Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.
Kan kun anbefale Hobbykæden i Nørresundby, hvor Ken Rosa (og andre) yder en glimrende service - og så er sådan nogle modelbanefolk altså dejligt nemme at falde i snak med. Oh, undskyld, det var måske lidt for reklame-agtigt.
Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.Kan kun anbefale Hobbykæden i Nørresundby, hvor Ken Rosa (og andre) yder en glimrende service - og så er sådan nogle modelbanefolk altså dejligt nemme at falde i snak med. Oh, undskyld, det var måske lidt for reklame-agtigt.
det er helt ok, jeg har også fået min pakke med posten i dag. super service
... jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer?
... og det er ikke fordi det faldt sammen med en eventuel sommerferie-lukning? Men du må da hellere ta' en snak med Ken om hva' hulen der kan ta' så lang tid. :?
... jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer?
... og det er ikke fordi det faldt sammen med en eventuel sommerferie-lukning? Men du må da hellere ta' en snak med Ken om hva' hulen der kan ta' så lang tid. :?
Joeh, men det er da ved at være noget tid siden, og mon ikke overliggere er blevet ekspederet siden da?
Næh - jeg har stadig varer i restordre, som jeg har betalt for i slutningen af juli.
For et par uger siden sendte jeg tre emails til Hobbykæden, een om dagen, som forblev - og fortsat er - ubesvarede. Til sidst greb jeg knoglen og ringede, og efter nogle forgæves forsøg lykkedes det også at få fat på Ken:
Jo, en af de vogne, jeg havde bestilt, var i restordre, og derfor havde han ikke sendt noget til mig - tre uger efter, jeg havde betalt. Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne, og desværre havde de også for travlt til at besvare emails. Han lovede dog at sende de varer, de havde på lager, og da de kom, var der en ekstra vogn med som kompensation.
Til gengæld venter jeg på sjette uge fortsat på den sidste vogn, som jeg forlængst har betalt for.
Jeg tror nok, jeg i fremtiden vil holde mig til butikker, der har tid til at yde en bedre kundeservice. :?
Ja tid til at få pengene det er der da altid tid :twisted: :twisted:
Der er trods alt forretninger der ikke ved hvad kundeservice er for et begreb
Jeg handler for det meste i Trinbrættet i Vejle. Der får man en god service og er lige velkommen om man kommer for at handle eller bare for at hyggesnakke....
Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne ...
Ken har sikkert allerede overvejet det, men det lugter lidt af at der måske burde være een til i forretningen eller i det mindste en ansat til at besvare e-mails. Hvis han vil slå på service og personlig betjening, duer det jo ikke at det ikke er til at komme i kontakt med Hobbykæden udenom et besøg i selve forretningen. Men det er [u]min[/u] mening og jeg synes nu jeg er blev ganske udmærket behandlet.
Der altså også det med kunderne. Modelbane-verdenen er ofte befolket af endog MEGET talende mandspersoner, som skal udbrede sig om hvad som helst indenfor emnet.
Jeg har da stået i over 25 min. og ventet på, at der var en, som skulle bræge færdig om, hvad der var forkert med det ene og det andet.
Da jeg til sidst rømmede mig temmelig højlydt, abrød Ken mandens enetale, og kom hen for, at ekspedere. Han (Ken) så helt lettet ud, så han var vist vant til, at lege støttepædagog :roll: Ja, og så fik han da også penge i kassen
Jeg har nu også set og hørt lignende typer i Trinbrædtet i Århus, hvor det også kan være svært, at "komme til", bare at købe noget.
Så : Enten skal der ansættes flere ekspedienter (som så skal falde over hinanden de dage oserne / speedsnakkerne ikke dukker op) eler også må vi selv være med til, at få handlen til at glide
Jeg kan ikke blive mere enig med dig. Det kan såmænd være både charmerende at kunne sludre med en ekspert i ny og næ, men det kan også p..se-irriterende at skulle se sin egen tid og tålmodighed blive opbrugt på ... ventetid. Dét må forhandleren afgøre selvom det kan være svært - men det kan måske sortere sludrechatollerne fra i længden?
Vi er jo alle en eller anden form for entusiaster; men hvis man bare står og hyggesnakker, så ku' man da holde mund, når der kommer nye kunder i butikken.
Det er jo bl.a. dem, "social-rådgiveren" også lever af
Og, det kunne jo være, at de andre kunder havde et liv. F-eks. en familie (Som de gerne ville hjem til, "inden det blev mørkt")
Hæ, det kunne vare, at butikkerne skulle have en kasse med skilte stående ved indgangen til fri afbenyttelse.
Teksten på skiltene kunne være : "Jeg vil gerne købe noget !"
Det "gamle" trinbræt i Vejle havde en klokke stående på disken, af den slags der blant andet blev benyttet på hoteller til at tilkalde piccoloen med.
