Picture

00

Indlæg: 633

PB

Micro Engineering

I går fik jeg et hint herinde om http://www.microengineering.com/

Har nogen af jer opdateret ny viden om hvor det måske kan ses og købes herhjemme? mest for at se finish osv.

er det gode lækre sager? (skal bruge i N)

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Så vidt jeg kan se, er den mindste code 55, altså samme som Pecos. Så spørgsmålet er, om det overhovedet er umagen værd at bore mere i, da Pecos code 55 jo er pæne og rimelige i pris. Og accepterer de fleste fabrikanters flanger på grund af konstruktionen.

Ellers er der lidt billeder her:

http://www.nscalesupply.com/MEE/MEE-Track.html

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

"00" skrev:
I går fik jeg et hint herinde om http://www.microengineering.com/

Har nogen af jer opdateret ny viden om hvor det måske kan ses og købes herhjemme? mest for at se finish osv.

er det gode lækre sager? (skal bruge i N)

Jeg tror ikke det kan købes i Danmark. Jeg plejer at købe fra N Scale Supply http://www.nscalesupply.com/ , kan absolut anbefales. Micro Engineering code 55 spor og sporskifter er væsentligt pænere end Peco code 55, og især hvis man kører amerikansk hvor Peco's spor og sporskifter er way out.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

nu ser jeg lige først pecos...

skal ikke køre amerikansk..

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"erikolsen1954" skrev:
Micro Engineering code 55 spor og sporskifter er væsentligt pænere end Peco code 55, og især hvis man kører amerikansk hvor Peco's spor og sporskifter er way out.

Og hvis man kører europæisk er Micro Engineerings sporskifter "way out".

Men det er selvfølgelig alt sammen en smags sag....

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokalbanen

Indlæg: 161

PB  Blog  Hjemmeside

Hej

Micro Engineering laver flex skinner i code 40 efter amerikansk forbillede, men ingen sporskifter... Og der er ikke noget standard materiel der kan køre på dem, man skal anvende low profile hjul.

Jeg har heller ikke kunne finde en forhandler herjemme, så jeg købte Micro Engineering code 40 skinne i USA, og har så bygget lidt spor selv. Hvis man sørger for at der ikke er noget der fylder på indersiden af skinnen, kan man på hjemmelavede code 40 skinner køre med standardhjul.

Peco code 55 er i virkeligheden en code 80 hvor de har gemt en del af skinnen i svellen. Så derfor ser en Peco 55 skinne lige oppefra, meget bredere ud en Micro Engineering skinnen, men det kan løses ved at male den nederste del af Peco skinnen.

Så hvis man patinere et Peco code 55 spor godt med "rust" og "olie" og gemmer det godt ned i ballast, så skal man meget tæt på for at kunne se forskel mellem dette spor og så hjemmegjort code 40 spor.

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokalbanen

Indlæg: 161

PB  Blog  Hjemmeside

Hej

Micro Engineering laver flex skinner i code 40 efter amerikansk forbillede, men ingen sporskifter... Og der er ikke noget standard materiel der kan køre på dem, man skal anvende low profile hjul.

Jeg har heller ikke kunne finde en forhandler herjemme, så jeg købte Micro Engineering code 40 skinne i USA, og har så bygget lidt spor selv. Hvis man sørger for at der ikke er noget der fylder på indersiden af skinnen, kan man på hjemmelavede code 40 skinner køre med standardhjul.

Peco code 55 er i virkeligheden en code 80 hvor de har gemt en del af skinnen i svellen. Så derfor ser en Peco 55 skinne lige oppefra, meget bredere ud en Micro Engineering skinnen, men det kan løses ved at male den nederste del af Peco skinnen.

Så hvis man patinere et Peco code 55 spor godt med "rust" og "olie" og gemmer det godt ned i ballast, så skal man meget tæt på for at kunne se forskel mellem dette spor og så hjemmegjort code 40 spor.

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

"lokalbanen" skrev:
Micro Engineering laver flex skinner i code 40 efter amerikansk forbillede, men ingen sporskifter... Og der er ikke noget standard materiel der kan køre på dem, man skal anvende low profile hjul.

Som er standard i Amerika. Se http://www.nmra.org/standards/sandrp/pdf/S-4.2%202010.02.24.pdf - flangehøjde Dmax = 0,56 mm.

Enkelte ældre amerikanske modeller har hjulflanger som er 0,70 mm høje, de kan også køre på Micro Engineering code 40 spor.

For fuldstændighedens skyld skal nævnes at Micro Engineering også laver flexspor og sporskifter med cod 55. Det er altså kun med code 40 de ikke laver sporskifter.

De nye code 55 sporskifter har fået et kvalitetsløft i forhold til den tidligere udgave, de er nu "DCC Ready".

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.