Men er 2100 serien svære at holde rene eller er det noget med forbindelsen ??
De kan vaere lettere oxiderede alene p.gr.a. deres alder. Isaer midterlederens kobber-tunger oxiderer let.
Selve skinnens bukkede profil ser ogsaa "grimmere" ud en 2200-seriens, omend je ikke har haft decidere rust-angreb som med M-skinnerne.
Stoerste ulempe er nok der hvor 2200 og 2100 skinner stoeder sammen; Selvom profilen er i samme hoejde, er 2100 noget grovere og hjulsaettene slaar en smule mod samlingerne. (som ved M-skinner)
Elektrisk har jeg heller ikke haft problemer, men alligevel er det er ikke skinner jeg ville anskaffe mig. Hverken brugt eller til en lav pris...
Inden du kaster dig for alvor ud i at køre 2-skinne hjul NEM-norm gennem 3-skinne sporskift efter 3-skinne NEM-norm, bør du læse alle de indlæg, der har været i dette forum fra folk, der har kritiseret Heljans modeller for ikke at kunne køre på Märklin skinner.
Forskellen i hjul og spor geometri er lille, men stor nok til at give irriterende problemer med hyppige afsporinger.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
Ja de passer sammen
2100 er bukkede skinneprofiler a'la M-spor
2200 er massive profiler a'la C-spor
Du bør kun erhverve 2200 serien.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Fizban
Indlæg: 181
Okay ..
Takker
Men er 2100 serien svære at holde rene eller er det noget med forbindelsen ??
//Fizban -- Lima, H0, Analog
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 999
De kan vaere lettere oxiderede alene p.gr.a. deres alder. Isaer midterlederens kobber-tunger oxiderer let.
Selve skinnens bukkede profil ser ogsaa "grimmere" ud en 2200-seriens, omend je ikke har haft decidere rust-angreb som med M-skinnerne.
Stoerste ulempe er nok der hvor 2200 og 2100 skinner stoeder sammen; Selvom profilen er i samme hoejde, er 2100 noget grovere og hjulsaettene slaar en smule mod samlingerne. (som ved M-skinner)
Elektrisk har jeg heller ikke haft problemer, men alligevel er det er ikke skinner jeg ville anskaffe mig. Hverken brugt eller til en lav pris...
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
Fizban
Indlæg: 181
Okay
Jeg takker for forklaringen..
Hvis der lige er nogen der vil lave en lille test for mig.
Jeg har hørt at hvis man skal køre 2 skinne drift på k-skinnen så er det kun de slanke sporskift man kan bruge..
Hvis der lige er nogen der vil måle på nogle forskellige k-skinner både sporskift og krys for lige at se om det også er rigtig.
Har selv måle på en, og den var kørtsluttet så de 2 skinner men kan ikke lige huske hvad type det var. så kunne godt bruge lidt viden på det...
//Fizban -- Lima, H0, Analog
Fizban
Indlæg: 181
Nogen der ved om det kan lade sig gør at ad skille de 2 køreskinner fra heanden på k-skinne sporskift (den alm.) her er de nemlig kortslittet.
Det er så man kan køre 2 skinne drift på dem.
Alle slanke sporskift er ikke nogle problem, men det er kun de alm.
Nogen der ved noget om det..
//Fizban -- Lima, H0, Analog
gejo
Indlæg: 678
Inden du kaster dig for alvor ud i at køre 2-skinne hjul NEM-norm gennem 3-skinne sporskift efter 3-skinne NEM-norm, bør du læse alle de indlæg, der har været i dette forum fra folk, der har kritiseret Heljans modeller for ikke at kunne køre på Märklin skinner.
Forskellen i hjul og spor geometri er lille, men stor nok til at give irriterende problemer med hyppige afsporinger.
Hilsen
Gert