Man blev opfordret til at benytte klokken hvis feks. der var en bus eller et tog, man skulle nå. Som indehaveren dengang sagde:" Jeg kan ikke være alle steder på en gang"
... hvis f.eks. der var en bus eller et tog, man skulle nå.
Se dét var jo ikke nogen dum idé! Det gør det ihvertfald tydeligt at man ønsker ekspedering når der evt. står et sludrechatol og "optager" ekspedientens tid. Misforstå mig nu ikke, for jeg synes der skal være plads til både købere og snakkere i hobbyforretninger, men det er trods alt salget de fleste forretninger (over)lever af.
Hvis man bare hyggesnakker, så kan man gøre det i klubberne.
I forretningerne kan man ikke tillade sig at tage for meget tid. Det går også ud over ejerens/ekspedientens avancebidrag da det blokerer for salg. Og generer folk der gerne vil købe eller efterspørge en vare.
Hvis man bare hyggesnakker, så kan man gøre det i klubberne.I forretningerne kan man ikke tillade sig at tage for meget tid. Det går også ud over ejerens/ekspedientens avancebidrag da det blokerer for salg. Og generer folk der gerne vil købe eller efterspørge en vare.
Jeg mener også det er ærgerligt at komme ind i en butik og skal stå og vente i 100 år fordi et sludrehoved optager ekspedientens tid. Oftest ved jeg præcis hvad jeg skal have, og så gider jeg ikke stå og vente.
Med hensyn til levering fra Hobbykæden, så har jeg aldrig haft nogle problemer, og jeg handler der ekstremt meget. For meget, vil visse personer måske mene, men dem om det.
Så til den der med "jeg handler steder med bedre service" og "pengene er der ingen problemer med at få fat på", hold nu op med at være pensionist-brokke-dansker, jeg synes I gør forretningen uret.
__________________
Med venlig hilsen Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix. Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
0 kan lide
Skrevet af bahnfan.net Tirsdag d. 9/9/2008 - 22:38
Jo, en af de vogne, jeg havde bestilt, var i restordre, og derfor havde han ikke sendt noget til mig - tre uger efter, jeg havde betalt. Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne, og desværre havde de også for travlt til at besvare emails. Han lovede dog at sende de varer, de havde på lager, og da de kom, var der en ekstra vogn med som kompensation.
En gratis vogn? Det var da en fin gestus!
"Lars Skjærlund" skrev:
Til gengæld venter jeg på sjette uge fortsat på den sidste vogn, som jeg forlængst har betalt for.
Så ophæv handlen.
"Lars Skjærlund" skrev:
Jeg tror nok, jeg i fremtiden vil holde mig til butikker, der har tid til at yde en bedre kundeservice. :?
Så husk lige at levere den gratis vogn du fik som undskyldning tilbage...
__________________
Med venlig hilsen Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix. Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Jeg har oplevet leveringstider på mellem 1 og 7 dage.
Kan kun anbefale Hobbykæden i Nørresundby, hvor Ken Rosa (og andre) yder en glimrende service - og så er sådan nogle modelbanefolk altså dejligt nemme at falde i snak med. Oh, undskyld, det var måske lidt for reklame-agtigt.
Møtrik
Indlæg: 619
det er helt ok, jeg har også fået min pakke med posten i dag. super service
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Jeg bestilte lagervarer midt i sommerferien - jeg fik først en "betalingsmail" 30/7 - jeg betalte 31/7 - men jeg har stadig ikke set nogen varer?
MVH
Lars
Techek
Jelling
Indlæg: 910
... og det er ikke fordi det faldt sammen med en eventuel sommerferie-lukning? Men du må da hellere ta' en snak med Ken om hva' hulen der kan ta' så lang tid. :?
Møtrik
Indlæg: 619
kan det har været i restordre?
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Jeg mener, at butikken var sommerferie-lukket i 14 dage.
Stod selv foran den lukkede dør
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Hej, jeg har ikke hørt noget fra dem i nu og jeg bestilte varen i foriesøndag,.,?
Lennart
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Joeh, men det er da ved at være noget tid siden, og mon ikke overliggere er blevet ekspederet siden da?
Måske er der tale om varer i restordre, men det kan Ken sikkert selv svare på.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Næh - jeg har stadig varer i restordre, som jeg har betalt for i slutningen af juli.
For et par uger siden sendte jeg tre emails til Hobbykæden, een om dagen, som forblev - og fortsat er - ubesvarede. Til sidst greb jeg knoglen og ringede, og efter nogle forgæves forsøg lykkedes det også at få fat på Ken:
Jo, en af de vogne, jeg havde bestilt, var i restordre, og derfor havde han ikke sendt noget til mig - tre uger efter, jeg havde betalt. Han beklagede, at de havde alt for travlt til at kontakte kunderne, og desværre havde de også for travlt til at besvare emails. Han lovede dog at sende de varer, de havde på lager, og da de kom, var der en ekstra vogn med som kompensation.
