Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Klippe print

Jeg har nogle hulprint, som jeg har forsøgt at skære til mindre stykker. Jeg har altid brugt en hobbykniv og kørt mange gange hen over, men det bliver aldrig flot. Printet knækker hurtigt og får skarpe hjørner.

Jeg har også forsøgt med en lille nedstryger, også med dårligt resultat.

Hvordan klipper i andre jeres print til når i laver noget? Måske er der en der har en god ide til det. Kan man evt få en saks der kan gøre det?

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 643

PB  Hjemmeside

En pladesaks - stor eller lille:

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=100915

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"boholm" skrev:
En pladesaks - stor eller lille:http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=100915

Det er da noget jeg kan skaffe, men vil printet ikke bare springe i mange stykker eller er det noget du har prøvet Smile

Har lige læst mig til at en lille fliseskærer skulle være rigtig god og de koster heller ikke alverden.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 643

PB  Hjemmeside

Bruger selv en kraftig håndpladesaks af den type, bil-pladesmede brugte engang. Virker fortrinligt. Det kan godt springe en anelse, når det er pertinax (hulprint), men med glasfiber klippes der fint - dog skal der lidt bøffer til Wink

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Bibihest" skrev:
Hvordan klipper i andre jeres print til når i laver noget? Måske er der en der har en god ide til det. Kan man evt få en saks der kan gøre det?

Nedstryger gennem en hulrække udenfor det brugte område. Herefter printet op i skruestilkken og så file ned til en pæn kant.

"Småfuskerprint" klippes gennem en hulrække med knibtang, eller stor skævbider, så flækker det ned gennem hulrækken.

Skal det være fint, ryger der med på arbejde til pladesaksen.

Kalus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.022

PB

En Dremel gør det nu også meget pænt. Især hvis man husker fastspænding, m.m. - men det sviner a.h.t. Oups

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.