Helt klar godstog
Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes
DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I
DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc
DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404
litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H. http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Godstog er klart mest interessant for mig
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Persontog med lys i vognene eller togsæt med lys i .... det er lækkert
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Cowi
Indlæg: 315
Begge dele helt sikkert!
Godstog er sjove at rangere op og ser spektakulære ud pga de mange forskellige vogne. Et blandet har samme charme samt at det for mig bringer tankerne hen på en hyggelig sidebane. Et langt hurtiggående passagertog med 7+ vogne der slanger sig gennem landskabet ser sgu heller ikke godt ud. Og hvad med en solekørende motorvogn der holder ved et trinbræt ude på en mark? Synes det alt sammen er smukt
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
ja alle tog er gode. især hvis man kan oprangere dem fra virkeligheden.
tog 25 Ab - Fh ; Emaskine + DC + AC + CD + CB + CA + (AV + CB) til hjørring hirtshals
eller tog 14 Ng - Fa 1955 ; MY + CB + AV + CAR/CIWL WR + DB B4üwe 30/52pkp type + DB Pw 30 eller 36 + DB A4ümg54 + 2 DB B4ümg54 ( fås i model )
men også tog 992 Fh - Ab; MO + CQM + EH + DC
tog 39 Ng - Fa glMX - IAL - DC - ECO - CP - CP herligt gammelt tog
tog 45 SHI; E + FS Dz34 + FS Az37 + FS Bz37 + CIWL WL type Z + CIWL WL type Y + DSB AV + CIWL WR + SBB AB4 + SBB B4 + CIWL WL type Y + CIWL WL type Y + DB Pw28 + DB AB4üe 29
tog 35 NE; P + PR + CIWL WR + SNCB AB type I + CIWL WL type Y + DSB AB ( AC i international trafik) + CIWL WL type Y + CIWL WL type F + CIWL WL type Z +
SNCF A3B5 type nord + SNCF B9 type nord ( kan også være type ekspres; set på Kbh 1947 det er en midtgangsvogn der ligner en kupevogn men har harmonika ) + DSB AV
det var store tog de belgiske og franske vogne er lovet fra LSmodels og de andre findes dog nogle er fra jouef og france trains tiden men hold øje med LSmodels og Heris, de har anoncereret CIWL vogne
jeg vil med tiden lave nogle oprangeringer fra togplan 6 1953 fyn jylland
især er strækningerne randers - alborg - frederikshavn, skive - glyngøre og aarhus - skanderborg - skjern iblandt mine favoritter men de andre er der også
mvh
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Ulrik D
Indlæg: 128
Små tog fra jysk privatbane.
[list]Blandettog - Frichs-Firkant, 1-2 C-vogne og div. udgaver af åbne og lukkede godsvogne. På hver station skal der enten stilles/optages en godsvogn på læssevejs-/sidesporet. Eller i det mindste udveksles gods ved perronens godsrampe.Triangel med lille let C-vogn og evt. rejsegodsvogn.[/list:u]
Mvh Ulrik D
Leger både med store og små tog.
mr-data
Indlæg: 805
Jeg er primært til godstog, helt præcis standsende godstog som de kørte på min lokale privatbane (Lollandsbanen) helt op til godstrafikkens ophør.
Persontrafikken lader jeg mestendels køre pr. automatik (hovedparten af min persontrafik udføres af lynetter), dog har jeg et enkelt persontog på hverdags morgener som jeg selv kører. Dette tog er et "skoletog", der (nøjagtig som i virkeligheden) bringer mange af Lollands unge til Nyk. F., til den store lokale erhvervsskole, og køres af et lokomtiv (som regel en Mx) og et antal personvogne.
Herudover er jeg også glad for rangering, hvilket mit anlæg (som endnu er under opbygning) giver rige muligheder for; det bliver en punkt-til-punkt bane, som dog i den ene tilsluttes et "kødben" hvor internationale tog (både gods- og person-tog) cirkulerer. Kødbenet bliver centreret omkring Nyk. F. Vest med skjulte vendesløjfer i begge ender, dog med et par enkelte blindspor, bl.a. til lynetterne.
Til information kan jeg fortælle, at Nyk. F. Vest er den tekniske station (dvs. en station uden publikumsbetjening) hvor Lollandsbanen er tilsluttet den lollandske del af Sydbanen.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Cowi
Indlæg: 315
Det lyder som en rigtig spændende bane du har :!: Har du en hjemmeside eller sådan noget for den?
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Den bane vil også meget gerne se billeder fra. Det lyder lidt som min drømmebane.
Så start gerne en ny tråd op omkring den, hvis du altså har lyst til det. Så vi ikke kommer for meget væk fra emnet i denne tråd...
Men jeg må sige, at det pt er persontog der har min interesse. Men jeg skal snart til at have lidt mere fokus på godstog.
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
mr-data
Indlæg: 805
# Cowi + Kok:
Nej, jeg har ikke nogen hjemmeside for banen endnu, det kommer på et senere tidspunkt.
Desværre har jeg kun nået at bygge en meget lille del af banen, faktisk blot en enkelt station. Jeg blev nødt til at sætte projektet i bero, da det viste sig at lokalet trængte til en "kærlig hånd" (hvad jeg uheldigvis først opdagede efter jeg var gået i gang med banen), og dette samme gjaldt boligen. Så min bedre halvdel har nedlagt forbud mod videre arbejde på banen og dens lokale indtil selve boligen er kommet i orden, og der går nogen tid endnu, af bl.a. økonomiske årsager vil jeg selv udføre dette arbejde, men det sker mestendels i weekender og især ferier (endnu har vi ingen børn, så det lægger ikke beslag på ferierne).
Men når jeg en gang med tiden kommer videre med byggeriet af banen vil jeg rapportere her på forummet, evt. lægger jeg mine foreløbige planer op, som indtil videre eksisterer som håndtegnede princip-skitser.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Cowi
Indlæg: 315
Ja det lægger jo sin dæmper, men alt hvad du nu har at vise vil være interessant
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Helt enig!
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok