Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Min egen CM

Billede

Mit tiårsprojekt. Nu er det endelig kommet lidt længere, men der er lang vej endnu. Egentlig et projekt, hvor så mange færdigdele skal bruges og således er taget og harmonikaer fra en CP og bogier fra Klein.

Puffer fra Weinert. De skal have en stor skive - og det får man der, tilmed meget tynd. De ufjedrede kan justeres så de får den rigtige længde, og det er heller ikke at foragte. Hjulene er tilfældige Fleischmann.

Og ja, nogle få CM kørte sommetider rundt på denne type bogier.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Superflot model Wink Må jeg spørge hvilket fabrikat hjulene er? De er måske også fra Klein?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mads H

Studerende på HTX Thisted

Indlæg: 662

PB  Hjemmeside

Jeg tror jeg kan læse kinesisk Laughing out loud

På skiltet på skinnen må der stå:

CM vogn fra DSB, Byget af UTJ fra Danmark. Super flot :!:

__________________

Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

"UTJ" skrev:
BilledeMit tiårsprojekt. Nu er det endelig kommet lidt længere, men der er lang vej endnu.

Dejligt projekt - er siderne af træ?

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Jeg er nu mest imponeret over dine vinduer...De er jo lige. Har du nogle tips til hvordan man gør det? Det er nemlig noget af det jeg har størst problemer med.

Med venlig hilsen

Thomas Jespersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"Thomas Jespersen" skrev:
Jeg er nu mest imponeret over dine vinduer...De er jo lige. Har du nogle tips til hvordan man gør det? Det er nemlig noget af det jeg har størst problemer med.Med venlig hilsenThomas Jespersen

Billede

Sav, fil og bor. Såre enkelt. Opmåling med simpel lineal og en blyant (træblyanter er de billigste - ikke for hård), på plasticplader ridser jeg dog stregen og gnider den med skidt bagefter, så den bliver synlig. En skarp kniv med smalt blad. Savklinger så fine som muligt, Antilope foretrækkes, men ikke grovere end 3/0. Både træ og plastic klarer jeg sådan. Savspor fjerner materiale og en kniv flytter materiale. Derfor hvis det skal være præcist er det lettere at styre med en sav og fil, også selv om savsporet slingrer lidt. Brug tid på opmålingen, det er her proportionerne i vognsiden skabes: 1) afstanden mellem overkant af vindue og underkant af tag er vigtig helt ned på 1/10 mm, 2) hvis vinduer har ens afstand, så skal de også have det, en mm eller mindre ses let på en flade, så hellere en kasse der er en mm for lang eller kort, 3) hjørner skal være skarpkantede og hvis der er afrundinger foroven, skal de være ens og nøjagtige - ikke noget med at være for ivrig med rundfilen, så de rette sider ikke glider lige over i buen.

Jeg bruger tre file: en flad, en trekantet og en rund. Det er nok.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.