Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

levering fra Hobbykæden

hejsa. hvor lang tid er der normalt på en lev. fra hobbykæden.

nogen der har erfaringer

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 910

PB

Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.

Kan kun anbefale Hobbykæden i Nørresundby, hvor Ken Rosa (og andre) yder en glimrende service - og så er sådan nogle modelbanefolk altså dejligt nemme at falde i snak med. Oh, undskyld, det var måske lidt for reklame-agtigt. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Techek" skrev:
Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.Kan kun anbefale Hobbykæden i Nørresundby, hvor Ken Rosa (og andre) yder en glimrende service - og så er sådan nogle modelbanefolk altså dejligt nemme at falde i snak med. Oh, undskyld, det var måske lidt for reklame-agtigt. Wink

det er helt ok, jeg har også fået min pakke med posten i dag. super service

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.215

PB  Blog  Hjemmeside

"Techek" skrev:
Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.

Jeg bestilte lagervarer midt i sommerferien - jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer? Sad

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 910

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
... jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer?

... og det er ikke fordi det faldt sammen med en eventuel sommerferie-lukning? Men du må da hellere ta' en snak med Ken om hva' hulen der kan ta' så lang tid. :?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Techek" skrev:
"Lars Skjærlund" skrev:
... jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer?
... og det er ikke fordi det faldt sammen med en eventuel sommerferie-lukning? Men du må da hellere ta' en snak med Ken om hva' hulen der kan ta' så lang tid. :?

kan det har været i restordre?

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Jeg mener, at butikken var sommerferie-lukket i 14 dage.

Stod selv foran den lukkede dør Crying

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordvestbanen

skole

Indlæg: 262

PB

Hej, jeg har ikke hørt noget fra dem i nu og jeg bestilte varen i foriesøndag,.,?

Lennart

__________________

Lennart
 
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

"henho" skrev:
HejJeg mener, at butikken var sommerferie-lukket i 14 dage. Stod selv foran den lukkede dør Crying

Joeh, men det er da ved at være noget tid siden, og mon ikke overliggere er blevet ekspederet siden da?

Måske er der tale om varer i restordre, men det kan Ken sikkert selv svare på.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.215

PB  Blog  Hjemmeside

"Willie Garvin" skrev:
Joeh, men det er da ved at være noget tid siden, og mon ikke overliggere er blevet ekspederet siden da?

Næh - jeg har stadig varer i restordre, som jeg har betalt for i slutningen af juli. Evil

For et par uger siden sendte jeg tre emails til Hobbykæden, een om dagen, som forblev - og fortsat er - ubesvarede. Til sidst greb jeg knoglen og ringede, og efter nogle forgæves forsøg lykkedes det også at få fat på Ken:

Jo, en af de vogne, jeg havde bestilt, var i restordre, og derfor havde han ikke sendt noget til mig - tre uger efter, jeg havde betalt. Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne, og desværre havde de også for travlt til at besvare emails. Han lovede dog at sende de varer, de havde på lager, og da de kom, var der en ekstra vogn med som kompensation.

Til gengæld venter jeg på sjette uge fortsat på den sidste vogn, som jeg forlængst har betalt for.

Jeg tror nok, jeg i fremtiden vil holde mig til butikker, der har tid til at yde en bedre kundeservice. :?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med dig Lars

Ja tid til at få pengene det er der da altid tid :twisted: :twisted:

Der er trods alt forretninger der ikke ved hvad kundeservice er for et begreb

Jeg handler for det meste i Trinbrættet i Vejle. Der får man en god service og er lige velkommen om man kommer for at handle eller bare for at hyggesnakke....

mvh

Thomas

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 910

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne ...

Ken har sikkert allerede overvejet det, men det lugter lidt af at der måske burde være een til i forretningen eller i det mindste en ansat til at besvare e-mails. Hvis han vil slå på service og personlig betjening, duer det jo ikke at det ikke er til at komme i kontakt med Hobbykæden udenom et besøg i selve forretningen. Men det er [u]min[/u] mening og jeg synes nu jeg er blev ganske udmærket behandlet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Der altså også det med kunderne. Modelbane-verdenen er ofte befolket af endog MEGET talende mandspersoner, som skal udbrede sig om hvad som helst indenfor emnet.

Jeg har da stået i over 25 min. og ventet på, at der var en, som skulle bræge færdig om, hvad der var forkert med det ene og det andet.

