Picture

diablomandk

Indlæg: 311

PB

maribo Bandholm jubilæum 2012

i år 2012 vil de på veteranbanen maribo-Bandholm have jubilæum.

og det er så en af de første veteranbaner i danmark.

de køre også med Kjøge som er det ældste stadig kørende damp loks vi har i danmark.

jeg har skrevet til flemming fra hoppytrade og fortalt ham om ikke det kunne være en god ide at lave og give os en sådan tog sæt. vi kende jo alle til det lokomotiv.

med den grønne postvogn og gerne 2 passagervogne også bumle afsted til bandholm.

men flemming skriver til mig.

"-det er ikke det der står øverst på vores produktionsliste, sand at sige.

Det er et meget svært lokomotiv at lave, se bare på det ”udhæng” der bagud for den sidste aksel.

-vægtfordelingen vil blive meget svær at styre, men alt kan jo selvfølgelig laves. J

-et andet spm. er jo hvor mange stk. der kan sælges, henset til en serieproduktion og fremstilling af støbeværktøjer."

ok tænker jeg.. nu var min Morfar med til at starte det op der nede og jeg var som dreng rigtig meget med og lege med de store tog.

så jeg har nok en stor for kærlighed for lige netop det loks. ville jo have det med rigtig lyd den særlige tikkende nå den kommer rullende samt den fløjte som nærmest skriger..

så jeg ville da lige høre hvad siger i mjér der ude.

ville det komme på jeres ønskeliste.

aldså et togsæt.

med kjøge den grønne post vogn og 2 røde passager vogne.

toget skulle og være med den rigtige lyd og i dc og ac.

jeg vil helt sikkert have 1 sæt.

det kunne jo være sjovt at kunne sende hobbytrade en samlet ønskeliste og se om ikke det kunne lokke dem til at lave noget vi ønsker ( aldså hvis det da ikke kun er mig der ønsker det )

giv jeres mening og gerne en stemme

brian

smider lige et foto af kjøge

599233256_Big

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Ja vi kan alle have vores drømme - men de kan være meget svære at realisere.

Dette er vist en af dem. Jeg er bange for, at det hedder selvbyg.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

diablomandk

Indlæg: 311

PB

ja hvis jeg engang får så gode fingefærdigheder. ellers må jeg jo tage ned og køre med hende selv jeg er da stadig velkommen til at kæle med hende.

nej helt ærligt gert. hvor mange privatbane damp tog har du set i h0 af dansk herkomst.

og hvor mange af dem er et lille damp loks.....

ville du købe et sæt ???

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Da min modelbaner netop tager udgangspunkt i min barndoms i Køge og tidens tog, kunne jeg måske netop være en af dem, der kunne være aftager til sådan et sæt.

Men stadig - det er for specielt. Chansen skulle være, at veteranbanen kunne afsætte en del til sine gæster - tilsvarende som der er lavet flere smalsporssæt af de Østrigske smalsporsbaner, som i hvert fald har været solgt i forbindelse med driften af banerne.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

Nu er afsætningen af veteranbane modeller meget svært at sætte antal på, dels er der jo os hobbyfolk som køber stort set alt, jeg ville da gerne have Aalborgbanernes Lokomotiv.

Der findes også en afsætnings mulighed til turister, jeg har set en del tandhjulsbane sæt blive langet over bordet på Scharfberg bahn(kendt fra den danske film sommer i Tyrol, lad nu værre med at gørre lige som jeg, køb en retur billet, detsværre for mange,udsolgt da det blev min tur), jeg tror da også, at der vil blive solgt en del F maskiner i Kappel i Tyskland.

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Brian

Jeg er meget på linje med Gert. Jeg synes der er så meget mere interessant tog at en maskine som den du foreslår vil komme langt nede på min liste hvis overhovedet.

Du må i gang med et selvbygger-projekt. Kunne det hænde at der var en maskine der mindede om denne her du med lidt let ombygning kunne få til at ligne?

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

diablomandk

Indlæg: 311

PB

Du må i gang med et selvbygger-projekt. Kunne det hænde at der var en maskine der mindede om denne her du med lidt let ombygning kunne få til at ligne?

Martin ;-)[/quote]

ja jeg har da kikket nogle gange på underdelen på marklins 3000 om ikke. meeeen den er mile vit fra kjøge er meget særlig se hendes hjul og hendes undervogn. som sagt det er et meget særlig lille damper.

kjøge nr2 som hun hedder. var bygget til kalk tog på stevens og har fratisk ikke kørt meget i køge og med en topfart på hele 30 km/t vil det nok ikke lige være hende man vil bruge til passager trækker.

dog har hun været trukket til damp udstilling i Odense men det er en anden snak.

smider lige et foto set fra siden .

skal ikke sige hvem det e der stå og kikker ud he he.

men hun er da køn.

ej jeg ved godt der er mange særlige toge i dk også vogne.

og det ville være svært at gøre alle glade og kunne give dem en model som lige de har kørt med eller set engang.

men nu er det Danmarks ældst endnu kørende damp loks vi snakker om.

kjoege

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Måske kunne et treakslet str. N damplokomotiv forsynes med længere aksler, sådan at det bliver "omsporet" til H0 ?

Herved får man jo et komplet og fungerende gangtøj.

Hvad angår hjul, kunne der så ikke bruges nogle Boxpok hjul fra et str. N damplokomotiv ?. Og måske nogle af ældre dato, sådan at løbefladen er bred nok til H0 ?. Eller måske hjul fra et amerikansk str. N lokomotiv ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

diablomandk

Indlæg: 311

PB

"cbt" skrev:
Måske kunne et treakslet str. N damplokomotiv forsynes med længere aksler, sådan at det bliver "omsporet" til H0 ?Herved får man jo et komplet og fungerende gangtøj.Hvad angår hjul, kunne der så ikke bruges nogle Boxpok hjul fra et str. N damplokomotiv ?. Og måske nogle af ældre dato, sådan at løbefladen er bred nok til H0 ?. Eller måske hjul fra et amerikansk str. N lokomotiv ?.

ok jeg føler mig totalt som nybegynder nå du kommer med sådan en ide men jeg vil da kikke på det.

brian

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.