Davs er her nogen der ved hvor langt de er nået med S 740 oppe i Nordsjælland??
Jeg syntes ikke man hører så meget om den mere, der var en gang noget om den i Banen, og deres hjemmeside er ikke opdateret fornylig.
Mvh Martin
__________________
Davs er her nogen der ved hvor langt de er nået med S 740 oppe i Nordsjælland??
Jeg syntes ikke man hører så meget om den mere, der var en gang noget om den i Banen, og deres hjemmeside er ikke opdateret fornylig.
Mvh Martin
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Jeg spurgte til den for vel et år siden hos NSVJ. Her sagde de, at de var ved at færdiggøre klargøringen af K 582 og når det var overstået, ville de fortsætte med S 740 - men det kan jo godt have ændret sig siden...
Med venlig hilsen
Skott
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Tja, og K582 er da i drift og da vist været det et års tid nu ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
MR
Frederiksberg
Indlæg: 10
Tak for interessen.
For de, der har fulgt med på hjemmesiden http://www.veterantoget.dk eller her på sporskiftet vil det ikke være en nyhed, at Nordsjællands Veterantog for godt et år siden købte remisen af DSB. Tiden siden færdiggørelsen af K-maskinen er gået med at indhente en del års forsømmelser med vedligeholdelse (nu hvor det er egen bygning giver investering mening igen), og der er brugt meget tid på at indrette indvendigt efter 38 års brug, sådan at alt kan være klar til at kaste dig over en så stor opgave som istandsættelse af S740.
I mellemtiden har Realdania bevilliget 3,8 mio kr. til istandsættelse af remisen, så det kommer til at finde sted over de næste ca. 9 måneder, og vil også påvirke arbejdet.
Lokomotiv-restaureringer i Rungsted vil omfatte såvel S740 som GDS 11, og vi kan glæde os over, at Rungsted summer af gode kræfter og en god medlemstilgang, som giver anledning til stor optimisme. Men der kan altid bruges flere hænder, og man er velkommen til at kigge fobi på onsdage fra 14 eller på lørdage.
vh Michael Randrup
Venlig hilsen Michael Randrup
D 826
Ikke angivet
Indlæg: 186
Hejsa
Mange tak for oplysningerne, Det er rert at høre at det skrider fremad med projektet i Rungsted.. Jeg holder mig så dog til hobby''en i 1:87 om onsdagen i karlemoseparkens modelbaneklub i Ølby ved Køge - desuden er der også lidt langt til Rungsted fra Slagelse.
Martin
D 826
http://www.ricemann.dk/kmk
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 496
i så fald kunne du jo "nøjes " med at køre til Høng , enda lige til døren med toget , der kan også bruges ekstra hænder
Christian
http://3modul.dk/
D 826
Ikke angivet
Indlæg: 186
Ja okay Høng er ikke så langt væk.. Øh, men jeg holder mig nu til den mindre str. i 1:87.. Har rigeligt at se til for tiden, da jeg er i gang med at bygge en færge..
Martin
D 826
http://www.ricemann.dk/kmk
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej Martin
Nu er det over 14 dage siden du første gang nævnte dit projekt med en færge.
Jeg, og formodentlig flere med mig, er nysgerrig over fremskridtet i projektet. Jeg vil opfordre dig til at starte en tråd om dit færgebyggeri og tage billeder af processen undervejs. Det kunne være rigtig morsomt at følge et byggeri i den størrelsesorden som Storebælt udgør og jeg er helt sikker på at du vil komme til at støde ind i overvejelser og problemer andre ville have glæde af at høre om.
Hvem ved, måske kunne det også virke som inspiration.
Selv bygger jeg på D/F Langeland men da den er af samme størrelse som Hvalpsund som jeg tidligere beskrev byggeprocessen på, ja så venter jeg med billeder til jeg er færdig.
Bare en høflig opfordring.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
D 826
Ikke angivet
Indlæg: 186
Jamen jeg kan da godt ligge lidt billeder ind her og starte en ny tråd.. Jeg er dog bare ikke nået så langt endnu.. Er kun i klubben en gang om ugen, men billeder har jeg da. kan jo starte med at ligge et ind her i første omgang..
Martin
D 826
http://www.ricemann.dk/kmk