Så kan vi måske få vores HobbyTrade lokomotiver endnu hurtigere.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/01/24/142724.htm?rss=true
MVH:Per
__________________
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Hvor er det bare super fantastisk!
Jeg håber at de kan finde ud af, at få det til at løbe rundt. Det er supergodt synes jeg. Det sætter infrastrukturen i et helt andet lys, når den slags, der ved første øjekast virker uoverskueligt, virkelig kan lade sig gøre.
Lækkert!
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
NCB
Indlæg: 72
Hvordan kan det egentlig lade sig gøre? Er der ikke en anden sporvidde i Kina end 1435 mm som bruges i de fleste europæiske lande?
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Nej, Kina anvender 1435 mm sporvidde, men da Rusland bruger 1524 mm sporvidde, blev containerne blev omlæsset ved den kinesiske grænse og igen ved grænsen til Polen.
mvh. Dampfmeisteren
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Den må være kørt ad den Transiberiske Jernbane. Jeg gætter på at de har læsset om ved grænsen til Polen, eller hvor sporerne bliver til 1435mm. Et stort arbejde, men det må stadig kunne betale sig.
Findes der specielle vogne der kan klare begge sporvidder?
Jeg mindes at huske at man i "gamle dage" skiftede boggierne med et specielt hejsesystem?
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Bibihest
Indlæg: 1.300
Her er lidt film om det hele
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=2100&ids=141724
2:12 inde i filmen
Kunne være fedt at være med sådan et tog fra start til slut.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Det spanske Talgo-tog kan skifte fra 1676 mm sporvidde til 1435 mm.
Ellers er normalen for persontrafikken at boggierne udskiftes, efter at vognkassen er "hængt op". Det sker f.x. i togene fra Berlin til Moskva eller den Transibiriske Jernbane til Beijing.
Jeg tror det mest almindelig for godstransport er omladning. Jeg har ihvertfald aldrig set en ukrainsk eller russisk godsvogn i Polen.
Da det også er et containertog er omladningen ret nem, hvis der på grænsestationen er en stor containerkran.
Forestil jer Heljans containerkran med bredspor på den ene side og normalspor på den anden. Den vil hurtigt kunne flytte containerne fra det ene tog til det andet.
mvh. Dampfmeisteren
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Medmindre jeg husker helt forkert kan du da snildt lave samme rejse i personvogn. Det kræver kun togskift i Berlin og Moskva.
Men det kræver mere tålmodighed end jeg er i besiddelse af
mvh. Dampfmeisteren
Bibihest
Indlæg: 1.300
Det er mere pga. selve godstransporten jeg ville med
gider ikke sidde i en varm vogn og hygge mig. Jeg vil have min egen åbne vogn og så bare godt med tøj på 
I filmen ser man nogle andre loks der trækker containerne, så ja, de bliver nok omlæsset hver gang, men det lyder til det godt kan betale sig frem for at benytte skib
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
15 dage i åben godsvogn gennem Sibirien og Mongoliet. Pu ha det bliver koldt.
mvh. Dampfmeisteren