Hej
Nu har jeg læst "Med toget til Glyngøre og Nykøbing Mors" og er ret begejstret over det arbejde, forfatteren har lagt i den her bog. Selv de mindste detaljer er med. Hele banens udviklingen fra 1871 og fremover er fortalt spændende og med masser af billeder. Her er ikke kun for den historisk interesserede, men også for MJB byggeren. Jeg vil bare anbefale bogen, hvis man mangler at læse noget fornuftigt Den næste bog på hylden er " Omveje til nutiden - historien bag DSB". Jeg er kun på s. 37, men det ser lovende ud.
Skulle du have læst en spændende bog omkring vores hobby, som du kan anbefale, kunne det være hyggeligt, at læse lidt om det her (hvis der er nogen der kan afse tid til det)
Med venlig hilsen
Reiner
Techek
Jelling
Indlæg: 904
Tak for tippet, Reiner!
[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej
Jeg kan tilslutte mig koret over roserne af denne bog. Den er meget inspirerende og har masser af gode billeder, sporplaner og historier.
Jeg er efter inspiration fra denne bog i gang med et "lille" projekt med at bygge Glyngøre station. Stationen skal bygges på moduler og det tegner til 13 moduler.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er en yderst spændende tog. Der er mange nyttige informationer i og der gås meget grundigt til værks, det er ikke meget om overhovedet noget, der er overset. Hvis man er i tvivl om oprangeringer på en sidebane i epoke III/IV, så er dette bogen hvor man kan finde ud af mere. Kan specielt godt lide tegningerne med tog der har kørt på Glyngørebanen gennem tiden.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
STENO39
Vinhandler
Indlæg: 39
Helt enig - kan kun anbefale bogen
Specielt oprangeringer og de mere specielle af slagsen er forrygende.
Steen
HO-Epoke III-OKMJ/DSB
Søndenfjords
Indlæg: 284
Illustrationerne af de autentiske oprangeringer bag i bogen er virkelig herlige. Herefter er der ingen undskyldning for at lave kedelige oprangeringer!
Se f.eks. denne tidlige epoke III-udgave af tog 793 i 1949, afg. kl. 21.50 fra Skive: MO-EH-CQM-DO-ilgodsvogn fra Frederikshavn.
Eller denne: Tog 778 afg. Glyngøre 12.01 i foråret 1943: K-CUK-CU-CQM-EH-ubenyttet DM-ilgodsvogn til Viborg-ilgodsvogn til Esbjerg.
Eller denne noget nyere fra sommersøndage i 1956, tog 786 afg. Glyngøre 17.39: CPS-MO-ilgodsvogn til Langå-EH-DR.
Søndenfjords
Reiner
Modelbygger
Mariager
Indlæg: 602
Omveje til nutiden giver et fantastisk overblik over DSB¨s 150 år lange historie helt frem til i dag. Den omhandler dannelsen af DSB - elektrificeringen - sabotagerne - ulykker og """"det politiske spil i lille DK. Det sidste er næsten en gyser.
God fornøjelse - skulle i snuble over bogen
Hilsen
Reiner
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det var en af de bøger jeg ønskede mig, men.... Jeg mener at huske en anmeldelse af bemeldte bog, hvor man var lidt lunken overfor den, da den efter sigende skulle indeholde mange faktuelle fejl, og forfatterens manglende indsigt i emnet. Mener du at bogen er bedre end som så, for jeg går stadig og overvejer den :?:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Reiner
Modelbygger
Mariager
Indlæg: 602
Hej
Jeg har lånt den på biblioteket
Jeg har været glad for at læse den. Den giver mig et fint overblik over DSB´s historie og hvis det er nogle politikker, der ikke er glad for bogen, kan jeg godt forstå det.
Reiner
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Måske skulle jeg tage på bib, og låne den. Tak for din respons.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.