Picture

kulle2007

Salgskonsulent

PB

Mærklin CS2 og pc / windigipet 2009

Hej

jeg har to spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med:

1. Når jeg på min CS2 opretter layout med sporskifte og S88 kontaktpunkter, kan i så hjælpe min med flg. når jeg trykker på S88 kontakt på CS2, kan jeg få den til at skifte farve mellem gul og hvis, men der sker ingenting " farveskift" når s88 bliver påvirket af et lok, skal den ikke det ??

2. Jeg har store problemer med at få kontakte mellem CS2 og min pcér med winxp,

så vidt jeg kan se skal jeg bruge krydset netkabel, men jeg kan ikke få forbindelse mellem ip ads, eller der er måske andet galt ??

Gode råd er MEGET velkommen, evt. henvisning på sider helst på eng, hvos jeg finde løsningerne -takker på forhånd.

Hilsen

kulle2007

Like 0 kan lide

Picture

Klimpus

PB

Jeg har samme problem, jeg kan ikke få kontakt fra min Central station (60214) Til min Computer. Jeg har forsøgt med LAN-kabel og en switch, men ingen kontakt.

Hvad skal jeg gøre for at få kontakt?

Like 0 kan lide

Picture

"Krokodil"

PB

Mht. forbindelse mellem PC og Windigipet, så skal man lave et lille netværk, og det kan gøres på lidt forskellige manér.

Mit gæt, er at det går galt fordi CS'en ikke får en DHCP adresse, eller fordi de statiske IP adresser i tildeler dem ikke ligger i samme subnet.

En mulighed som jeg har brugt mig af, er at sætte CS'en på min router (til internet) og computeren i en anden port. Så kører routeren DHCP og giver automatisk IP konfiguration til både CS og Computer. (det er efter min mening nemmest, men kræver at man lige har en router med en ekstra port i.)

Alternativt kan man starte med flg:

1. Sæt et krydset netkabel mellem computer og CS - hvis man har to almindelige netkabler og en hub/switch kan det udgøre samme forbindelse.

2. Sæt computer og CS til "statisk IP" (manuelt tildelt IP adresse)

3. Giv computer og CS IP i samme subnet f.eks.

CS: ip 10.0.0.1, netmaske 255.0.0.0, default gateway kan stå tom

Computer: ip 10.0.0.2, netmaske 255.0.0.0, default gateway kan stå tom.

4. test at computeren kan "se" CS'en:

- Kør: CMD

- PING 10.0.0.1

Hvis den svarer "Reply from..." er den ok.

Hvis den svarer "request timed out" er der ikke hul igennem.

5. Test at windigipet kan se CS'en - indtast CS'ens IP i windigipet og genstart windigipet.

Jeg håber dette kan hjælpe lidt. Smile

Like 0 kan lide

Picture

Lars Brix

PB

Hej Krokodil og øvrige på denne tråd

Jeg har et enkelt spørgsmål, Kan du opdater din CS2 i den opsætning ???

jf. citat.

En mulighed som jeg har brugt mig af, er at sætte CS'en på min router (til internet) og computeren i en anden port. Så kører routeren DHCP og giver automatisk IP konfiguration til både CS og Computer. (det er efter min mening nemmest, men kræver at man lige har en router med en ekstra port i.)

Med venlig tog hilsen
Lars Brix

Lars Brixs billede

Køre Märklin digitalt med cs2
TOSSET MED TOG

Like 0 kan lide

Picture

Bibihest

PB  Hjemmeside

Ja man kan godt opdatere CS2 når den er forbundet på den måde.

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide

Picture

"Krokodil"

PB

Enig. Smile

Var det iøvrigt noget der løste problemerne med netforbindelsen?

Like 0 kan lide

Picture

kulle2007

Salgskonsulent

PB

Hej Krokodil og andre

undskyld at jeg først svare nu, din løsning var helt perfekt.

jeg prøvede begge metoder, den ene på min cs 2 og den anden på en vens der heller ikke kunne få det til at virker. takker utrolig menge gang Laughing out loud

kunne du evt. forstå mit andet spørgsmål, det ver lidt rodet skrevet, og evt. har du en løsning ??

rigtig god weekend

kulle2007

jeg glæder min til i weekende at "lege" med CS2 og windigetpet Smile

Like 0 kan lide

Picture

"Krokodil"

PB

Herligt at det hjalp Smile

- God fornøjelse. Jeg går selv og venter på en win digipet 2009 version (helst på engelsk, men det kan være jeg må nøjes med den tyske.)

Like 0 kan lide

Picture

Klimpus

PB

Nu har jeg internet forbindelse, og hvad skal jeg så gøre?

Like 0 kan lide

Picture

"Krokodil"

PB

Hej,

Det nemmest er, hvis du har en router til dit internet med frie porte i, bare at sætte CS'en i en af dem.

Derefter går du ind i CS'en og finder den ip adresse den har fået der.

Der findes desværre rigtigt mange måder at sætte internet op på, så hvis det ikke lige spiller må du gerne komme med lidt flere detaljer om dit netværk.

Like 0 kan lide

Picture

Klimpus

PB

Hej undskyld jeg først skriver nu, men har været på skiferie så har ikke lige haft tid. Men nu har jeg gjordt som du siger, med at få internet fra routeren. men det virker til der ikke er noget signal.:S

""Krokodil"" skrev:
Hej,Det nemmest er, hvis du har en router til dit internet med frie porte i, bare at sætte CS'en i en af dem.Derefter går du ind i CS'en og finder den ip adresse den har fået der. Der findes desværre rigtigt mange måder at sætte internet op på, så hvis det ikke lige spiller må du gerne komme med lidt flere detaljer om dit netværk.

Like 0 kan lide

Picture

Klimpus

PB

Hej undskyld jeg først skriver nu, men har været på skiferie så har ikke lige haft tid. Men nu har jeg gjordt som du siger, med at få internet fra routeren. men det virker til der ikke er noget signal.:S

""Krokodil"" skrev:
Hej,Det nemmest er, hvis du har en router til dit internet med frie porte i, bare at sætte CS'en i en af dem.Derefter går du ind i CS'en og finder den ip adresse den har fået der. Der findes desværre rigtigt mange måder at sætte internet op på, så hvis det ikke lige spiller må du gerne komme med lidt flere detaljer om dit netværk.

Like 0 kan lide

Picture

"Krokodil"

PB

Hej

Ok. Nu bliver det måske en anelse gætværk, da jeg ikke helt ved hvad din router er sat op til.

Følgende kan du som start checke:

1. Får din CS en IP adresse (husk den skal være sat til DHCP (dynamisk ip)) ?

2. Sidder din PC og din CS begge i den samme router med kabel forbindelse (eller er det en router med den ene enhed på trådløs forbindelse og den anden forbundet med et kabel) ?

1.

Hvis din CS ikke får en IP adresse, er der enten ikke hul igennem netkablet til din router (prøv at skifte det - det er det hurtigste Smile - eller din router er ikke sat op til DHCP.

Hvis din router ikke er sat op til DHCP, skal du logge på den via. f.eks. et administrations-webinterface, og slå det til.

2.

Hvis din CS og din pc sidder på hvert sit net (altså trådløst og kablet), kan du prøve at sætte dem begge til med et kabel og se om det løser problemet.

Ellers er der sansynligvis lukket for trafik mellem det trådløse og det trådede netværk i routeren. Som oftest kan dette ændres - men det skal gøres igennem routerens webinterface.

Jeg håber dette kunne være en lille hjælp.

MVH

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.