Da jeg til sidst rømmede mig temmelig højlydt, abrød Ken mandens enetale, og kom hen for, at ekspedere. Han (Ken) så helt lettet ud, så han var vist vant til, at lege støttepædagog :roll: Ja, og så fik han da også penge i kassen Wink

Jeg har nu også set og hørt lignende typer i Trinbrædtet i Århus, hvor det også kan være svært, at "komme til", bare at købe noget.

Så : Enten skal der ansættes flere ekspedienter (som så skal falde over hinanden de dage oserne / speedsnakkerne ikke dukker op) eler også må vi selv være med til, at få handlen til at glide

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 910

PB

Jeg kan ikke blive mere enig med dig. Det kan såmænd være både charmerende at kunne sludre med en ekspert i ny og næ, men det kan også p..se-irriterende at skulle se sin egen tid og tålmodighed blive opbrugt på ... ventetid. Dét må forhandleren afgøre selvom det kan være svært - men det kan måske sortere sludrechatollerne fra i længden?

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Techeck

Vi er jo alle en eller anden form for entusiaster; men hvis man bare står og hyggesnakker, så ku' man da holde mund, når der kommer nye kunder i butikken.

Det er jo bl.a. dem, "social-rådgiveren" også lever af Wink

Og, det kunne jo være, at de andre kunder havde et liv. F-eks. en familie Cool (Som de gerne ville hjem til, "inden det blev mørkt")

Hæ, det kunne vare, at butikkerne skulle have en kasse med skilte stående ved indgangen til fri afbenyttelse.

Teksten på skiltene kunne være : "Jeg vil gerne købe noget !" Wink

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Det "gamle" trinbræt i Vejle havde en klokke stående på disken, af den slags der blant andet blev benyttet på hoteller til at tilkalde piccoloen med.

Man blev opfordret til at benytte klokken hvis feks. der var en bus eller et tog, man skulle nå. Som indehaveren dengang sagde:" Jeg kan ikke være alle steder på en gang"

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 910

PB

"Mogens V." skrev:
... hvis f.eks. der var en bus eller et tog, man skulle nå.

Se dét var jo ikke nogen dum idé! Det gør det ihvertfald tydeligt at man ønsker ekspedering når der evt. står et sludrechatol og "optager" ekspedientens tid. Misforstå mig nu ikke, for jeg synes der skal være plads til både købere og snakkere i hobbyforretninger, men det er trods alt salget de fleste forretninger (over)lever af.

Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

Hvis man bare hyggesnakker, så kan man gøre det i klubberne.

I forretningerne kan man ikke tillade sig at tage for meget tid. Det går også ud over ejerens/ekspedientens avancebidrag da det blokerer for salg. Og generer folk der gerne vil købe eller efterspørge en vare.

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"KnudBe" skrev:
Hvis man bare hyggesnakker, så kan man gøre det i klubberne.I forretningerne kan man ikke tillade sig at tage for meget tid. Det går også ud over ejerens/ekspedientens avancebidrag da det blokerer for salg. Og generer folk der gerne vil købe eller efterspørge en vare.

Jeg mener også det er ærgerligt at komme ind i en butik og skal stå og vente i 100 år fordi et sludrehoved optager ekspedientens tid. Oftest ved jeg præcis hvad jeg skal have, og så gider jeg ikke stå og vente.

Med hensyn til levering fra Hobbykæden, så har jeg aldrig haft nogle problemer, og jeg handler der ekstremt meget. For meget, vil visse personer måske mene, men dem om det. Wink

Så til den der med "jeg handler steder med bedre service" og "pengene er der ingen problemer med at få fat på", hold nu op med at være pensionist-brokke-dansker, jeg synes I gør forretningen uret. Smile

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Jo, en af de vogne, jeg havde bestilt, var i restordre, og derfor havde han ikke sendt noget til mig - tre uger efter, jeg havde betalt. Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne, og desværre havde de også for travlt til at besvare emails. Han lovede dog at sende de varer, de havde på lager, og da de kom, var der en ekstra vogn med som kompensation.
En gratis vogn? Det var da en fin gestus!
"Lars Skjærlund" skrev:
Til gengæld venter jeg på sjette uge fortsat på den sidste vogn, som jeg forlængst har betalt for.
Så ophæv handlen.
"Lars Skjærlund" skrev:
Jeg tror nok, jeg i fremtiden vil holde mig til butikker, der har tid til at yde en bedre kundeservice. :?

Så husk lige at levere den gratis vogn du fik som undskyldning tilbage... Wink

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.