der skal være et par spor til henstilling af et par personvogne. sammentidig vil jeg gerne have lidt gods trafik, med godsekspetition, og et par rangerspor til. Vil gerne det hele er så virkligheds tro som muligt, har selv rodet lidt med det, men syntes ikke jeg kan få det frem som jeg ønsker. Håber der er nogle af jer mere erfarne der kan hjælpe mig.
Mvh Benjamin
nuværende projekt: Litra Hs på Sorte Anna
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Hej her der en
http://www.sporskiftet.dk/node/5667
Du vil kunne finde flere Layouts ved at gå ind på de forskellige overskrifter i siden!
Hilsen
Jimmy G
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
SFJ
Skole
Indlæg: 430
Måske noget lidt i stil med Helsingør?
//Miles
En dreng på 13 år med stor interesse for tog.
Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej Benjamin.
Der er flere muligheder her fra landet.
Fra Jylland er der, Glyngøre, Thisted, Løgstør, Åbenrå, Haderslev.
Fra Fyn er der, Assens og Fåborg.
Fra Sjælland er der, Skælskør.
Næsten alle disse stationer drejeskive. Undtagelserne er Haderslev og Åbenrå. Det er straks svære med remiserne. Der er umidelbart kun Fåborg der har haft ringremise (syv sporet). De andre har haft en rektangulære remiser, med Haderslev og Åbenrå som de mindste (et sporet) og Thisted som den største (mener at den var tre sporet).
Hvis det skal være fra en af privatbanerne, er der mange flere muligheder. Det kan der vendes tilbage til hvis det går hen og bliver aktuelt.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
Hvad med Sønderborg? Her var både drejeskive og rundremise. Jeg mener, remise og drejeskive stadig eksisterede, da der blev bygget ny station her og persontrafikken over i byen var slut. Eneste sporplan, jeg umiddelbart kunne finde, er fra modeljernbaneklubben i byen: http://www.modeljernbaneklub.dk/index.php?id=60
Med venlig hilsen
Skott
SFJ
Skole
Indlæg: 430
Sønderborg var da ikke en endestation pga. Mommark banen?
//Miles
En dreng på 13 år med stor interesse for tog.
Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
Rigtigt, men det, jeg mente var, da man rev den opr. station ned og byggede en ny, der lå på tværs af sporene, var drejeskive og rundremise stadig eksisterende?
Da denne station blev bygget [u]var[/u] Mommarkbanen nedlagt.
Med venlig hilsen
Skott
SFJ
Skole
Indlæg: 430
Okay! det ved jeg godt ikke. Er ikke så kendt der nede...
//Miles
En dreng på 13 år med stor interesse for tog.
Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC
Jean
Indlæg: 93
Hej Benjamin.
Hvis man akceptere at begrebet endestation dækker over en eller flere strækninger der slutter på stationen samtiddig med at andre forsætter, så vil jeg foreslå at du kikker på Ryomgård station på Djursland.
Alt efter tidsperiode var den endestation for strækningerene fra Århus senere Randers og medens RGGJ kørte også for denne privatbane, men faktum er at der var/er en tresporet rundremise med drejeskive foran, samt tre perronspor samt et mindre godsterrain, med private sidespor til øldepot og træindustri.
I privatbanetiden end viddere privatbane drejeskive, remise og perron.
Rent faktisk er der ikke særligt mange endestationer der er endestationer, selv en for mange så typisk endestation som Helsingør, giver/gav mulighed for at komme viddere dels med færge til Sverige og dels med privatbanen mod Hornbæk.
Så mulighederne er nærmest uendelige.
Jean - Märklin fan.