Mit tiårsprojekt. Nu er det endelig kommet lidt længere, men der er lang vej endnu. Egentlig et projekt, hvor så mange færdigdele skal bruges og således er taget og harmonikaer fra en CP og bogier fra Klein.
Puffer fra Weinert. De skal have en stor skive - og det får man der, tilmed meget tynd. De ufjedrede kan justeres så de får den rigtige længde, og det er heller ikke at foragte. Hjulene er tilfældige Fleischmann.
Og ja, nogle få CM kørte sommetider rundt på denne type bogier.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Superflot model Må jeg spørge hvilket fabrikat hjulene er? De er måske også fra Klein?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
Jeg tror jeg kan læse kinesisk
På skiltet på skinnen må der stå:
CM vogn fra DSB, Byget af UTJ fra Danmark. Super flot :!:
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.152
Dejligt projekt - er siderne af træ?
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Thomas Jespersen
Indlæg: 409
Jeg er nu mest imponeret over dine vinduer...De er jo lige. Har du nogle tips til hvordan man gør det? Det er nemlig noget af det jeg har størst problemer med.
Med venlig hilsen
Thomas Jespersen
UTJ
Indlæg: 438
Sav, fil og bor. Såre enkelt. Opmåling med simpel lineal og en blyant (træblyanter er de billigste - ikke for hård), på plasticplader ridser jeg dog stregen og gnider den med skidt bagefter, så den bliver synlig. En skarp kniv med smalt blad. Savklinger så fine som muligt, Antilope foretrækkes, men ikke grovere end 3/0. Både træ og plastic klarer jeg sådan. Savspor fjerner materiale og en kniv flytter materiale. Derfor hvis det skal være præcist er det lettere at styre med en sav og fil, også selv om savsporet slingrer lidt. Brug tid på opmålingen, det er her proportionerne i vognsiden skabes: 1) afstanden mellem overkant af vindue og underkant af tag er vigtig helt ned på 1/10 mm, 2) hvis vinduer har ens afstand, så skal de også have det, en mm eller mindre ses let på en flade, så hellere en kasse der er en mm for lang eller kort, 3) hjørner skal være skarpkantede og hvis der er afrundinger foroven, skal de være ens og nøjagtige - ikke noget med at være for ivrig med rundfilen, så de rette sider ikke glider lige over i buen.
Jeg bruger tre file: en flad, en trekantet og en rund. Det er nok.