Til gengæld venter jeg på sjette uge fortsat på den sidste vogn, som jeg forlængst har betalt for.
Jeg tror nok, jeg i fremtiden vil holde mig til butikker, der har tid til at yde en bedre kundeservice. :?
MVH
Lars
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Hej med dig Lars
Ja tid til at få pengene det er der da altid tid :twisted: :twisted:
Der er trods alt forretninger der ikke ved hvad kundeservice er for et begreb
Jeg handler for det meste i Trinbrættet i Vejle. Der får man en god service og er lige velkommen om man kommer for at handle eller bare for at hyggesnakke....
mvh
Thomas
Thomas Thomsen
2 skinnekører
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Ken har sikkert allerede overvejet det, men det lugter lidt af at der måske burde være een til i forretningen eller i det mindste en ansat til at besvare e-mails. Hvis han vil slå på service og personlig betjening, duer det jo ikke at det ikke er til at komme i kontakt med Hobbykæden udenom et besøg i selve forretningen. Men det er [u]min[/u] mening og jeg synes nu jeg er blev ganske udmærket behandlet.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Der altså også det med kunderne. Modelbane-verdenen er ofte befolket af endog MEGET talende mandspersoner, som skal udbrede sig om hvad som helst indenfor emnet.
Jeg har da stået i over 25 min. og ventet på, at der var en, som skulle bræge færdig om, hvad der var forkert med det ene og det andet.
Da jeg til sidst rømmede mig temmelig højlydt, abrød Ken mandens enetale, og kom hen for, at ekspedere. Han (Ken) så helt lettet ud, så han var vist vant til, at lege støttepædagog :roll: Ja, og så fik han da også penge i kassen
Jeg har nu også set og hørt lignende typer i Trinbrædtet i Århus, hvor det også kan være svært, at "komme til", bare at købe noget.
Så : Enten skal der ansættes flere ekspedienter (som så skal falde over hinanden de dage oserne / speedsnakkerne ikke dukker op) eler også må vi selv være med til, at få handlen til at glide
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Jeg kan ikke blive mere enig med dig. Det kan såmænd være både charmerende at kunne sludre med en ekspert i ny og næ, men det kan også p..se-irriterende at skulle se sin egen tid og tålmodighed blive opbrugt på ... ventetid. Dét må forhandleren afgøre selvom det kan være svært - men det kan måske sortere sludrechatollerne fra i længden?
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Techeck
Vi er jo alle en eller anden form for entusiaster; men hvis man bare står og hyggesnakker, så ku' man da holde mund, når der kommer nye kunder i butikken.
Det er jo bl.a. dem, "social-rådgiveren" også lever af
Og, det kunne jo være, at de andre kunder havde et liv. F-eks. en familie
(Som de gerne ville hjem til, "inden det blev mørkt")
Hæ, det kunne vare, at butikkerne skulle have en kasse med skilte stående ved indgangen til fri afbenyttelse.
Teksten på skiltene kunne være : "Jeg vil gerne købe noget !"
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Mogens V.
Ex DSB
Indlæg: 97
Det "gamle" trinbræt i Vejle havde en klokke stående på disken, af den slags der blant andet blev benyttet på hoteller til at tilkalde piccoloen med.
Man blev opfordret til at benytte klokken hvis feks. der var en bus eller et tog, man skulle nå. Som indehaveren dengang sagde:" Jeg kan ikke være alle steder på en gang"
Med venlig hilsen
Mogens V.
Gumjk
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Se dét var jo ikke nogen dum idé! Det gør det ihvertfald tydeligt at man ønsker ekspedering når der evt. står et sludrechatol og "optager" ekspedientens tid. Misforstå mig nu ikke, for jeg synes der skal være plads til både købere og snakkere i hobbyforretninger, men det er trods alt salget de fleste forretninger (over)lever af.
KnudBe
Indlæg: 764
Hvis man bare hyggesnakker, så kan man gøre det i klubberne.
I forretningerne kan man ikke tillade sig at tage for meget tid. Det går også ud over ejerens/ekspedientens avancebidrag da det blokerer for salg. Og generer folk der gerne vil købe eller efterspørge en vare.
Mvh
Knud
Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Jeg mener også det er ærgerligt at komme ind i en butik og skal stå og vente i 100 år fordi et sludrehoved optager ekspedientens tid. Oftest ved jeg præcis hvad jeg skal have, og så gider jeg ikke stå og vente.
Med hensyn til levering fra Hobbykæden, så har jeg aldrig haft nogle problemer, og jeg handler der ekstremt meget. For meget, vil visse personer måske mene, men dem om det.
Så til den der med "jeg handler steder med bedre service" og "pengene er der ingen problemer med at få fat på", hold nu op med at være pensionist-brokke-dansker, jeg synes I gør forretningen uret.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Så husk lige at levere den gratis vogn du fik som undskyldning tilbage...
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/