Picture

Ncc

Indlæg: 15

PB

Lidt hjælp

Hej allesammen, Smile Er lidt ny i modeltog brachen;) Har planer om min egnen modeltogsbane, og jeg har sådan set pengene til det. Jeg har også læst en del bøger fra det lokale biblotek, så jeg vil sige at jeg er begyngt at vide en del om enmet. Men efter at have læst de bøger ved jeg ikke helt hvad for en størrelse jeg skal tage. Dem jeg tænker på er HO og N. Og jeg vejer også om jeg skal have marklns 3 skinnedrift eller 2 skinnedrif. Jeg har tænk på at min modeljernbane skal være med danske tog o.s.v. Håber i kan hjælpe

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Der er efterhånden mange tråde om det på sporskiftet, så helt færdig er du ikke med dit læse arbejde Laughing out loud Laughing out loud

Men du kan starte med tråden her http://www.sporskiftet.dk/node/840

Men jeg vil ikke give dig et råd om hvad du skal vælge Shock Det er og bliver dit valg Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ncc

Indlæg: 15

PB

ja ok jeg var lidt for hurtig hehe men tak Laughing out loud

Men så vare det ikke længe for jeg har fået gang i jernbanen Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Ser vi meget fremtil at høre og se på billeder Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ncc

Indlæg: 15

PB

"killerp" skrev:
Ser vi meget fremtil at høre og se på billeder Wink

Hehe Smile Gør jeg også selv, men skal lige hjem fra Norge Smile

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

S123

Indlæg: 174

PB

Jeg vil så blot lige indskyde, at udover at være pladsbesparende er der en anden, helt klar fordel ved spor N:

Uanset hvilket fabrikat, du køber rullende materiel i, så passer koblingerne sammen. Man behøver ikke spekulere på, om den vogn, man nu havde tænkt sig at købe, nu også kan kobles sammen med de andre vogne i samlingen. Det kan den!

Man blev i 1965 enige om en fælles kobling, og den bruges den dag i dag af alle producenter af rullende materiel i spor N.

Der findes andre typer koblinger på markedet, f.eks. Fleischmann Profi, men når man køber et lokomotiv eller en vogn i spor N, så vil den altid være udstyret med standardkoblingen, eller den er vedlagt.

Kun specielle køretøjer som f.eks. motortog, skinnebusser og lign., der normalt ikke skal kobles sammen med "normale" vogne, kan være udstyret med en speciel kobling, der kun passer til det aktuelle tog.

__________________

Venlig hilsen

Steen

Spor N, DB epoke III og IV, analog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Jeg har endnu tilgode at købe noget i H0, som ikke havde standard A-bøjle koblinger vedlagt, så det er for mig et ikke eksisterende problem.

Når jeg så alligevel skifter koblingerne til noget andet end standard, så er det endnu mere ligegyldigt.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.341

PB

Hej

Lige en stor buket roser til Killerp : Dit 1. svar i tråden er dog en sjælden kombination af visdom og tolerance Laughing out loud + og så med et informativt link Laughing out loud

Det er nemlig sådan, at der let går relegion i slige sager, og så må man, efter at have "studeret" emnet SELV træffe sit valg; men relegionen satte du dig helt ud over Cool

MVH

Henrik

H0, 2-skinne, dansk epoke 3, analog på hjemmebane

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.