Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Kina

Så kan vi måske få vores HobbyTrade lokomotiver endnu hurtigere. Laughing out loud

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/01/24/142724.htm?rss=true

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Hvor er det bare super fantastisk!

Jeg håber at de kan finde ud af, at få det til at løbe rundt. Det er supergodt synes jeg. Det sætter infrastrukturen i et helt andet lys, når den slags, der ved første øjekast virker uoverskueligt, virkelig kan lade sig gøre. Smile

Lækkert!

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

NCB

Indlæg: 72

PB

Hvordan kan det egentlig lade sig gøre? Er der ikke en anden sporvidde i Kina end 1435 mm som bruges i de fleste europæiske lande?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Nej, Kina anvender 1435 mm sporvidde, men da Rusland bruger 1524 mm sporvidde, blev containerne blev omlæsset ved den kinesiske grænse og igen ved grænsen til Polen.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"NCB" skrev:
Hvordan kan det egentlig lade sig gøre? Er der ikke en anden sporvidde i Kina end 1435 mm som bruges i de fleste europæiske lande?

Den må være kørt ad den Transiberiske Jernbane. Jeg gætter på at de har læsset om ved grænsen til Polen, eller hvor sporerne bliver til 1435mm. Et stort arbejde, men det må stadig kunne betale sig.

Findes der specielle vogne der kan klare begge sporvidder?

Jeg mindes at huske at man i "gamle dage" skiftede boggierne med et specielt hejsesystem?

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Her er lidt film om det hele

http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=2100&ids=141724

2:12 inde i filmen

Kunne være fedt at være med sådan et tog fra start til slut.

karte[1]

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
Findes der specielle vogne der kan klare begge sporvidder?

Det spanske Talgo-tog kan skifte fra 1676 mm sporvidde til 1435 mm.

Ellers er normalen for persontrafikken at boggierne udskiftes, efter at vognkassen er "hængt op". Det sker f.x. i togene fra Berlin til Moskva eller den Transibiriske Jernbane til Beijing.

Jeg tror det mest almindelig for godstransport er omladning. Jeg har ihvertfald aldrig set en ukrainsk eller russisk godsvogn i Polen.

Da det også er et containertog er omladningen ret nem, hvis der på grænsestationen er en stor containerkran.

Forestil jer Heljans containerkran med bredspor på den ene side og normalspor på den anden. Den vil hurtigt kunne flytte containerne fra det ene tog til det andet.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Bibihest" skrev:
Kunne være fedt at være med sådan et tog fra start til slut.

Medmindre jeg husker helt forkert kan du da snildt lave samme rejse i personvogn. Det kræver kun togskift i Berlin og Moskva.

Men det kræver mere tålmodighed end jeg er i besiddelse af Smile

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"Dampfmeisteren" skrev:
"Bibihest" skrev:
Kunne være fedt at være med sådan et tog fra start til slut.
Medmindre jeg husker helt forkert kan du da snildt lave samme rejse i personvogn. Det kræver kun togskift i Berlin og Moskva.Men det kræver mere tålmodighed end jeg er i besiddelse af Smile

Det er mere pga. selve godstransporten jeg ville med Smile gider ikke sidde i en varm vogn og hygge mig. Jeg vil have min egen åbne vogn og så bare godt med tøj på Smile

I filmen ser man nogle andre loks der trækker containerne, så ja, de bliver nok omlæsset hver gang, men det lyder til det godt kan betale sig frem for at benytte skib

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

15 dage i åben godsvogn gennem Sibirien og Mongoliet. Pu ha det bliver koldt.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.