Picture

Robdrup

Indlæg: 11

PB

Hvorfor virker min Viessmann 5211 ikke med min CS

Hej.

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Central Station, og i den forbindelse har jeg ændret lidt på min bane. Jeg har sat en Märklin K83 på nogle af min skiftespor og det virker fint, mens andre skiftespor har Viessmann 5211 på, og her kan jeg ikke få noget til at virke.

CS'en er helt ny og er opdateret. Jeg har været igennem adresseringen flere gang, men lige lidt hjælper det. Strømmen til både K83'en og til 5211'erne tager jeg fra skinnerne, som er Märklin C.

Er der nogle der kan komme med et godt råd eller hjælp til mit problem?

MVH Michael

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank

Samsø

Indlæg: 21

PB

Viessman 5211 har en separat indgang til strømmen, så man kan spare på den digitale strøm.

Hvis man blot tilslutter den til banens digitale strøm skal du huske at forbinde den ekstra strøm-indgang, "E" tror jeg den hedder, til banens indgang "B".

mvh.

Frank

__________________

Märklin spor H0 epoke IIIb - C-skinner - ESU Ecos II

Märklin H0 SBB serie 460 samling sælges. - Derudover sælges også en Spor Z adventsbane.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Robdrup

Indlæg: 11

PB

Hej Frank.

Tak for dit hurtige svar. Jeg kommer dog lidt i tvivl om hvad banes "B" indgang er. Kan du svar mig på det?

MVH Michael

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

"Robdrup" skrev:
Hej Frank.Tak for dit hurtige svar. Jeg kommer dog lidt i tvivl om hvad banes "B" indgang er. Kan du svar mig på det?MVH Michael

Hvis du vender en c-skinne på hovedet er den ene kontakt mærket "B" og den anden "0" Smile

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Robdrup" skrev:
Hej Frank.Tak for dit hurtige svar. Jeg kommer dog lidt i tvivl om hvad banes "B" indgang er. Kan du svar mig på det?MVH Michael

Hej Michael,

Hvis du bruger strømmen fra skinnerne (altså uden extern strømforsyning) , skal du lave en "lus" fra rød til E på 5211'eren... Se fig. 1 på side 2 i http://www.viessmann-modell.com/pdf/5211.pdf

Hilsen Thomas Smile

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Her ses løsningen i virkeligheden Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"killerp" skrev:
Her ses løsningen i virkeligheden Wink

Takker Peter og endda fra forskellige vinkler Cool

Hilsen Thomas Smile

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Robdrup

Indlæg: 11

PB

Jeg syntes nu at jeg har prøvet, at det som I kommer med, men lige lidt hjælper det. Er der en måde man kan måle/test om der kommer noget output, fra de forskellige porte?

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

- er du sikker på at dit drev virker?

- er du sikker på du har stillet den rigtige adresse på 5211'eren?

impulsen er ret kort så det nemmeste er at måle med sporskiftedrevet...

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.